משכנתאות לרווקים וזוגות חד מיניים

במסגרת הכתבות על משכנתאות מורכבות, אנחנו מגיעים לאחד החלקים הקשים, שזה רווקים וזוגות חד מיניים. כאשר בתוך זוגות חד מיניים, ניתן להכליל גם זוגות שלא נשואים ברבנות, כלומר בתעודת הזהות. אז קדימה, בואו נתחיל
תכנון מסלולי משכנתא? הקרב של צמוד מדד מול לא צמוד...

משכנתא לזוגות לא רשמיים: לפי הגדרות הבנקים הלא רשמיות, נשואים הם אנשים שרשומים כנשואים בתעודת הזהות. לגבי זוגות שלא רשומים כנשואים, הכללים הם די דומים, אבל עם שינויים קלים. הבנקים למשכנתאות בהחלט מבינים שישנם היום זוגות שהם לא נשואים בצורה רשמית, אבל חיים בזוגיות אמיתית. הבעיה מבחינת הבנקים היא החשש מה יקרה אם הזוג ייפרד ורק אחד מבני הזוג ייתקע עם המשכנתא. דוגמה: נניח זוג שהוא בפרק ב', גרים יחד וחולקים חיים, אין להם ילדים משותפים. הם לוקחים יחד משכנתא, אם לאחר כמה שנים אחד מהם מחליט לעזוב והדירה פשוט נשארת של השותף השני, במקרה כזה הבנק נשאר עם אדם משלם אחד במקום שניים. זאת הסכנה.

אז מה ההשלכות? ההשלכות הן כאלו שכאשר זוג כזה מגיע לקחת משכנתא, הבנקים בודקים הרבה יותר ברצינות את היכולת שלהם לקחת משכנתא.

אם למשל זוג קונה דירה ב-1.5 מיליון שקלים, כאשר הם מבקשים 70 אחוז משכנתא. זוג נשוי יכול מאוד לקבל משכנתא כזו, כאשר זוג בפרק ב' ללא נישואים רשמיים, עלול לקבל סירוב מהבנק ולקבל הגבלה של 60 אחוז מימון מקסימום.

זוגות חד מיניים: אם דיברנו על כך שהבנקים מקשים על זוגות לא רשמיים, אז בזוגות חד מיניים, המצב עוד יותר מורכב. הבנקים לחלוטין מקבלים זוגות חד מיניים, אבל שוב, כאשר מדובר בזוג חד מיני, הבנקים ניצבים בפני החשש של היפרדות שלא כוללת גירושין מסודרים שמובילים לחלוקת רכוש מסודרת. לצערנו הרב, זוגות חד מיניים נתקלים בהרבה יותר קשיים לקבל אישורי משכנתא מאשר זוג רגיל. תחשבו על כל הדברים שהבנקים בודקים כאשר מגיעים לקחת משכנתא, ותכפילו אותם פי 2. הבעיות נהיות במיוחד מורכבות כאשר מדובר בזוג נשים, אשר בדרך כלל מרוויחות פחות מזוג גברים. במקרים של בקשות מימון גבוהות, כמו 75 או 70 אחוז מימון, הבנקים מערימים הרבה מאוד קשיים.

משכנתא לרווקים: אם בקשיים עסקינן, אז רווקים זה קשה עוד יותר. אם במשכנתא של זוג לא נשוי יש שניים שלוקחים משכנתא, אז כאן יש רק אדם אחד, כלומר במקרה של חוסר הכנסה, לא יהיה איך לשלם משכנתא. כאשר מגיעים למשכנתא של רווקים, הבנקים מאוד רוצים להכניס את ההורים בתור לווים נוספים במשכנתא, אבל במקרים שבהם זה לא אפשרי, הם ישאפו מאוד להוריד את אחוז המימון של המשכנתא כמה שרק ניתן, כאשר בדרך כלל הבנקים יתייצבו על מימון של 60 אחוז.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך