חרדים vs חילונים ואתם באמצע

אחרי הבחירות האחרונות שהתקיימו בכפר הקטן שלנו, כנראה שהתחילה פה סאגה חדשה לגמרי שאנחנו עוד צריכים להתרגל אליה. כאלה שרוצים לשמור על חופש הדת, מטעמו של הרצון החופשי, וכאלה שרוצים "לכפות" קצת מנהגים שרובנו ( לצערי ) לא נתמוך בהם לעולם , וגם לא ננסה להבין. למה ? ככה .

בשבועות האחרונים הצדדים כבר משחיזים חרבות לקראת הקרב הבא !
"מתחם הביג פאשן" , לסגור ? או לא לסגור בשבת ?
מי שעקב בשבועות האחרונים אחרי הסיפור ,יודע מה הטענות של שני הצדדים .
ולמי שלא, אחסוך לכם ציטוטים משעממים ואומר לכם, שלצד אחד יש טענה שאומרת שסגירת המתחם תהווה כפייה דתית לתושבי אשדוד והסביבה לכל דבר .
הצד השני טוען שלאור ניסי צוק איתן ועופרת יצוקה , אסור לתת סטירה לערכי היהדות ולשמור על קדושת השבת. זה די מבדר שטענה אחת נשמעת הגיונית ואחת פיקטיבית נורא( איש ואמונתו… ) , אבל לשתי הטענות יש אחיזה יציבה במציאות בגלל פלח האוכלוסיה שעומד מאחורי הטענות האלו , ומן הסתם שמצדיק אותן כל אחד לצדדיו.

קיימת דילמה, מה יותר חשוב לנו? לשמור על חופש הדת? או לשמור על הערכים שלה ? אלה מרגישים שמחריבים להם את העיר , כי "איך אליהו הנביא יכנס לעיר שמחללת שבת ? "ואלה מרגישים שאנשים ששונים מהם אלפי שנות אור , כופים עליהם סדר יום . יש שיגידו שמדינה יהודית יש רק אחת , וצריך לשמור על הערכים שלה ,יש שיגידו שהיהדות היא פרימיטיבית , ויש לשים אותה בצד .

והנה הקרב נזרק לו לרשתות החברתיות , ושוב אנחנו רבים ביננו לבין עצמינו, בלי הרצון לדעת מה הטענה של הצד השני , ובלי הרצון ללמוד מהצד השני, מצד אחד , בעיר שיש בה גם נוצרים שמנהלים עסקיהם כרגיל ובשבת לא עובדים, למה אנחנו היהודים מוצאים בזה קושי?

מצד שני , מסתבר שמתחם הביג הוא מהאטרקציות היותר טובות שיש לעיר שלנו להציע , אז למה לאסור בילוי ביום שלחלק מהאנשים בעיר , ליום הזה אין משמעות?
שזה בסדר גמור. מה בדיוק מפריע לנו? מה שכביכול כופים עלינו , או קבוצת האנשים שדוחפת לאותה, " כפייה מדוברת " . וכמובן שלכולם נוח להיכנס אחד בשני , ואף אחד לא חושב על פיתרון אמיתי .|

מריבוי פלחי אוכלוסיה בכפר הקטן שלנו,
לא יקח הרבה זמן עד להתלקחות הבאה
ולא משנה בין מי למי,
בואו נפתח את הראש , וננסה להבין את הצד השני לעומק
בואו נלמד ממנו , בואו נאהב אותו ,
בואו נעזוב את כל הויכוחים , נתאחד
וניקח את העיר הזאת צעד קדימה .
כי אשדוד יש רק אחת , בואו נשאיר אותה מאוחדת .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך