הוקמה בלהב 433 יחידה לתאונות באתרי הבנייה

"אני שמח שהמאמצים שלנו בהסתדרות עובדי הבניין והעץ, והלחץ שהפעלנו בשנים האחרונות על משרדי הממשלה, הצליחו להזיז משהו בכל מה שקשור לאכיפה של תאונות באתרי הבנייה בארץ", אומר יו"ר הסתדרות הבניין והעץ יצחק מויאל, על הקמת יחידה חוקרת בלהב 433 שתחקור תאונות בענף הבנייה
הוקמה בלהב 433 יחידה לתאונות באתרי הבנייה

ההחלטה להקים יחידה לחקירת תאונות עבודה בענף הבנייה בתוך יחידת להב 433 עוד השנה היא בשורה מעולה, ואני חושב שזהו צעד גדול בדרך להורדת מספר התאונות וכמובן ההרוגים והפצועים. אני מברך את השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ואת שר האוצר משה כחלון שתקצב את היחידה.
הסיכום שהושג בין השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לבין האוצר על תקצוב היחידה בשנת 2018, הוא ללא ספק פרי לחץ שלנו ושל הארגונים השונים, שהעלו לסדר היום את תופעת התאונות באתרי הבנייה.

היחידה החדשה ללא ספק תהיה חשובה להורדת מפלס הנפגעים בתאונות. מדובר ביחידה לחקירות פליליות של תאונות בענף הבניין, שבשלב הראשון תכלול 12 חוקרים מתוך להב 433. ההחלטה להקים היחידה התקבלה לאחר שבפרקליטות ובמשטרה הבינו, לא מעט בלחץ שהפעלנו, להקטין את מספר התאונות. לצערי, עד כה חקירות רבות בתחום לא הגיעו לכדי כתב אישום, למרות מספר הקורבנות הגבוה.

אני מברך על המהלך וחושב שזהו צעד באמת חשוב. מדובר כאן בחיי אדם כפי שאני מתריע כבר שנים במכתבים ובמפגשים עם שרי ממשלה, ועם פקידים בכירים שקשורים לאכיפה. מעורבות יחידה כזו אין לי ספק תוכל לעשות את העבודה בנוסף למה שכבר נעשה כמו קנסות.
אחת הבעיות בענף הבנייה הוא מפעילי עגרוני צריח (מנופאים), ולא הופתעתי כאשר יו"ר הוועד הארצי הממונה הזמני של המנופאים דן ורשבסקי, חשף השבוע את התופעה המסוכנת של עובדים סיניים זרים שמפעילים מנופים ללא רישיון הפעלה כחוק. ורשבסקי סיפר לי כי בביקורת שעשה באתר בנייה בנתניה בשבוע שעבר הוא מצא כזה פועל סיני מפעיל מנוף.

ורשבסקי חשף עוד כי זו לא פעם ראשונה שזה קורה. בתאריך 4/4/2018 בשני אתרי בנייה נצפו מספר פועלים סינים מפעילים מנוף עגורן צריח ללא שום הסמכה, וחמור מכך בצורה לא בטוחה ומסכנת חיים. זו רק דוגמא אחת. צודק ורשבסקי שהשלכות עבירות אלו חמורות ביותר ומעבר לעבירה עצמה, ומעבר לעובדה כי נעשו עבירות בטיחות קשות, יש פגיעה משמעותית וכלכלית בפרנסה של מפעילי מנוף ישראלים המשלמים מיסים כחוק.

אני מצטרף למאבקם של המנופאים שבצדק מכריזים כי לא ניתן למצב זה להימשך. ביחד נמשיך להילחם בכל האמצעים הדלים שיש בידנו בתופעה. אנחנו קוראים לרשות ההגירה, למשרד העבודה ולכל מי שאחראי על אותם עובדים זרים לפתוח בחקירה מיידית.

כיו"ר הסתדרות הבניין והעץ נמשיך להפעיל לחצים על מנת לעצור את התופעה המסוכנת הזאת, כדי להגן על פועלי הבניין בישראל, ועל כלל הציבור במדינה. אם הדרך היא הכרזת סכסוך עבודה, אזי המטרה מקדשת את כל האמצעים. אין לי ספק שהקמת אותה היחידה בלהב 433, על רקע המצב החמור באתרי הבנייה, תהיה תוספת משמעותית לאכיפה כנגד עבירות פליליות שמן הסתם מובילות לאותן תאונות קשות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך