משכנתא בגיל מבוגר, זה אפשרי בכלל?

יש הרבה מאוד סטיגמות בנוגע למשכנתאות בגיל מבוגר, האם בכלל ניתן לקחת? כמה ניתן לקחת? באיזה גיל כבר לא נותנים משכנתא? היום אנחנו נדבר על כל הדברים האלו וננסה להגיע לתוצאות ומסקנות. אז יאללה קדימה!
מרטין בוקסדורף מומחה למשכנתאות

עד איזה גיל ניתן לקחת משכנתא? הכלל הוא שניתן לקחת משכנתא עד גיל 75, כאשר בנקים מסוימים מאפשרים לפעמים עד גיל שמונים. הנחת העבודה היא שאם פורסים את המשכנתא להרבה מאוד תשלומים, אנשים מסוגלים לעמוד בתשלומים האלו, גם בגיל מאוחר מאוד.

אז באיזה גיל ניתן לקחת משכנתא? הדילמות הגדולות ביותר הן מקרים בהם אדם בגיל 65 למשל רוצה לקחת משכנתא. מצד אחד, ניתן בהחלט לקחת את המשכנתא ל-10 שנים או אפילו 15 שנים, אבל חייבים לעמוד במבחנים קשוחים מעט יותר, כדי להראות לבנק שאכן אפשר להיות רגועים ולתת כאן משכנתא.

מה השיקולים במשכנתא בגיל מבוגר?

פריסת המשכנתא. אז הדבר הראשון שצריך להתייחס אליו הוא פריסת התשלומים לזמן. אם לוקחים משכנתא בגיל 65, אז צריך לקחת בחשבון שפורסים את המשכנתא אך ורק לעשר שנים. כלומר אם לוקחים משכנתא בגיל 65 בסדר גודל של 500 אלף שקלים, צריך לשים לב שהתשלומים יוצאים מאוד גבוהים, כלומר כ-4800 שקלים לחודש. מה שזה אומר מבחינתנו, זה שאנחנו צריכים להוכיח שאנחנו יכולים לעמוד בהחזרים, כלומר מרוויחים נטו לפחות פי 3 מהסכום הזה.

משכורת והכנסות: ככל שהגיל של האנשים עולה, כך קורים שני דברים: מצד אחד, הכנסות ממשכורות בדרך כלל הולכות ויורדות, אך מצד שני הכנסות מקצבאות שונות הולכות ועולות. חשוב לקחת בחשבון שקצבאות כמן זקנה, נכות, וכל שאר הקצבאות הקבועות, בהחלט יכולות להיחשב בתור הכנסה שהיא רלוונטית לצורך קבלת משכנתא.

חשוב מאוד להתכונן היטב לקבלת משכנתאות בגיל הזה, להכין את כל הקצבאות, פנסיה, הכנסות משכר וכל דבר אחר שיכול להיחשב כהכנסה.

הבנקים הופכים מאוד זהירים, כאשר הם רואים שגיל הלווים עולה, כך שחייבים להתכונן היטב ולהיות מוכנים מראש כדי להגיש בקשת משכנתא.

ביטוח משכנתא. אחת הבעיות הנפוצות בגיל מאוחר זה בעיות שמונעות מאיתנו לעשות ביטוחי משכנתא. הביטוח, מטרתו היא להגן על האדם ולא להשאיר בן זוג בודד מול כל תשלומי המשכנתא אם וחלילה, אחד מבני הזוג ייפטר. במידה ואתם לא יכולים להיות מבוטחים בביטוח חיים, זה עלול להיות בעיה, אבל לא בעיה שבלתי אפשרי להתגבר עליה.

להיעזר ביועץ משכנתאות. כמו תמיד, תהיו חכמים ותיעזרו ביועץ משכנתאות מנוסה שיש לו את הקשרים במערכת הבנקאית (כמוני למשל), כדי לעזור לקדם את המהלכים ולהביא את המשכנתא לידי ביצוע. חשוב מאוד שיהיה איתכם איש מקצוע שיוכל לכוון אתכם להצלחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך