סניה כצנלסון מפלג את העיר אשדוד!

לסניה כצנלסון יש חזון מסוכן והוא לפתוח כמה שיותר חנויות של בשר טרף (חזיר, פרות ים ועוד) בעיר, להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר, והכי מסוכן – להצר את הפעילות היהודית בעיר
סניה כצנלסון מפלג את העיר אשדוד!

דעה אישית / ישראל אוחיון

מחסידים, ליטאים, ומזרחים חרדים, דרך חובשי הכיפות הסרוגות, עד קהילות של אתיופים, צרפתים ועולי ברית המועצות. אך ללא ספק דבר אחד ברור – בעיר אשדוד, רוב האוכלוסיה היא מסורתית, ושאני כותב מסורתית אני לא מתכוון בהכרח לחובשי כיפות או מטפחות, אלא לאנשים מאמינים שגאים בעצם יהדותם ורוצים לשמר זאת גם לדור ההמשך שלהם.

בתור עיתונאי שרואה את מרקם האוכלוסייה העדין בעיר, שמצליח לשמור על רוח טובה בין המגזרים החרדי והחילוני, למרות כל הניסיונות לייצר מלחמת אחים ביניהם, אני מסתכל על ערים אחרות שם השנאה בין חרדים לחילונים חוצה גבולות, ושמח להיות תושב העיר. כאן רוב הציבור הכללי לא מתייחס לחרדים בזלזול וכן ההפך, להוציא מקרים בודדים או מספר קשקשני מקלדת שאוהבים לטנף וליצור שנאה, אשדוד יכולה להוות דוגמא לחיים משותפים בין חרדים לחילונים.

אלא שהחיים המשותפים הללו בסכנה, סכנה גדולה. לראשות העיר החליט להתמודד פעם נוספת שמעון סניה כצנלסון, שמצד אחד מייצג חלק מעולי ברית המועצות, אך מהצד השני הוא ומפלגתו מאיימים על המסורת היהודית ועל מרקם החיים המשותף בנינו. לסניה כצנלסון יש חזון מסוכן והוא לפתוח כמה שיותר חנויות של בשר טרף (חזיר, פרות ים ועוד) בעיר, להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר, והכי מסוכן – להצר את הפעילות היהודית בעיר, אולי דרך עצירה של תקציבים למוסדות חרדים, דתיים ומסורתיים, שגורמים לקירוב הלבבות, ובמשפט אחד לצמצם ולחסום ככל האפשר את הדת מהעיר אשדוד.

כדי להבהיר את דבריי חשוב להדגיש, אין מטרה כזו שהעיר אשדוד תתחרד. אני באופן אישי, ועוד רבים מחבריי החרדים, לא רוצים לסגור למגזר הכללי את כל העיר בשבת, או למנוע תרבות, ספורט ושאר דברים מהציבור הכללי, אלא רק לשמר את הסטטוס קוו הקיים של מרקם החיים בנינו, הקובע את הפתגם העממי: "חייה ותן לחיות".

אם אתם מסורתיים והדת חשובה לכם, גם אם אתם לא שומרים שבת או שאר המצוות, אך עדיין מסורת ישראל היא חלק מכם, חשוב לזכור שאם חלילה וחס יעלה לשלטון אחד כמו כצנלסון העיר, אשדוד תהפוך לעיר בה מלחמת האחים תהיה הגדולה בארץ, השנאה תצוף מחוסר ברירה, המראה היפה של חרדים מטיילים במקומות הבילוי בעיר, ושל חילונים עורכים קניות ברובעים החרדים, ייגנז, והכל בגלל חבר עירייה שיחליט לשנות ולמנוע קיום של המצב העכשווי שגורם לשקט ואורח חיים תקין.

העיר אשדוד היא מסורתית, זו עובדה. חיים בה עשרות אלפי בני עדות המזרח שמאמינים בדת, עשרות אלפי חובשי כיפות סרוגות אשכנזים ומזרחים שנחשבים למלח הארץ, עשרות אלפי חרדים שמעוניינים לחיות בכבוד יחד עם אחיהם מהמגזר הכללי, בואו ניתן לזה להמשיך כמו שזה.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך