הוצאה לפועל: אשדוד העיר השישית במספר החייבים בישראל

אמש פרסמה רשות האכיפה והגביה את הנתונים המלאים מסוף השנה שעברה, שם מתברר שתושבי העיר החייבים לא בדיוק עומדים בתשלומים כנדרש
הוצאה לפועל: אשדוד העיר השישית במספר החייבים בישראל

מספר התיקים שנפתחו בהוצאה לפועל בשנת 2017 היה גבוה ב-5% מאשר בשנה הקודמת והגיע ל-193,000. לעומת זאת, מספר החייבים ירד ב-4% והסתכם בסוף השנה ב-665,000 – כך דווחה אמש רשות האכיפה והגבייה.

מלאי התיקים בהוצאה לפועל הולך ויורד, אם כי הוא עדיין גבוה מאוד. בסוף השנה שעברו היו במלאי 2.43 מיליון תיקים, ירידה של 5.5% לעומת השנה הקודמת. הרשות מציינת, כי ירידה זו נובעת בעיקר מסגירתם של תיקים בהם לא נעשו פעולות, כך שאין ירידה אמיתית במספרם של מי שאינם משלמים חובות למיניהם.

90% מהחייבים בהוצאה לפועל הם אנשים פרטיים, ו-60% מהחובות נמוכים מ-50,000 שקל. מספר החייבים הגדול ביותר הוא באזור ירושלים (61,700) ואחריה תל אביב, חיפה, ראשון לציון, פתח תקוה, אשדוד ונתניה. מספר החייבים הגבוה ביותר ביחס לאוכלוסייה הוא בנצרת (14% מהתושבים), עכו (13.4%) ואילת (13.3%). השיעור הנמוך ביותר הוא בפתח תקוה וראשון לציון (5.1% ו-5.4% בהתאמה).

במספר התיקים הפתוחים במרכז לגביית קנסות נרשם זינוק של 25% במלאי התיקים הפתוחים, שהגיע בסוף השנה שעברה ל-1.86 מיליון – נתון המלמד על כשל חמור בגביית תשלומים לטובת אוצר המדינה. יחס החייבים הגבוה ביותר ביחס לאוכלוסייה הוא בערים ערביות או מעורבות: אום אל-פחם (7%), נצרת ורמלה (6.5% בכל אחת). היחס הנמוך ביותר הוא בבני ברק – 1.5% מהאוכלוסייה בלבד.

צילום תמונה: רשות האכיפה והגביה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך