פשטות והארת פנים

הרב דוד קרסיינטה זצ"ל, מוהל ומייסד בית הכנסת "חפץ חיים" ברובע ח', הלך לעולמו במוצ"ש האחרון. הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית, דאג לערוך את הלוויה בצורה המכובדת והזריזה ביותר עוד במוצאי שבת ושייטמן עוד לפני חצות לילה
שלט בית עלמין אשדוד

במוצאי שבת קודש הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של דמות אצילית תורנית, אשר מסר נפשו כל חייו לתפילה לתורה, לחינוך ולגמילות חסדים וקירב יהודים רבים לאביהם שבשמיים במאור פנים, החזן והמוהל הרב דוד קרסיינטה זצ"ל רב בית הכנסת "חפץ חיים" ונשיא מוסדות החינוך "קדם מפעליו" בעיר, אשר השיב נשמתו לבורא לאחר ייסורים קשים ומרים והוא בן 87 שנים.

הרב זצ"ל נולד בעיר מליליא במרוקו הספרדית. אביו רבי מסעוד זצ"ל היה מהמשפחות המכובדות והחשובות שבעיר, בבית זה שהיה מלא תורה, חסד והערכה גדולה לתלמידי חכמים, גדל והתחנך.

כבר בהיותו בגיל 22 שנים התמנה לחזן בבית הכנסת המרכזי "אור זרוע", ושלוש שנים לאחר מכן הוסמך לשוחט ומוהל ע"י הגאונים ארזי הלבנון רבי יצחק חזן ורבי שלום משאש זצ"ל. למעשה הוא היה השוחט השני בעיר, והיה נשלח לשמש כשוחט בקזבלנקה ובעוד ערים ולפני החגים היה שוחט למשפחות עניות חינם בתור גמילות חסדים.

לפרנסתו עסק בחנות לממכר סדקית ומוצרי חשמל קטנים, החנות שהיתה בעיר הנמל, משכה לה קונים שבעיקר היו יורדי האוניות או המלחים שעושים הפסקה בין מדינה למדינה. הרב דוד הנהיג לעצמו, כשהגיע זמן תפילת מנחה היה מגיף את התריסים וסוגר את חנותו עד לאחר תפילת ערבית עם שיעור תורה, וכך גם נהגו בעקבותיו שכניו.

היתה לו אהבה וכיסופין לארץ ישראל. בשנת 1976 זכה לעלות לישראל והגיע לעיר אשדוד, הייתה לו אהבה עצומה לתלמידי חכמים. עם שבתו בעיר החל לדרוש בשלומם של גדולי התורה ששכנו אז באותם ימים כמו האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא, האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל וחברו שהיה אהוב עליו עד מאוד הצדיק רבי סעדיה אריבי זצ"ל, רב שכונה רובע ג', שהיה קשור עימו בעבותות אהבה והיה מהראשונים מבאי בית מדרשו "יגדיל תורה" ובשיעוריו ועוד רבנים חשובים.

זכה להקים את בית הכנסת "חפץ חיים" ברובע ח', שם כיהן כרב בית הכנסת וכחזן, ורבים מבני העיר זוכרים את התפילות היוצאות מקירות ליבו בניגון ובפיוט מתוך רגש מיוחד בנחת ובנועם. מסר שיעורי תורה ברבים ללא תמורה, כשהמטרה היא רק לזכות את הרבים, כך גם נהג כשערך "ברית מילה" עד השנים האחרונות, זכה למול רבים מבני ישראל ללא תמורה ולא היה מסרב לכל בקשה. באותם ימים ראשונים הקים מסגרות לילדים ונערים רבים בשעות הפנאי כדי שלא יסתובבו ברחובות באפס מעשה, כשלבסוף היה מעניק לנערים מיני מתיקה, מלגות ומתנות כדי לעודדם, ועד היום זוכרים לו לטובה כאשר חלק ניכר מהם משמשים כרבנים ונושאים משרות תורניות חשובות.

שמחתו הגדולה היתה תמיד כאשר היה משתתף בכנסים של מוסדות החינוך, אשר הקים בנו הרב אשר שיחי', אם זה במעמד חלוקת תעודות לתלמידים מצטיינים, או מסיבת סידור או חומש לילדים הקטנים, בבית הספר "קדם מפעליו" או על הידע של התלמידים מהכיתות האחרות שנבחנו על אלפי משניות בעל פה. וכן על התרחבות המוסדות בשנים האחרונות, על אף הקושי הגדול, כמו הישיבה לצעירים מצטיינים "מאורות התורה", הקמת בית הספר לבנות "בית יעקב" והסמינר לבנות "מרגליות", כשהכל היה ברוח ובהכוונתו של מרן רשכבה"ג מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל, אשר הכל התנהל לאורו ובברכתו.

בשנים האחרונות נחלש, ובחודשים האחרונים חלה הידרדרות נוספת במצבו. לפני כחודש אושפז בבית החולים 'שערי צדק', ובליל שבת קודש פר' משפטים השיב את נשמתו הטהורה לבוראו לאחר ייסורין קשים כשהוא בן 87 שנים. במוצאי שבת קודש, עם התפשטות הידיעה המרה, על פטירתו, רבים התעטפו באבל ויגון על פטירתו של דמות מיוחדת, מלאה ענווה ופשטות וגמילות חסד.

הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית, דאג לערוך את הלוויה בצורה המכובדת והזריזה ביותר עוד במוצאי שבת ושייטמן עוד לפני חצות לילה. קהל המונים ובראשם רבנים וקהל ותיקי העיר התאספו בבית העלמין. שם הספידוהו הרבנים החשובים: הרב שמואל פנחסי ראש מוסדות "חיים וחסד" ורב בקהילות דרום אמריקה לשעבר, הרב אברהם אלטמן ר"י "עטרת צבי", הרב יעקב נחמני ראש כולל "נר יצחק", הרב פנחס קריספין רו"מ "מורשה".

הרבנים הספידוהו באבדה הגדולה שכל ימיו התנהג בצניעות ובענווה וגמל חסד עם רבים ולא משנה כלל מי האיש העומד לפניו.

את חתימת ההספדים חתם בקול בוכים בנו הרב אשר: "בימים האחרונים, אמרתי לאבא, אוי לי שראיתיך בכך. הבנתי מה זה אבא זצ"ל. הבנתי מה זה כל העמל של התורה, כל החסד, בית הכנסת, כל התפילות, איזה תפילות! איזה מנהגים! איזו ישרות. איזו תמימות". הניח דור מפואר, את רעייתו הרבנית תחי', בנו, בנותיו נכדיו וניניו ההולכים בדרך התורה והמצוות ומרביצים תורה ויראה בדרך ישראל סבא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך