אישה שמציגה את בעלה כ"מלך", מצטיירת כאישה חלשה, אישה מסכנה!

ראשית, אציג את עצמי. אני ליטל גז, בת 36, נשואה לאהבת חיי יוסי, ביחד הבאנו לעולם ארבעה ילדים: הודיה, לינור, רפאל ודויד. חשבתי איך לפתוח את הטור שלי לאחר חודשים ארוכים של הפסקה שארגנתי לעצמי. מצד אחד, רבים מכירים את חיי, ומאידך יש גם מי שעדיין לא וזה מצריך הכרה בסיסית מאחר ובטורים שלי אני מגוללת את חיי היומיום שלי ושל משפחתי... לפעמים חושפת יותר, לפעמים פחות, אבל בהחלט חושפת.
אישה שמציגה את בעלה כ"מלך", מצטיירת כאישה חלשה, אישה מסכנה!

יש הרבה כוח בחשיפת בעיות שגרתיות בחיי משפחה, בזוגיות וכן עם ילדים. אין מי שלא חווה ומתמודד עם דילמות יומיומיות בנושאים אלה, וכשאנו "פוגשים" את אותן הבעיות כמו שלנו גם אצל אחרים, אנחנו מיד מזדהים, לעיתים לומדים דרכים שונות להתמודד ולפתור אותן ולעתים גם משתפים בדרכים שלנו כקוראים בהתייחסות שלנו לכתבות שונות, אם בתגובות ברשתות החברתיות ובאתרים השונים ואם במיילים שנשלחים למערכת.

השבוע שוב קיבלתי פנייה מעוד תוכנית טלוויזיה שרצו לראיין אותי, וחלקם אף הציעו לערוך תוכנית מלאה עלי. בפנייה הקודמת תחקירן של "פנים אמיתיות" עם אמנון לוי, היה כל כך נלהב וניסה בכל דרך לשכנע אותי ש"זה יעשה לך טוב". והסיבה שהיו מעוניינים דווקא בי היא בטח לא "ליטל גז", אלא ההתנהלות הזוגית שלי עם בעלי, אישי ואהובי. בימים בהם נשים הפכו לכוח חזק ופמיניזם זועק מכל עבר, כשאישה מציגה את בעלה כ"מלך" ולא מתביישת לספר על כמה היא אוהבת לפנק אותו כשהוא מגיע הביתה מהעבודה, להגיש לו את האוכל לשולחן, להכין לו את הבגדים שיהיו מוכנים לאחר מקלחת ולקלף בשבילו את הפירות, זה נראה חריג ומיד אותה אישה מצטיירת כאישה חלשה, אישה מדוכאת, אישה מסכנה!! הבעל נכנס מיד לתבנית של שוביניסט קשוח המנצל את אשתו לצרכיו ורק "על פיו יישק דבר". התחקירן הנחמד אף הגדיל לעשות כששאל: "את רוצה שאני אשכנע את בעלך?", כאילו היה בטוח שלי אין דעות משל עצמי ודעתו של "הגבר" בבית היא הקובעת. אז כמובן שסירבתי להתראיין, סירבתי להיכנס לקטגוריה וכן תחקירן יקר, הגעתי להחלטה הזאת ללא התייעצות עם בעלי. ההכללה והקטלוג תחת הגדרות כאלו ואחרות היא אווילית בעיניי. לא הכל בחיים זה שחור או לבן! מכריי יעידו עד כמה אני אישה דעתנית, כמה אני דבקה במטרותיי ועד כמה אני לוחמת עבור כל אחת ואחת מהן, וכל זאת תחת תמיכה מלאה מבן זוגי, פרגון והקצאת כל משאב הנדרש לכך. שיתוף הפעולה בינינו וההתייעצות עבור כל נושא בחיי היומיום, הזוגיות ונושא הילדים הם דבר שאני בהחלט גאה בו. באותה הנשימה בה אני מציינת את כל שאני עושה (ובאהבה עצומה) עבור בעלי, אני מציינת את כל אשר הוא עושה בעבורי והוא עושה לא פחות ואף יותר. אין בינינו מלחמות אגו, אין בינינו "מנצח/ת" בוויכוחים (ויש וויכוחים!), מאחר ושנינו מבינים ששנינו מפסידים מכך.  אני בעד שנשים יעצימו את עצמן כמה שיותר ויגשימו כל מטרה וחלום מבלי לחשוב שרק גברים ראויים לכך, ואני נגד דעות שוביניסטיות הטוענות כי נשים לא יכולות לעשות הכל. אך יחד עם זאת, אני לא חושבת שאישה "חזקה" צריכה להיות אישה שלא תשקיע בזוגיות שלה, שלא תפנק את הגבר שלה, שלא תגיש לבעלה לאכול כדי שחלילה לא יצטייר כאילו היא האישה הקטנה והחלשה ומייד יזמנו אותה לדבר על כך בטלוויזיה, כאילו היא עוברת על חוקי הנורמה החדשים שהחברה "קבעה". אז היו תקופות בהן בחרתי (!!) לא לעבוד והעדפתי להיות בבית ולקבל את ילדיי כשהם חוזרים מהמסגרות. הם חזרו לבית נקי, אוכל חם (ועל בעיות אכילה של ילדים עוד אכתוב, מבטיחה!!), לא השארתי מטלה אחת לעשות בבית. יחד עם זאת, היו גם ימים שסתם לא התחשק לי לנקות ולבשל (בדרך כלל זה קורה בימי ראשון השבוזים…), ובעלי וילדיי לא התלוננו על כך מעולם, ויותר מכך זה היה היום שאמא בוחרת לאיזו מסעדה מתחשק לה ללכת עם כולם, או מה מזמינים הביתה לאכול. בימים בהם עבדתי מחוץ לבית, בעלי היה שותף מלא במטלות השונות.  אז כן, זוגיות היא עולם כל כך עצום ומורכב ולא נכון להכליל את כולה תחת הגדרה של פמיניזם או שוביניזם, מאחר ובכל נושא השקפותיי הן שונות. יש פעמים שיצאו מפי דעות פמיניסטיות לחלוטין ויש שיהיו ההפך הגמור. כל נושא שכזה הוא טור בפני עצמו.

אז כמו שכבר הבנתם, לא הסכמתי להשתתף בשום תוכנית ולא לקחת אפילו חלק קטן בה, ובפרט שככל שהשיחה התפתחה, התברר לתחקירן שהדמות שלי לא חלשה בכלל כפי שחשב ושדי היה לו קשה "לאכול אותי" ואיך אפשר בכלל להגדיר אותי?! אני בעד שנשים ימשיכו להעצים את עצמן ושגברים רבים, שעדיין קשה להם לקבל העצמה נשית, ישתחררו מהדעות הקדומות, כי נשים יכולות לעשות הכל. אך יחד עם זאת מקווה שהאהבה ההדדית, הכבוד, הפרגון והתמיכה בין בני זוג לא ייעלמו תחת אותן הגדרות.  טור זה מוקדש לבעלי, אישי ואהובי, "google" שלי, היחיד שאני מוצאת בו את כל מה שאני מחפשת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך