המקומות המותרים לעריכת מדורות בערב ל"ג בעומר באשדוד

גם השנה עשרות אלפים מתושבי העיר ייצאו עם הילדים להדליק מדורות בל"ג בעומר. עיריית אשדוד אוסרת להדליק מדורות ברצועת החוף לכל אורכה, מקו המים ועד 200 מטר מזרחה, בפארקים, בגנים העירוניים ובשטחים השייכים למבני ציבור. מי שיעבור על חוק העזר העירוני עלול להיקנס במאות שקלים ומסתכן בפתיחת תיק פלילי

תושבי אשדוד, משפחות ובמיוחד הילדים, נערכים למדורות ל"ג בעומר שיחול ביום רביעי הקרוב. בעיריית אשדוד נערכים לכך מבעוד מועד ומעבירים מסר ברור לתושבים – הדלקת המדורות תתאפשר אך ורק במקומות ספציפיים. "אשתקד נהגו התושבים בצורה אחראית, כאשר נענו להנחיות והדליקו מדורות במקומות המותרים ובשמירה על כללי הזהירות", אומרים בעירייה ומציינים לשבח את התנהגות התושבים ביום העצמאות, כאשר עשרות אלפים השתתפו בחגיגות ערב העצמאות ולמחרת יצאו לחיק הטבע וערכו פיקניקים משפחתיים, תוך שמירה על הרכוש ועל המרחב הציבורי.

שלמה רוטנברג, ראש מינהל התפעול בעיריית אשדוד, תדרך את יחידות האכיפה כיצד לאכוף את ההנחיות בכל חלקי העיר, כך שהדלקת מדורות תתאפשר רק במקומות שהותרו מראש ותחת הקפדה חמורה של כללי התנהגות וזהירות.
מחלקת הפיקוח והשיטור העירוני יפעלו גם השנה כדי למנוע הדלקת מדורות בפארקים, בטיילות ובגנים העירוניים, בחצרות בתים ובשטחים השייכים למוסדות ציבור וחינוך. גופי האכיפה יקפידו לשמור על הסדר הציבורי ועל קיום ההנחיות.

בתוך כך, לאור הנתונים המלמדים כי בל"ג בעומר עולה ריכוז המזהמים שבאוויר לדרגה העלולה לסכן את בריאות התושבים, יצאה המחלקה לאיכות סביבה בקריאה לציבור, ומבקשת ממנו לגלות אחריות לסביבה. הם ממליצים על הפעולות הבאות: לקיים מדורה אחת קטנה להרבה אנשים. את המדורות לערוך הרחק מהבתים, מגינות נוי ופארקים. לא לשרוף פריטים המשחררים חומרים רעילים ומסוכנים לבריאות. בסוף החגיגה לכבות את המדורה ולנקות את השטח.

כך או אחרת עיריית אשדוד הקצתה כאמור מקומות מוסדרים להדלקת מדורות, ובמקביל העמידה אמצעי אכיפה כנגד כל ניסיון להדליק מדורות במקומות אסורים ברחבי העיר.

המקומות המותרים לעריכת מדורות בערב ל"ג בעומר באשדוד:
מזרח העיר: רח' אלטלנה מתחם מד"א ודרומה; שדרות מנחם בגין (מזרחית לתחנת אלונים) בצד דרום בשטח החולי; הדיונה הגדולה; רובע  ט"ז בצד מזרח.

דרום העיר: בגב של רובע י"ז; מדרום לחוף באר שבע מצידו המזרחי של הכביש ובשטח הכורכר (כ-300 מ' מקו החוף); בשטח החולי לאורך שד' משה דיין משד' תל-חי ועד לחוף י"א בגזרה הרחוקה מהחוף.

מערב העיר: השטח בין חוף הקשתות לחוף אורנים ממזרח לשביל הביטחון; שד' משה דיין בין חוף י"א ועד למצודה בשטח החולי המרוחק מהחוף. לאורך כל ציר הטיילת אין להתקרב לחומת טיילת הספורט עד למרחק של 20 מטר ממנה.
צפון העיר:  רח' ז'בוטינסקי מצד צפון, בשטח הפתוח; שד' בן גוריון בשטח הפתוח ממזרח וממערב.
המקומות האסורים לעריכת מדורות בערב ל"ג בעומר: חל איסור מוחלט להקים מדורות ברצועת החוף לכל אורכה, מקום המים ועד 200 מטר מזרחה, בפארקים, בגנים העירוניים, בשטחים השייכים למבני ציבור, בין בנייני מגורים, ליד מתקנים ובחצרות הבתים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך