"אשדוד, מייצג ונותן לה כבוד"

אילייה ויינברג, חיבר והפיק שיר ראפ בשם "אשדוד" , "זו העיר הכי יפה במדינה. אם נקשיב למילים, נבין שזה בעצם המולדת שלי, אשדוד",

"אשדוד, מייצג ונותן לה כבוד, עוד, כמה רגעים נפלאים לגלות, את המקום. לא צריך כוח, יש לי אשדוד!". זהו רק חלק משירו של איליה "סאנשיין" ויינברג (20), שעלה לאינטרנט כסקיצה לפני הפסח, ולאור התגובות החיוביות יצא לאחר החג בגרסה ערוכה ומצולמת בקליפ. "הגעתי לפה מרוסיה בגיל שנתיים, הייתי שם פעם אחת, ולא ממש התרשמתי. בשיר אין פוליטיקה, או מחאה, זה לא הנקודה. אני פשוט רוצה שאנשים בעיר יעריכו אותה. העיר הכי יפה במדינה, לדעתי. השיר הוא ביני לבין המקום, האדמה, האווירה וכל מה שיש בעיר הזו", אומר לנו איליה.

איך נולד השיר? לשם כך איליה מנדב לנו את סיפור חייו. "תמיד אהבתי מוזיקה", הוא מספר. "רקדתי ברייקדאנס ונחשפתי לתרבות הראפ, המוסיקה השחורה. עוד מילדות כתבתי שירים על הרבה נושאים. אני זוכר את עצמי, ילד בכיתה ד', משכתב ומשנה שירים קיימים. בכיתה ו' כתבתי את השיר הראשון, והמורה שלי מאוד התלהבה ממנו".

בסוף כיתה י', החליט איליה ללמוד סאונד. "ההורים אמרו לי תלמד מקצוע, ואני רציתי ללמוד משהו שאני אוהב. מצאתי את 'הדסה נעורים' בנתניה, ששם אפשר היה ללמוד סאונד וגם לעשות בגרות. פתחו את קורס הסאונד בזכותי, הייתי התלמיד הכי חדור מוטיבציה. בשנה השנייה הייתי התלמיד היחידי מכל הפנימייה שהגיע לקורס הזה. רק אני והמורה, סוג של קורס פרטי. ככה הגעתי לקטע של הפקה".

באחד הימים פתח איליה מחברת ישנה ושם מצא טקסט שכתב בתקופת הפנימייה, שיר על אשדוד. "כנראה בגלל שהייתי רחוק מהבית עבר בי משהו, אולי געגועים. הופתעתי למצוא שיר יפה, שכתבתי את המילים ושחררתי סקיצה לאינטרנט. קיבלתי המון תגובות על הסקיצה הזו, וזה מה שנתן לי את ההשראה להפיק את הסינגל הראשון שלי, 'אשדוד'. אמרתי לעצמי שאני רוצה את זה בסגנון יותר מיוחד מאשר הייתה הסקיצה, סגנון לא שגרתי. אפשר אפילו לשמוע בשיר כלי נגינה ממש לא נפוצים בז'אנר, כמו עוד טורקי, חליל, כלי הקשה אפריקאים ועוד. אבל מה שכן, הייתי חייב לשבור, ולשלב אותם עם באסים חזקים, וכנראה שהתוצאה טובה. אם נקשיב למילים, נבין שזה בעצם המולדת שלי, אשדוד".

השיר הופק, הוקלט, צולם ונערך בשבוע ימים. בחול המועד פסח הוא היה בחופשה מהצבא, פינה את כל עיסוקיו השגרתיים כמו עבודה או בילוי עם חברים, ועבד על הסינגל הזה במשך כל השבוע עם מעט מאוד שעות שינה. "חבר שלי שהוא צלם, דניאל אוזן, עזר לי וצילם את הקליפ. אני ערכתי אותו, ובסוף אותו השבוע בשבת בלילה העליתי לרשת".

מה התגובות שקיבלת?
"אני שמח, קיבלתי תגובות נפלאות, ולא רק מהגילאים שציפיתי. חשבתי שבני-נוער
יתחברו לזה יותר, ואני מגלה שגם גילאי 20-30 מתחברים לשיר, גאים בעיר. זה מפורסם בפייסבוק, אבל גם בפרסומות בתשלום בכל מיני דפים של אשדוד, וגם החברים משתפים".

ומה הלאה?
"קיבלתי המון כוחות בתהליך ההפקה. המון השראה, ביטחון ואמונה. התחלתי לעבוד על האלבום הראשון, למרות שכרגע הוא עדיין בשלב הכתיבה, ואין תאריך מדויק. אבל כמו שעמדתי ביעד שלי להוציא את הקליפ 'אשדוד', אני מאמין שאעמוד ביעד לאלבום שייצא במקביל לשחרור שלי במרץ 16'. יש לי אולפן ביתי כי בין הלימודים לצבא היה לי די זמן לעבוד בכל הכוח כדי להתחיל לבנות את הפינה שלי להפקת המוזיקה, וכך היה. כרגע אני מתחיל להרגיש את סוף השירות, והחלטתי להתחיל להיכנס חזק למוזיקה. אני וחבר שלי, יניב אקלה, שמפיק ביטים, מוזיקה ללא מילים, לראפרים, פתחנו אתר למכירת ביטים בכל העולם".

אם אתם מעוניינים לעקוב אחרי איליה אפשר לעשות זאת על ידי חיפוש בפייסבוק תחת השם "סאנשיין". "אני מודה מאוד לאנשים העוקבים אחרי, שמפרסמים ומשתפים את הבשורה", הוא אומר, "וגם לתקשורת של אשדוד שנותנת במה לתרבות ההיפ הופ ולאמנים הצומחים בה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך