אין עוד תירוצים – חייבים לנצח את פתח תקווה!

אשדוד צריכה לנצח את הפועל פ"ת גם בלי כדורגל גדול, בשיניים, עם הלב והנשמה. אין ברירה אחרת, אשדוד חייבת שלוש נקודות

הכל אבל הכל, תלוי עדיין בידיים או נכון יותר בשרירי הרגליים של שחקני אשדוד, שנמצאים נקודה מעל לקו האדום. אבל אני לא רואה את הבעיה בשרירי הרגל, אלא ב"גלגלי המוח".

לא, אני לא טוען ששחקני אשדוד לא חכמים, זה לא הכיוון. אמר פעם זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה (בלי קללות אהה…?) שהכל במוח (טוב עכשיו תגידו שהוא דיבר על אגו וסופר אגו ותת מודע. זה נכון. אפשר עכשיו להמשיך? תודה).

הכל תלוי באיך השחקנים רואים את המשחק הזה. המשחק הזה הוא כולו הכנה מנטאלית. שחקני אשדוד בסכנין הגיעו למצבים רבים ולא כבשו. זה לא קשור לכדורגל, לא לאימונים של קלינגר (כל הכבוד ניר על שאתה עדיין שומר הכל בבטן, תיזהר זה עושה שערות לבנות… מניסיון). לשחק הם לא שכחו. זה הלחץ. אוי כמה לחץ.

באשדוד הלחץ גדול במיוחד, לנוכח המריבה עם מי שקוראים לעצמם אוהדי עירוני. אני, שאני דמוקרט בין דמוקרטים, סוציאליסט בין סוציאליסטים, שטוען שהעם מעל לכל (טוב הבחורות קצת יותר…) קורא מפה לא להכניס את אוהדי עירוני אשדוד למשחק. לא בגלל שהם רוצים להקים קבוצה (אני מוכן לייעץ תמורת סכום הגיוני, הרי סיפרתי כבר שהקמתי קבוצה. האמת חפרתי על זה). הקהל הזה מגיע, מעודד את היריבה, מקלל כל הזמן ומלחיץ את השחקנים 90 דקות.

כמי שנתן פה ושם פס בחייו בקבוצת כדורגל (שחקן בינוני מינוס, בגלל זה אני כותב…) בכמה מקבוצות העיר יפו, אני יודע שקהל זה חלק חשוב, במיוחד אם הוא נגדך, בלי קשר לרמת המשחק, כל הזמן. גם אם אתה טוב.

אם אני לא טועה (וזה קרה לי רק פעמיים בחיי כשנשאתי חח) תקנון ההתאחדות מדבר על הקצאת כרטיסים לאוהדי היריבה, לא לאוהדי הקבוצה המקומית (למרות שהם אוהדי היריבה). המשחק הזה מול הפועל פ"ת הוא משחק של עונה והכל כשיר. כולל להשאיר אותם בחוץ!!! לא יודע איך, אני לא ג'קי בן זקן, אבל הם חייבם להישאר בחוץ. יהיה שקט בפנים. אח"כ יתמודדו עם טענותיהם, שהביאו על עצמם.

חייבים לעצור את הליגה
לא יכול להיות שיהיה דבר כזה (או בעצם בישראל כן). 4 קבוצות ליגה נאבקות נגד הירידה והנה מסתבר כי קבוצה אחת, לא תתאמן השבוע ואולי תעלה עם הנוער. הכוונה למכבי נתניה. שחקני מכבי "השבוע בטוח נשבות" נתניה, החליטו כי הם לא מתאמנים ולא יעלו לשחק, מול הפועל עכו, שני מחזורים לסיום כי לא שילמו להם 4 משכורות.

קודם כל הם צודקים, אח"כ הם צודקים ובסוף הם צודקים. מי יעבוד בלי לקבל 4 משכורות מינואר, ועוד ישלמו לו אותן בעוד 3 חודשים. מי הפראייר? אני בטח לא הייתי מסכים להיות משה פראייר.

אבל, ויש אבל ענק. אם זה יקרה, ואפילו אם נתניה תשחק עם הבוגרים, לאחר שלא התאמנה כל השבוע, הרי שיש להפועל עכו יתרון על מ.ס. אשדוד, הפועל פ"ת והפועל חיפה, ולכן אסור שזה יקרה. אסור שהליגה תימשך. מישהו צריך לעצור את הליגה, להוציא צו מניעה (גם ככה הליגה לא משהו…) ואפילו להקפיא ירידות (וזה קרה כבר בעבר, אז שלא ישחקו אותה שזה נגד התקנון).

באותה נשימה (שחזרה לי כבר) אני בודק, איפה ההתאחדות לכדורגל ? מינהלת הליגה (שהוקמה בחבילות של כסף לטובת הכדורגל. איזה טובה ואיזה כדורגל) והבקרה התקציבית (שצריכה לדאוג לשכר השחקנים ובינתיים דואגת לשכרה בלבד) או שלושתם יחד (שיחלקו יחד את הבושה). איך נוצר מצב כזה, שקבוצה תעלה למשחק שקובע יורדות עם הנוער או בלי להתאמן, או שהראש של השחקנים בכסף? מצידי תעצרו את הכל!!!

אם אתם לא מסוגלים לדאוג ששחקנים יקבלו את משכורתם, לכו הביתה (או תיסעו ברכבי היוקרה שלכם. כן אני מקנא. אז?) אם אתם יושבים שם רק בכדי שיגידו שאתם מנהלים את אחד משלושת הגופים היקרים האלה (מכספי המיסים שאני משלם בסטיפות), אז תעשו טובה תארזו ותתחפפו. הרי הקמתם את הבקרה התקציבית  בכדי שתדאגו שמקרה כזה של בעלים שלא משלם לא יתרחש,  אז איך זה קרה? לכו הביתה. רק לפני זה תעצרו את הליגה, את הירידות. זה לא יכול לקרות. גם בתרבות ה"יהיה" בסדר שלנו… זה לא בסדר.

תעצרו אותם כבר!
השבוע נמסר, כי אוהדי בית"ר ירושלים, יגרמו שוב להזמנת הקבוצה שלהם לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בשל קריאות גזעניות נגד שחקן קריית שמונה, אחמד עבאד. האמת נמאס מהם כבר. מהם, זה לא רק מהאוהדים הגזעניים של בית"ר, אלא מההתאחדות שמעמידה את הקבוצות לדין על אוהדים שמקללים או פוגעים בשחקני יריב (אני לא בעד אלימות, למרות שלמדתי קרטה, לפחות את הצעקות… צאו מההלם, אני מיד מסביר).

רגע. לפני שאסביר אגיד מיד. אני נגד קריאות גזעניות לשחקנים בני מיעוטים. לא בגלל שאני רוצה להיות נחמד, או שזה פוליטקלי קורקט להגיד (איזה מילה יפה, אהה?), אני באמת חושב ככה. אני חושב שאנחנו לא בימי הביניים החשוכים וחאלס עם קריאות גזעניות. זה עבר מהעולם. גם אחמד עבאד אומנם לא הוסיף עם האצבע להשתיק את קהל בית"ר שעשה, אבל על זה היה צריך לקבל צהוב לא מטר קללות ואיומים. עד כאן ההבהרה.

עכשיו ההסבר, למה אני נגד העמדת קבוצות לדין. נניח אני אוהד של קבוצה מסוימת, מה אכפת לי לזרוק משהו או לקלל. אני יודע שהקבוצה תשלם על זה. זה החוק. אבל רגע, בואו נחשוב (לא כמו אותם אוהדים שלא סגור שיודעים לחשוב… ואם אני לא חושב הרי שאני לא קיים), למה הקבוצה צריכה לשלם על זה? אם אני אקלל מישהו במסעדה או ארביץ למישהו בקולנוע, בעל המסעדה ישלם?בעל הקולנוע יוזמן לדין? מחר בלילה יענשו.

מעבר לזה, הרי משטרת ישראל מקבלת שכר גבוה מהקבוצות, בתוך ומחוץ למגרשים. הקבוצות משלמות מה שהתבקשו, שוכרות חברות שמירה, מפרידות בין אוהדי קבוצות, הכל על פי הבקשות של המשטרה שהוסמכה לכך על ידי ההתאחדות והחוק בישראל. אז למה לעזאזל הקבוצה או בעליה צריך לשלם? למה האוהד שקילל או זרק משהו למגרש או התפרץ, למה שהוא לא ישלם?

בזמנו תפסו את הפואד הזה או לא יודע איך קוראים לו, אוהד הפועל ת"א, שנכנס למגרש בדרבי של תל אביב ופגע בערן זהבי ועד היום עוד יושב בחוץ ולא כלוא (ועוד אח"כ כתב שיר נגד זהבי… אין שכל אין דאגות). אם הוא היה יושב שנה מאחורי סורג ובריח, תאמינו לי אף אחד לא היה לא מקלל לא זורק ולא מרביץ במגרשים. הדחיפות היחידות שלו היו בקנטינה בכלא ושם… לא נעים לדחוף…

וחכם סידי אומר: רב אצלנו זה רק בבית הכנסת….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך