בית המשפט הכריע בפרשת חיסולו של שלומי "מישטאווה" לוי

לפני ארבע וחצי שנים פוענח הרצח של שלומי ("מישטאווה") לוי, שנרצח ב-2013. היום בית המשפט הכריע בפרשה - על שלומי אקריש הוטל מאסר של 8 שנים וחמישה חודשים, ואילו סטיב אקריש ירצה מאסר של 14 שנים ו-10 חודשים
תמונות זירת הרצח שצולמו בליל הרצח. צילום: חטיבת דובר המשטרה

בית המשפט הכריע בפרשת שלומי "מישטאווה" לוי: בהתאם להסדר, סטיב אקריש הורשע בהריגה, בעוד ששלומי אקריש הורשע בשיבוש ראיות בלבד, מאחר שהעלים את האקדח ששימש להריגתו של לוי. במסגרת ההסדר סוכם כי על שלומי אקריש יוטל מאסר של 8 שנים וחמישה חודשים, בניכוי ימי מעצרו, על שני התיקים. ואילו סטיב אקריש ירצה מאסר של 14 שנים ו-10 חודשים – אף הוא, בניכוי ימי המעצר . סטיב אקריש חויב בנוסף לפצות את אלמנתו של לוי ב-100 אלף ש"ח.

באמצע שנת 2015 פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד סטיב ושלומי אקריש, שמואשמים כי רצחו את שלומי ("מישטאווה") לוי לפני ארבע וחצי שנים, והבוקר יתן בית המשפט את גזר דינם לאחר שנחתם עם השניים הסדר טיעון ועבירת הרצח תשונה להריגה וסיוע להעלמת הנשק ששימש לכך.

השניים היו בטוחים כי לוי הוא זה שחיסל לפני 16 שנה את יובל אקריש ז"ל, אביו של שלומי בן ה-23 ואחיו של סטיב בן ה-42, והם המתינו לשעת כושר מבחינתם לסגור חשבון עם לוי, ולרצוח אותו בדם קר. כך לפחות בטוחים בימ"ר לכיש ובפרקליטות מחוז דרום, והיום נדע אם גם בית המשפט.

כבר בליל הרצח במשטרה עשו אחד ועוד אחד, והגיעו חיש מהר למסקנה כי סטיב ושלומי כנראה עומדים מאחורי הרצח, והשניים כבר היו עצורים לפני כשנה על ידי ימ"ר לכיש בחשד למעורבות ברצח, אך זמן קצר לפני סיום החקירה הוחלט לשחרר אותם בהוראת הפרקליטות, מאחר שלא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום.

פריצת הדרך נרשמה מספר חודשים לאחר הרצח, במסגרת חקירת פרשה 512. עד המדינה המרכזי בפרשה, דמות עבריינית מוכרת מאשדוד, סיפר שהיה נוכח בשתי פגישות "סולחה" שהתקיימו מספר חודשים לאחר הרצח. בפגישות, שהתקיימו באשדוד ובהרצליה, נכחו אנשים המזוהים הן עם ארגון מוסלי והן עם ארגון אברג'ל, ובמהלך הפגישה, כך לדברי עד המדינה, סטיב ושלומי אקריש התוודו בפני הנוכחים על הרצח.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין טל אדיר כהן מפרקליטות מחוז דרום, בתאריך ה-5.7.1999, באשדוד, נרצח אחיו של סטיב אקריש ואביו של שלומי אקריש, יובל אקריש ז"ל והנאשמים חשדו כי שלומי לוי, שהיה מכונה "משיטאווה", אחראי לרצח, ועקב כך החליטו יחד וקשרו קשר לרצוח אותו. לשם מימוש תכניתם לרצוח את שלומי לוי, הצטיידו הנאשמים באקדח ובמכשירי טלפון סלולאריים אשר שמשו אותם לתקשורת ביניהם לצורך ביצוע הרצח.

בתאריך ה-19.10.13, הגיע סטיב סמוך לבניין מגוריו של הנרצח באשדוד, כשהוא נושא עימו את האקדח. באותה עת ישב שלומי לוי, לבדו במושב הנהג ברכבו, אשר עמד בסמוך לכניסה לבניין ברובע ו' כשמנוע הרכב פועל, והמתין לאשתו שושי, שהייתה בחודשי היריון מתקדמים. סטיב אקריש נעמד מול הרכב, כיוון את האקדח לעבר המנוח שישב ברכב, וירה לעברו לפחות ארבע יריות בזו אחר זו, בכוונה לגרום למותו. שלומי לוי צעק לעבר רוצחו: "סטיב יא בן זונה".

במהלך הירי, אשתו של שלומי יצאה מהבית והמנוח צעק לעברה: "תברחי, הילדים!", ואשת המנוח המבועתת הסתובבה והחלה לברוח לכיוון הבניין, עלתה לדירתה בה שהו אותה עת שלושת ילדיה והזעיקה את המשטרה. מיד לאחר הירי סטיב אקריש נמלט מהמקום בריצה. שלומי לוי הצליח לצאת מהרכב והתמוטט על הכביש. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לביה"ח "קפלן" ברחובות, שם נקבע מותו. על פי כתב האישום, שלומי אקריש השתתף בביצוע הרצח ועשה מעשים לביצועו באופן אשר אינו ידוע במדויק לפרקליטות בשלב הזה. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ורצח. התיק נחקר ע"י ימ"ר לכיש, השניים הכחישו בזמנו את המיוחס להם.

צילום תמונה: מתוך ארכיון האתר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך