מרטין בוקסרדוף-משכנתא חדשה לאחר קבלת הפטר

כבר דיברנו בטור הזה בעבר על משכנתאות שהן מורכבות מאוד, ארוכות מאוד וכאלו שסיכויי ההצלחה הם נמוכים יותר. היום אני רוצה להעיר כמה נקודות בנושא.
מרטין בוקסרדוף-משכנתא חדשה לאחר קבלת הפטר

קצת רקע: בשנותיי כיועץ משכנתאות, טיפלתי במאות תיקים של אנשים לאחר הפטר, רובם הגדול בהצלחה. אני חושב שניתן לחלק את זה לכמה קטגוריות ראשיות של נושאים אשר מצריכים דיון. הכול מבוסס על ניסיון מוצלח וכושל שלי עם תיקים של הפטרים.
גודל ההפטר: זה ברור שהפטר ניתן בדרך כלל לאחר שעסק קורס, אבל גם כאן יש הבדל גדול בין עסק שקרס ומחק איתו חובות של מיליונים, או רק מאות אלפים או אולי עשרות אלפים. ככל שהקריסה היא משמעותית יותר, כך הסיכויים לקבל משכנתא הולכים ויורדים. אף בנק לא שש לעשות עסקים עם מישהו שהפסיד מיליונים. שוב, אני ממש לא טוען שזה לא אפשרי. זה לחלוטין אפשרי, פשוט המשימה הופכת להיות מורכבת יותר.

למי היו החובות?
לכאורה יש הבדל האם היו חובות לבנקים או חובות לנושים אחרים. המצב החמור במיוחד הוא מצב שבו נמחקו חובות לבנקים. המצב הקל יותר, הוא זה שבו נמחקו חובות לחברות פרטיות, ספקים וכדומה. הבנקים נוטרים טינה לכל החיים לאנשים שלא מחזירים להם חובות.
ברגע שלא החזרת חובות לבנק מסוים, אתה מבחינתו מחוק לכל החיים. מצער מאוד. שוב, קיימים עוד בנקים, זה שאתם שרופים בבנק כזה או אחר, לא מכריע את הגורל לכאן או לכאן. ממש לא. אבל זה בהחלט מקשה.

אני חייב לציין שהצלחתי להוציא מאות משכנתאות של אנשים שהיו להם כל סוגי הבעיות, אבל אני נותן כאן תמונה כל שהיא כדי לסגור את התמונה מכל הכיוונים שלה.
כמה זמן עבר: הרבה פעמים מתקשרים אלי אנשים ואומרים: קיבלתי הפטר לפני כמה חודשים ואני רוצה לקחת משכנתא. כמובן שזה לא מספיק. אם פשיטת הרגל הייתה קטנה, אז אולי שנה וקצת אחרי זה כבר יהיה בסדר. אם הפשיטה הייתה ענקית, אז צריך כמה שנים לפחות ואם היה בינוני, אז משהו בינוני. בכל מקרה תרגישו בנוח להתקשר ולהתייעץ, אשמח לכוון אתכם על כל האפשרויות.

מה אתם עושים היום? האם אתם שכירים או עצמאיים? כמה אתם מרוויחים? כמובן שאם היום אתם שכירים במשרה טובה עם משכורת גבוהה, זה טוב מאשר אם אתם שוב עצמאיים במשכורת נמוכה. אבל כמובן שכל מקרה לגופו.

השורה התחתונה שלי היא כזו: זה שהייתה פשיטת רגל זה לא סוף העולם. החיים ממשיכים. אבל בהחלט צריך להבין שבנקים אולי לפעמים מאמינים בהזדמנות שנייה. אבל בהחלט לא מאמינים בהזדמנות שלישית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך