בעזרת DNA: לאחר תשע שנים נעצר חשוד בשוד אלים כלפי קשיש

דגימת DNA שנטלה המשטרה מחשוד תושב העיר בן 53 קבעה כי החשוד ביצע שוד אלים של קשיש בשנת 2009, לאחר שדגימות דם נלקחו מהזירה בה בוצעה השוד
פס של אין מעבר

חשוד (53) תושב אשדוד נחקר לפני מספר חודשים בתחנת המשטרה בעיר, בגין מקרה אלימות בו מעורב, ובמהלכה ניטלה ממנו דגימה למאגר המשטרתי. לפני כשבועיים התקבל כי פרופיל הדי.אנ.איי שלו "מוכר" במאגר המשטרתי כחשוד בביצוע שוד לפני מספר שנים. החשוד נעצר מיד לחקירה בה הכחיש את החשדות המיוחסים לו. כתב אישום יוגש נגדו בבית המשפט באמצעות הפרקליטות.

"חקירה זו תביא לסגירת מעגל בתיק חקירת מקרה השוד שארע לפני שנים הודות ליכולות הטכנולוגיות והמדעיות המתקדמות שקיימות ברשות משטרת ישראל ונועדו להעניק לציבור תחושת ביטחון כי לא נרפה ידינו מחקירת עבירות ואיתור עבריינים לשם מיצוי הדין עמם", כך נמסר מהמשטרה לאור "פריצת הדרך" בחקירת מקרה שוד אלים לו נפל קורבן קשיש כבן 92 במהלך שנת 2009 בעיר אשדוד. באירוע שוד זה נכנס חשוד אל דירתו של הקשיש ושדד אותו תוך הפעלת כוח וגנב מהבית סכום כסף רב של מעל ל- 100,000 שקלים, את מסמכיו של הקשיש וכרטיס אשראי. הקשיש כתוצאה ממעשיו של החשוד נזקק לטיפול רפואי ופונה אז באמבולנס אל בית החולים כשחבלות בגופו. חקירת המקרה אז לא הביאה לאיתור חשוד במעשה ותיק החקירה נותר פתוח עד שיעלה דבר מה שיביא להתפתחות ולהתקדמות בחקירת האירוע. מנגד, ממצאי החקירה לרבות ממצאים פורנזיים שנאספו בזירת האירוע נשמרו בתיק החקירה ובמאגר המשטרתי.

בחודש אוגוסט אשתקד (2017) נחקר חשוד תושב אשדוד בעקבות מקרה אלימות בו היה מעורב. במסגרת חקירתו נדרש החשוד לדגימת די.אנ.איי שהועברה למעבדות מטה ארצי של משטרת ישראל ופרופיל הדגימה הוכנס למאגר המשטרתי המבצע בדיקת התאמה, בנוסף לשמירת הפרופיל עצמו, לתיקי חקירה המצויים במערכת ובעקבות כך התקבלה התרעה כי ישנה התאמה לאירוע החמור משנת 2009. בעקבות ממצא זה נעצר בתאריך 31.1.18 החשוד והועבר לחקירת מחלק התשאול בתחנת המשטרה באשדוד במהלכה הכחיש כי קשור לאירוע ואף דבק בטענה כי לא היה במקום האירוע אף פעם. פרט אחד התקשה מאוד החשוד להסביר לחוקריו, כיצד הגיע דמו לזירת השוד, בסלון ביתו של הקשיש ועל מגבת שנמצאה מונחת במטבח שבדירה.

לאחר שמעצרו הוארך על ידי חוקרי המשטרה בבית המשפט והחשוד נחקר שוב ושוב תוך שהוטחו בפניו הראיות, ואף על פי כן בחר להכחיש את המיוחס לו, הצליחו חוקרי התשאול לגבש תשתית בתיק החקירה שהועבר לידי פרקליטות דרום לצורך הגשת כתב אישום נגדו בבית המשפט בבאר שבע.

צילום תמונות (זירת השוד 2009): דוברות המשטרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך