אשדוד היא היקרה מבין הערים הדרומיות בה ממוקם רחוב יהודה הלוי

אתר יד2 החליט לבדוק את מחירי הדירות ברחוב אחד חוצה ערים - יהודה הלוי. המטרה היא לבחון את השוני במחירים, בזהות השכנים ובחינוך ברחוב שהוקדש לזכרו של רבי יהודה בן שמואל הלוי, משורר ופילוסוף, מגדולי הכותבים היהודיים בימי הביניים ובכלל
אשדוד היא היקרה מבין הערים הדרומיות בה ממוקם רחוב יהודה הלוי

מהבדיקה עולה כי אשדוד היא היקרה מבין הערים הדרומיות בה ממוקם רחוב יהודה הלוי בשכונת רובע ה' בעיר. מחיר דירת 4 חדרים באזור זה באשדוד עומד על כ- 1.56 מיליון שקל. במחיר זה ניתן לרכוש כמעט 2 דירות ברחוב יהודה הלוי בבאר שבע…

מבדיקה של אתר יד2 עולה כי פערי המחירים ברחוב יהודה הלוי ברחבי הארץ משתנים בהתאם לעיר בה ממוקם הרחוב. הסקירה, המבוססת על המודעות למכירה המתפרסמות בלוח, מצביעה כי המחירים ברחוב יהודה הלוי נעים בין כ-650 אלף שקל לדירת 3 חדרים בבאר שבע, לבין כ-3 מיליון שקלים לדירת 3 חדרים בתל אביב. למעשה מדובר בפער שמגיע לכ-80% במחירי הדירות.

מחירי הדיור ברחוב יהודה הלוי בעיר ללא הפסקה הם הגבוהים ביותר מבין כל הערים שנבדקו. הרחוב חוצה את שכונות לב תל אביב ודרום רוטשילד המבוקשות, ולפי בדיקת יד2, מחיר דירת 2 חדרים באזור מתחיל בכ-2.4 מיליון שקלים. למי שמעוניין לשכור דירה באזור כדאי שישים לב כי גם מחירים אלו גבוהים ביותר בהשוואה ליתר הערים שנבדקו, כשמחיר של שכר דירה חודשי לדירת 1.5 חדרים מתחיל ב-3,200 שקלים.

למי שעדיין מעוניין להתגורר במרכז הארץ, אך התקציב העומד לרשותו נמוך בהרבה, נמליץ לו לחפש דירה בראשון לציון, הרצליה, יהוד או פתח תקווה. בהשוואה לתל אביב, מחיר דירת 3 חדרים ביהודה הלוי בראשון לציון או פתח תקווה נמוכים בשיעור של כ-60%. מי שמחפש דירה גדולה יותר ברחוב יהודה הלוי בערים אלו, יכול למצוא דירות 4 חדרים החל מכ-1.4 מיליון שקל בפתח תקווה וכ-2.1 מיליון שקל בהרצליה.

מבחינת מחירי השכירות בערי מרכז הארץ, ניתן למצוא דירות להשכרה ברחוב יהודה הלוי החל מ- 2,700 שקל בחודש לדירת 2 חדרים בראשון לציון והחל מ- 2,600 שקל בחודש לדירת 2 חדרים בפתח תקווה. ביהוד דירות 4 חדרים ברחוב יהודה הלוי מוצעות להשכרה החל מ-4,000 שקל בחודש ובהרצליה דירות 5 חדרים החל מ-6,500 שקל בחודש.

בדרום הארץ רחוב יהודה הלוי בבאר שבע עובר בשכונות ד' וב', הסמוכות לאוניברסיטת בן גוריון. מדובר בשכונות שנמצאת בסמיכות לאוניברסיטת בן גוריון ונחשבות למבוקשות ביותר על ידי סטודנטים. בשל מבני הרכבת הרבים, האזור מיועד לעבור התחדשות עירונית בשנים הבאות. למרות הפוטנציאל, מבדיקת אתר יד2 עולה כי מחירי הדיור באזור נמוכים משמעותית בהשוואה לאלו במרכז הארץ ואף נמוכים ממיליון שקלים. כך למשל, מחיר דירת 2 חדרים ברחוב יהודה הלוי באר שבע מתחיל בכ-530 אלף שקל, דירת 3 חדרים בכ-650 אלף שקל ודירת 4 חדרים בכ-810 אלף שקל. מחירי השכירות באזור מתחילים בכ-2,000 שקל בחודש לדירת 3 חדרים.

באשקלון מחירי הדיור ברחוב הממוקם בשכנות שמשון בעיר, נעים גם הם בפחות ממיליון שקלים, כשמחיר דירת 2 חדרים מתחיל בכ-570 אלף שקל ומחיר דירת 3 חדרים מתחיל בכ-700 אלף שקל. מחירי השכירות באזור מתחילים בכ-2,500 שקל בחודש לדירת 3 חדרים.

אשדוד היא היקרה מבין הערים הדרומיות בה ממוקם רחוב יהודה הלוי בשכונת רובע ה' בעיר. מחיר דירת 4 חדרים באזור עומד על כ- 1.56 מיליון שקל. במחיר זה ניתן לרכוש כמעט 2 דירות ברחוב יהודה הלוי בבאר שבע.
למי שמבקש לרכוש דירה ברחוב יהודה הלוי ברחבי הארץ כדאי שישים לב כי בנתניה, יהוד וראשון לציון שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם הוא מהגבוהים שנרשמו. בנתניה שיעור של 73% מתגוררים ברחוב יהודה הלוי בבעלות, ביהוד שיעור של 71% ובראשון לציון 63%.

למי שמבקש להתגורר ביהודה הלוי בדירה קטנה, בת חדר או 2 חדרים, נמליץ לו להתמקד באשדוד. מנתוני מדד הנדל"ן עולה כי שיעור של 28% מהדירות באזור יהודה הלוי באשדוד הן דירות בנות חדר אחד. למי שרוצה דירה קטנה במרכז הארץ, תל אביב היא התשובה עבורו. שיעור של 10% מהדירות באזור יהודה הלוי בעיר ללא הפסקה הן דירות בנות חדר ושיעור של 35% בנות 2 חדרים. למי שמחפש דירות 5 חדרים ויותר, כדאי שיתמקד באשדוד ופחות באשקלון. אשדוד מובילה עם שיעור של 30% בקרב הערים שנבדקו בה דירת 5 חדרים ברחוב זה, בעוד שאשקלון סוגרת את הרשימה עם שיעור של 3% בלבד.

הנאים השכנים בעיניך ברחוב יהודה הלוי?

לרווקים המבקשים להתמסד נמליץ לחפש דירה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. מנתוני מדד הנדל"ן של אתר יד2 עולה כי 82% מהתושבים המתגוררים באזור הם רווקים. גם ברחוב יהודה הלוי באשקלון סיכוי טוב לרווקים למצוא שידוך, שכן מהנתונים עולה כי שיעור הרווקים באזור גבוה בהשוואה לערים האחרות שנבדקו ועומד על 63%. לעומת זאת, בנתניה, ראשון לציון, יהוד, הרצליה, ופתח תקווה שיעור הנשואים ברחוב יהודה הלוי גבוה משיעור הרווקים ונע בממוצע בין 60% נשואים בנתניה לכ-54% נשואים בראשון לציון.

מבחינת התפלגות הגילאים, בני 20-44 מהווים שיעור של כ-45% ברחוב יהודה הלוי בתל אביב לעומת 20% בגילאים 45-64. ביהוד ובאשדוד שיעור הילדים ובני הנוער הוא בין הגבוהים שנרשמו. כך, ברחוב יהודה הלוי באשדוד 35% מהתושבים באזור הם בני 0-19 וביהוד מדובר על שיעור של 30%.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך