״לוחמת השחיתות״ ביקשה מיליונים מאיש עסקים למימון קמפיין הבחירות

עיתון "ידיעות אחרונות" חשף היום (שישי) את אחת הפרשיות החמורות והמביכות של העיר אשדוד בשנים האחרונות. חברת המועצה הלן גלבר, הוקלטה כשהיא מנסה לשכנע איש עסקים לסייע לה במיליוני שקלים למימון קמפיין הבחירות שלה, ובתמורה היא תקדם את האינטרסים העסקיים שלו. ההקלטות והחומרים המפלילים הועברו ליחידת להב 433
״לוחמת השחיתות״ ביקשה מיליונים מאיש עסקים למימון קמפיין הבחירות

עיתון "ידיעות אחרונות" חשף היום (שישי) את אחת הפרשיות החמורות והמביכות של העיר אשדוד בשנים האחרונות. חברת המועצה הלן גלבר, הוקלטה כשהיא מנסה לשכנע איש עסקים לסייע לה במיליוני שקלים למימון קמפיין הבחירות שלה, ובתמורה היא תקדם את האינטרסים העסקיים שלו. ההקלטות והחומרים המפלילים הועברו ליחידת להב 433

הלן גלבר עומדת במרכזה של פרשה חמורה ביותר, בה מתערבבים לכאורה זה לצד זה – שוחד, מרמה, הפרת אמונים, חוק מימון בחירות, שימוש לרעה בסמכות ועוד כמה עבירות שייחשפו בימים הקרובים באתר "אשדוד אונליין".

פרשת שוחד מרמה והפרת אמונים חמורה ביותר
עיתון "ידיעות אחרונות" חשף היום (שישי) את הפרשה הפלילית החמורה הזו, שעשויה להתפתח ולהתבהר יותר ויותר, מאחר ויש הקלטות רבות, תיעודים והוכחות חד-משמעיות להתנהלות מושחתת לכאורה של חברת המועצה האשדודית. כל החומרים הועברו ליחידת העילית של משטרת ישראל, להב 433, ועל פי ההערכות של משפטנים ואנשי מקצוע שנחשפו לחומרים המדהימים הללו, גלבר צפויה להיחקר ותצטרך לספק תשובות יצירתיות להקלטות ולמסמכים איתם היא תעומת.

מדובר בפרשה שנמשכה חודשים ארוכים, וכללה כאמור הקלטות ותיעודים של גלבר מול מספר אנשי עסקים, חלקם בעלי עניין בפרויקטים נדלניים גדולים מאוד באשדוד.

בקשת הלוואה של 3 מיליון שקלים למימון מערכת הבחירות משני אנשי עסקים – אחד מהם, בעלים של מספר קרקעות בעיר
מהפרסום ב"ידיעות אחרונות" של העיתונאי אלי סניור, עולה כי גלבר מציעה לאיש העסקים לתמוך כלכלית בהתמודדותה בבחירות הקרובות לראשות העיר בהיקף של מיליוני שקלים, בתמורה לסיוע בעסקיו כשתיבחר.

מסע רדיפה מתמשך נגד איש העסקים ג'קי בן זקן
הדברים החמורים הללו גרמו למספר דמויות בכירות מאוד באשדוד להבין את מסע הרדיפה של גלבר נגד איש העסקים ג'קי בן זקן, והניסיונות שלה לפגוע בעסקיו בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. בן זקן טען כבר לפני כשנה, כשהוציא לגלבר מכתב התראה ראשון מעורכי דינו, כי צעדיה האובססיביים לפגוע בעסקיו, הינם רדיפה חסרת מעצורים מתוך אינטרס אישי, שבאותם ימים לא היו ברורים לבן זקן. לפני מספר שבועות בן זקן שיגר לגלבר מכתב התראה נוסף, עם אמירות ברורות יותר כי ידיה של גלבר אינן נקיות, בלשון המעטה, וכי הניסיון שלה לפגוע בעסקיו נועדו לשרת אחרים. "עתה, עם הפרסום ב"ידיעות אחרונות" והתיעודים החמורים שיתפרסמו במהלך הימים והשבועות הקרובים, הציבור יבין כי גלבר פעלה נגד ג'קי בן זקן לא ממניעים של טובת הציבור, אלא ממש ההיפך מכך, מתוך מטרה לקבל לכאורה סיוע כלכלי של מיליוני שקלים לקמפיין הבחירות שלה", אומר אחד האנשים שנחשף לחומרים המפלילים לכאורה את גלבר בעבירות חמורות ביותר.

עשרות שיחות ופגישות שהוקלטו לאורך תקופה של שנה
מהפרסום ב"ידיעות אחרונות" עולה כי גלבר, שהיא חברת הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית אשדוד ואמורה להישמר ממצבים של ניגוד עניינים, נפגשה עם איש עסקים בשם ולדימיר שביקש להשקיע באשדוד, וביקשה ממנו לסייע לה במימון קמפיין הבחירות שלה. בתמורה, לכאורה, היא הציעה לו סיוע בפרויקטים של בנייה בעיר לאחר בחירתה.

הלן גלבר: "תעשה לי טובה, תסייע לי"
כך למשל, באחת השיחות ביניהם, גלבר מציעה לוולדימיר להעביר אליו תוכניות שיכולות לעניין אותו, וממליצה לו להמתין שנה עד שתיבחר לראשות עיריית אשדוד.

ולדימיר: "אני אשמח… השאלה אם זה תהליך מסודר או שאני צריך את הקשרים הנכונים פה".

גלבר: "היום אתה צריך את הקשרים, אבל לא יהיו לך את הקשרים כי הם סגורים מאוד. אבל כן, תדע, שאם יש משהו שמעניין אותך, אני במילא עושה את כל הפעולות כדי לעצור את זה לפחות עוד שנה וחצי, עד שאני אוכל לשנות את זה".

בשיחה נוספת ביניהם מעלה גלבר את הצורך שלה בסיוע כלכלי בקמפיין הבחירות שלה, שלהערכתה יעלה לה 3 מיליון שקל.

גלבר: "תעשה לי טובה, תסייע לי, כי אני באמת מעדיפה אנשים מבחוץ ולא מבפנים. גם יהיה קל יותר בתור ראש עיר".

ולדימיר: "ברור, ברור".

גלבר: "אם לא ראש עיר, אתה יודע, קח את הסיכון, לא ראש עיר, זה ממלא מקום… היום אנחנו במצב, אני חזקה… זה לא בעיה… בכמה מבחינתך אתה יכול ככה לסייע? מן השקעה כזאת, כמו שאומרים".

כשהם יורדים לפרטים לגבי העברת כספי התמיכה, גלבר גם מציעה לכאורה לוולדימיר דרכים יצירתיות לעקוף לכאורה את חוק מימון הבחירות.

מההקלטות ניתן ללמוד על השיטה שפיתחה הלן גלבר בכדי לסלול את דרכה לראשות העיר, וקשריה הפסולים עם מספר אנשי עסקים וחברי מועצה. כך גלבר מנצלת את התושבים שמצד אחד מממנים עתירות והתנגדויות שונות לפרוייקטים בעיר. אך מצד שני היא מציעה לקדם את אותם פרוייקטים ודומים להם עבור אותם אנשי עסקים שהיא מבקשת מהם כספים למימון מערכת הבחירות שלה.

ממטה הבחירות של הלן גלבר נמסר בתגובה: "הלן אישה שומרת חוק. יש לציין כי אסור למועמדים, גם אם יכלו, לממן את הבחירות מכיסם. כטבען של שיחות מסוג זה, הן גולשות לעיתים למקומות צבעוניים ועל כך אנו מצרים. יחד עם זאת, הלן לא ביקשה תרומה לא חוקית או ביקשה לעבור על החוק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך