הדרך אל החיים שתמיד רצית / דגנית סימן-טוב טל

קחו נשימה עמוקה וחשבו על החיים שתמיד רציתם... חיים ללא חרדות ופחדים. חיים מלאי ביטחון עם הגשמה עצמית לעבר החיים שתמיד רציתם. - דגנית סימן טוב לב - מנחה ומטפלת בגישת NLP / בוגרת "מכללתNLP לשם שינוי", בהסמכה של ד"ר ריצ'רד בנדלר יוצר שיטת ה-NLP.
הדרך אל החיים שתמיד רצית / דגנית סימן-טוב טל

NLP הוא כלי שבעזרתו פותחים דיאלוג עם התת מודע שלנו, שבו נאגרים החוויות והמחשבות שלנו לאורך כל מסע חיינו. בעזרת כלי זה נפתחים נתיבים ושבילים חיוביים בעצמנו ובחיינו. בבסיס השיטה נמצא הרעיון כי "מחשבה יוצרת מציאות". אדם נמצא במקום שמחשבותיו נמצאות. מה שצריך לעשות זה רק לוודא שהמחשבות והתמונות שאני רוצה ומצפה, הם מכוונים למקום שאני רוצה להיות. אנחנו הופכים להיות מה שאנחנו חושבים.

גישה זו פותחה לפני כ-30 שנה בארה"ב ע"י ד"ר ג'ון גרינדר, בלשן במקצועו, וד"ר ריצ'רד בנדלר, מתימטיקאי, מומחה למחשבים ופסיכותרפיסט. הם תצפתו ולמדו את דרך עבודתם של מטפלים מצטיינים, שבלטו בהצלחתם בתחום התקשורת הבין-אישית: כמו ד"ר מילטון אריקסון, הידוע כגדול ההיפנותרפיסטים של כל הזמנים, או ד"ר פריץ פרלס, אבי תורת הגשטאלט… בתצפיות אלו נמצאו דגמי התנהגות החוזרים על עצמם, אשר יצרו תקשורת טובה, אמון ופתיחות בין המטפל למטופל. תקשורת זו אפשרה חיבור מפרה עם האני הפנימי, שקידם את המטופל להשגת מטרותיו. המטפלים פעלו באופן אינטואיטיבי לחלוטין, ולא ידעו להסביר איך הם מצליחים במקומות שאחרים נכשלים. בנדלר וגרינדר מצאו את ה"איך" ע"י התבוננות מעמיקה בהבעות הפנים ושפת הגוף, והקשבה ממוקדת לטון הדיבור, קצב, סגנון וכמובן הקשבה לתכנים, הם פיתחו טכניקות ליצירת שינוי מהיר וממוקד. תחום זה ממשיך להתפתח ולהתרחב, ונכתבו עליו כבר מאות ספרים. השילוב בין ה-נ.ל.פ לדמיון המודרך הינו אפקטיבי ביותר, ומאפשר תקשורת מפרה ומעצימה בין המודע לתת-מודע. חיבור זה עוזר לנו ליצור שינוי מחשבתי רגשי והתנהגותי, בזמן קצר יחסית ומשפר משמעותית את תפיסת המציאות שלנו, ואת איכות החיים שלנו.

יתרונה הטיפולי של השיטה שהיא מאפשרת לאדם להשיג גמישות התנהגותית ומחשבתית, בעקבות כך היא מאפשרת הסתגלות קלה יותר למצבים רגשיים.

בעזרת גישה זו ניתן לטפל בקשיים בזוגיות, הפרעות אכילה, הפסקת התמכרויות למיניהן, התמודדות עם מחלות, מצבי לחץ , חרדות, פוביות, דיכאון, ביישנות, רגשי אשמה, שיפור הביטחון העצמי, זהות עצמית, אהבה עצמית, אימון בחשיבה חיובית, מיקוד בקבלת החלטות ועוד ועוד.

בבסיס הגישה מושתתות הנחות יסוד רבות שמהוות מפתח לחיים מאושרים וטובים יותר.

מידי שבוע אחשוף בפניכם את הנחות היסוד של שיטת ה-NLP, שתוכלו לעשות בהם שימוש מעשי לשינוי לעבר חיים מודעים וטובים יותר. כאשר תיחשפו להנחות יסוד אלו ותאמצו אותם, תזכו ברווחה פסיכולוגית וגמישות, שישדרגו את איכות חייכם.

שלכם, דגנית סימן-טוב טל
052-7456069

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך