טור בזיג זג

"איפה אתה?", "עם מי את?", "למה שתצאי עם החברות שלך ולא איתי?" אלה הן שאלות לגיטימיות כשנמצאים בזוגיות ואף יכולות להעיד על דאגה, אכפתיות ועל הצורך בקרבה של בן/בת הזוג. אולם ישנו גבול דק בין יחסים של אהבה, תמיכה ודאגה הדדית, לבין יחסים בהם התלות תופסת פיקוד על המערכת הזוגית. זוגיות תלותית אינה בריאה וחשוב מאוד לתת לכל צד את המרחב האישי, לו הוא זקוק. עצמאות אישית בתוך הזוגיות.

אחת הסכנות המאיימות על זוגיות טובה היא המעבר מיחסים של שיתוף, חברות, חום וכבוד הדדי, ליחסי תלות. תלות הדדית מבטלת את עצמִיותו של כל אחד מבני הזוג, ומהר מאוד יוצרת מתחים ותסכולים. אין הכוונה לחיות ללא שיתוף, או לא לעשות דברים ביחד, אלא שיש הבדל מהותי בין קשר זוגי אוהב, משתף ובונה לבין ביטול וויתור על העצמאות של כל אחד בתוך הזוגיות.
אז איך אפשר לשמור על עצמאות ביחסים הזוגיים, מבלי לפגוע בתא הזוגי?

זמן לתחביבים. החופש להמשיך ולעסוק בדברים שמעניינים אתכם ועושים לכם טוב, הוא אחד מהיסודות החשובים במערכת יחסים בריאה. נכון שאתם יכולים לעסוק בהם ביחד, אך לא פחות חשוב, לעשות אותם לבד. אתה אוהב כדורגל עם החבר'ה? את אוהבת לצאת לקפה עם חברות? חדר כושר? המשיכו בכך! זה עשוי לשמש חלון הזדמנויות מצוין לצד השני לעשות את מה שהוא אוהב. כאשר יש לבני הזוג תחביבים אישיים, זה עוזר להם להיות נאמנים לאני העצמי שלהם, ללא פגיעה בזוגיות. זה בדיוק אותו "ספייס" עליו בני זוג מדברים לפעמים שהם צריכים, ונותן להם מעט חופש וביטוי עצמי. הדבר חשוב גם לחיזוק הכבוד ההדדי ולהקשבה לצרכים שלכם.

אל תחפרו. שאלות כמו "איפה את?", "מתי אתה חוזר?" הם נחמדות ומראות על קשר חזק, אבל כמו בכל דבר בחיים, הכל שאלה של מינון. יותר מדיי שאלות, SMS וטלפונים, עלולים להתפרש כתלות, כחוסר ביטחון ואף לשדר תחושה של חוסר אמון. הקפידו על מינון סביר של התעניינות ואל תחפרו.

חברים זה אויר לנשימה. שניכם חייבים להבין ולזכור כי מפגשים של בני הזוג שלכם עם חברי ילדות, מהצבא, מהעבודה, נראים שונה לגמרי כאשר אתם לא בסביבה. וטוב שכך! תנו אחד לשני את החופש לצחוק, לקשקש ולהשתטות עם חברים, כי בין חברים המכנה המשותף הוא יותר מצומצם ואישי. לא חייבים להגיע לכל מקום ב"זוג". תפרגנו אחד לשני יציאות עם חברים, היתרונות הם רבים ובמיוחד תחושת הגעגוע שעולה אחרי ש"נפרדתם" לטובת זמן איכות עם החבר'ה.

נכון, אתם בזוגיות, אתם לא לבד. אך גם בזוגיות חשוב לדעת להיות לבד בסיטואציות שונות. זהו מפתח חשוב ליצירת זוגיות בוטחת וכזו שיודעת לרענן את עצמה ולאפשר לכל צד לפרוח גם בנפרד וגם כזוג. עצמאות, זה כל הסיפור.

שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך