אורי בן סימון: "אירופה? אנחנו רוצים לשחק ביורוליג"

במכבי "בן" בנות אשדוד, אלופת המדינה זו השנה השנייה ברציפות, עדיין לא התחילו בהכנות לעונה הבאה, אך דבר אחד ודאי מבחינתו של המנהל המקצועי אורי בן סימון: "הקבוצה תשתתף בעונה הבאה במפעל הבכיר באירופה, היורוליג"

שבועיים אחרי הנפת הצלחת וחגיגות האליפות בפעם השנייה ברציפות, ובמכבי "בן" בנות אשדוד לא ממהרים לשום מקום. בקבוצה עסוקים בימים אלו בעיקר בסיכומים של העונה וסגירת כל הפינות המנהלתיות והבירוקרטיות, כשגם הנושא הכספי עדיין לא סגור ובקבוצה מחכים למענק הכספי שצריך להגיע כבונוס על הזכייה באליפות.

עניינים אלו מעכבים בשלב זה את ההכנות לעונה הבאה, כאשר הסוגיה הראשונה והעיקרית שצריכה להיפתר היא עמדת המאמן. בקבוצה ביקשו להבהיר כי את זכות הראשונים הם נותנים למאמן הנוכחי, אלי רבי, שצוטט במספר מקומות כשהוא אומר שבאיזשהו מקום היה מעדיף למלא תפקיד ניהולי מאשר להישאר כמאמן. אלי רבי מאוד מוערך על ידי הנהלת הקבוצה ואם יחליט כי ברצונו להמשיך ולאמן, ככל הנראה הוא גם ימשיך בבנות אשדוד.

התפתחות נוספת בגזרה זו אירעה כאשר בשבוע שעבר הודיע עדן ענבר במפתיע על עזיבתי את אליצור רמלה, ונראה היה כי יעשה את הדרך חזרה לאשדוד, אחרי הפסקה בת מספר שנים, אך לעת עתה, נראה כי תיעשה פנייה לענבר רק אם אלי רבי יוותר על הזכות לאמן באשדוד.

לגבי השחקניות המצב פחות או יותר דומה. באופן רשמי עוד לא מתנהלים מגעים, משום שכל הנושאים הכספיים מוקפאים ואף אחד לא היה רוצה לתת הבטחות שמאוחר יותר יתבררו כחסרות כיסוי. יחד עם זאת, על פי המסתמן ייעשו מאמצים להשאיר בקבוצה את הקפטנית שי דורון, יחד עם המתאזרחת אלישה קלארק, כשלצידן יישארו טיפאני ג'קסון ואליסון הייטאוור, שבימים אלו מחלימה מניתוח ואף החליטה לוותר בשלב זה על השתתפות ב-WNBA על מנת שההחלמה תהיה מוחלטת.

ההצלחה במפעל היורוקאפ פתחה את התיאבון לאנשי הקבוצה, והם מתכוונים להעלות את הרף ולהשתתף במפעל היוקרתי ביותר, היורוליג.

בשיחה עם "אשדוד אונליין", אמר המנהל המקצועי של הקבוצה אורי בן סימון: "אני אעשה הכל כדי שנשחק ביורוליג בעונה הבאה. היורוקאפ הוא אחלה מפעל, אבל היה לנו קשה מבחינת ההרכב הגיאורגרפי של המשתתפות בו, שהרוב הן קבוצות מזרח אירופה וברית המועצות לשעבר. הטיסות לשם קשות וגם מזג האוויר הקשה עלינו לא מעט".

לשם כך תצטרכו להגדיל את התקציב משמעותית.
"זה לא כל כך משמעותי כמו שזה נראה. נגדיל את התקציב במעט, אנחנו נדע להסתדר גם אם זה אומר להביא עוד ספונסר או שניים. יש לנו בסיס טוב של שחקניות ישראליות וזרות, נחזק אם עוד בוסמניות טובות ונוכל להתמודד בכבוד".

להתמודד בכבוד כן, לא בטוח שתוכלו להעפיל לחצי הגמר כבר בעונה הראשונה.
"קודם כל מי אמר שלא? עד שלא נתחיל לשחק לא נדע את התשובה. שנית, גם ההשתתפות במפעל זה היא מאוד מכובדת ואף על תקן תקדים משום שאף קבוצה ישראלית עוד לא עשתה את זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך