טור אישי / עו"ד חני בן שמחון

למרות סירוב המוסד לביטוח לאומי – עובד עירייה לשעבר יפוצה ביותר מ-150 אלף שקל
טור אישי / עו"ד חני בן שמחון

עובד עיריית אשדוד לשעבר תבע את המוסד לביטוח לאומי, לאחר שנפצע לפני מספר שנים במהלך תפקידו. האירוע לא הוגדר ע"י המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה, והמוסד לביטוח לאומי דחה את דרישת העובד. לאחר שמשרדנו הגיש תביעה, בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע כי זוהי אכן תאונת עבודה ולאחר מכן המוסד לביטוח לאומי אף אישר קביעת נכות.

לפעמים צריך להילחם על האמת שלך, גם אם זה אומר להילחם בטחנות רוח בירוקרטיות. כך עשה עובד לשעבר בעיריית אשדוד, אשר הועסק בעיריית אשדוד מעל 30 שנה, ובמהלך כל שנות עבודתו ביצע עובד העירייה את עבודתו במסירות רבה.
באחד מהימים, נחבל הנפגע במהלך עבודתו ברגלו השמאלית.

לאחר החבלה הרגיש כאב עז, אך סבר כי הכאב יכול לחלוף ולכן לא פנה לרופא מיד לאחר החבלה, וניסה להתגבר על הכאבים באמצעות משככי כאבים. לצערו הרב, ולאחר מספר ימים הרגיש כאבים עזים ביותר בברך שמאל, ומכיוון שלא יכול היה לשאת יותר את הכאב, פנה לביה"ח.

משם הופנה למומחה בתחום האורתופדי וכן עבר ניתוח בברך שמאל, וכמו כן ביצע גם סדרת טיפולי פיזיותרפיה. למרבה הצער, מאז התאונה ועד היום, הנפגע נזקק לטיפולים רפואיים רבים שלא שיפרו את מצבו.

הנפגע פנה למוסד לביטוח הלאומי בתביעה להכיר באירוע כתאונת עבודה, ואולם תביעתו נדחתה מן הנימוק הבא: "מעיון בפרטי תביעתך, ומברורים שנערכו, לא הוכח, לדעתי, שנגרם אירוע תאונתי תוך כדי ועקב עבודתך. גם אם אירע אירוע הפער בין יום הפגיעה לפנייה לטיפול רפואי לראשונה אינו סביר".

בעקבות הדחייה, הגיש הנפגע, באמצעות עו"ד חני בן שמחון, ערעור לבית הדין האזורי בבאר שבע כנגד המוסד לביטוח לאומי, כאשר הטענה העיקרית הייתה כי המוסד לביטוח לאומי שגה בדחייתו את התביעה לתשלום דמי פגיעה ואף שגה בכך שלא הכיר בתאונה כתאונת עבודה.

במסגרת הערעור הנפגע דרש כי הביטוח לאומי יכיר באירוע כתאונת עבודה ויאשר לנפגע היעדרות מעבודה בעיריית אשדוד במשך כל ימי המחלה ובסך של עשרות אלפי שקלים, וגם שימונה רופא אורתופדי שיבדוק את התובע ויעריך כי אכן הנכות אשר נגרמה לו הינה כתוצאה ישירה מחבלתו במהלך העבודה.

לאחר ניהול ההליך בבית הדין בבאר שבע, נקבע כי התאונה הינה תאונת עבודה. בנוסף מינה בית הדין רופא בתחום האורתופדי שיבדוק את הנפגע ויקבע את הקשר הסיבתי בין התאונה לבין מצבו הרפואי. ולבסוף הוחזר התיק למוסד לביטוח לאומי לוועדה רפואית, אשר קבעה כי לתובע נגרמה נכות צמיתה כתוצאה מהתאונה.
עו"ד בן שמחון: "לא פעם אני נתקלת בקשיים בהתנהלות מול המוסד לביטוח הלאומי ובהתנהלות מול חברות הביטוח השונות, הקושי נובע בעיקר מכך שאנשים פונים למוסד לביטוח לאומי ללא ייעוץ של עו"ד ואז תביעתם נדחית. ניהול הליך מול המוסד לביטוח לאומי מחייב ידע וניסיון על מנת למנוע פגיעה בהליך מיצוי הזכויות, אני ממליצה לא לוותר ולמצות את מלוא הזכויות המשפטיות באמצעות עורך דין שינהל את המאבק המשפטי עד תום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך