ניקה מזגנים בעיריית אשדוד, החליק מהסולם וקיבל פיצוי של 120 אלף שקל

העובד ניקה מזגנים בעיריית אשדוד, והסולם שעליו טיפס החליק על המים בהם השתמש' העובד הפצוע הובהל לביה"ח "ברזילי" באשקלון, שם אובחן כסובל משבר בכף ידו הימנית, ומחתך באצבע השנייה של כף ידו השמאלית. הוא פוצה ב-120 אלף שקל, לאחר מאבק משפטי
ניקה מזגנים בעיריית אשדוד, החליק מהסולם וקיבל פיצוי של 120 אלף שקל

עובד חברת 'ת.ד.ל. – שירותי מיזוג האוויר' נשלח, במסגרת עבודתו, לשטוף מזגנים בעיריית אשדוד. אך למרות המשימה שנראית על פניו פשוטה, העובד לא העריך כי היא תסתיים בתאונה. לשם שטיפת המזגנים, נדרש העובד לטפס על סולם, ולשטוף באמצעות צינור את המזגנים בחניון בניין העירייה. אך על פי התביעה, העובד לא הבחין בשלולית מי השטיפה שנקוותה סביב הסולם עליו עמד.

בשלב מסויים, בשל הצטברות המים, החליקו רגלי הסולם מהמדרכה עליה הוצבו, העובד איבד את שיווי משקלו, והוטח בעוצמה ברצפת החניון.

העובד הפצוע הובהל לביה"ח "ברזילי" באשקלון, שם אובחן כסובל משבר בכף ידו הימנית, ומחתך באצבע השנייה של כף ידו השמאלית. הצוות הרפואי פעל לשיחזור וקיבוע השבר, והעובד שוחרר מביה"ח לביתו, כשידו נתונה בסד גבס, עם המלצה למעקב אורתופדי וטיפולי פיזיותרפיה.

בצר לו, פנה העובד לעו"ד אדיר שויגמן, שהגיש בשמו תביעה כנגד חברת מיזוג האוויר, בטענה שלא סופקו לעובד סביבת עבודה בטוחה ואמצעי מיגון מתאימים. לדברי עורך הדין, בשל התאונה, התקשה העובד לשוב לעבודתו, ונאלץ לצמצם את היקפה. העובד אף פוטר מעבודתו במהלך שנת 2016' בשל מצבו הבריאותי. על פי התביעה, מאז התאונה מתקשה העובד בביצוע פעולות היומיום.

לדברי עורך דינו, לא סופקו לעובד תנאי בטיחות מתאימים שיכלו למנוע את התאונה בה נפצע. לדבריו, הסולם שסופק לעובד אינו מתאים לתנאי השטח ולרטיבות הקרקע, ולא ניתנו לו אמצעי מיגון מתאימים כדי לשמור על בטיחותו. עוד נטען בתביעה, כי המעסיק לא דאג לעובד נוסף שיצטרף אל העובד וידאג ליציבות הסולם.

ד״ר ישראל וייס, מומחה לכירורגיה אורתופדית, אשר חוות דעתו צורפה לתביעה, העריך את נכותו הקבועה של העובד בידו הימנית בשיעור של 14.5%.

בתביעה נטען כי נוכח המקצוע בו עסק והפגיעה בידו הדומיננטית, סובל העובד מנזק תפקודי הגבוה הרבה מעבר לאחוזי הנכות הרפואית שנקבעו לו, ולטענתו, נזק תפקודי זה גורם לעובד הפסדי השתכרות משמעותיים.

עו"ד שויגמן הגיש לאחרונה תביעה לפיצויים, בשם העובד, לבית משפט השלום ברמלה. התביעה הוגשה נגד חברת 'ת.ד.ל שירותי מיזוג האוויר' וחברת הביטוח 'הכשרה' שביטחה אותה. לאחר הגשת התביעה הגיעו הצדדים לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, לפיה יפוצה העובד ב-120 אלף שקלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך