לא תשנו את ההיסטוריה!

הפרלמנט הפולני אישר חוק, לפיו אמירות שיש בהן הטלת אחריות על פולין לפשעים נגד האנושות שביצעה גרמניה הנאצית יהיו בגדר פשע, והעונש עליו יהיה עד שלוש שנות מאסר.
סידי

הפרלמנט הפולני אישר חוק, לפיו אמירות שיש בהן הטלת אחריות על פולין לפשעים נגד האנושות שביצעה גרמניה הנאצית יהיו בגדר פשע, והעונש עליו יהיה עד שלוש שנות מאסר. אישור החוק נעשה ערב יום השואה הבינלאומי. מה לעשות, מיליוני יהודים מצאו את מותם במחנות השמדה הנאציים בפולין, כאשר עשרות אלפים של פולנים שיתפו פעולה מתוך אנטישמיות ורצון לטובות הנאה * גם אחרי השואה הרגו פולנים יהודים (הפוגרום בקיילצ'ה) * לא תוכלו לשנות את ההיסטוריה, דם הנספים גם על ידכם

שימו לב בבקשה פולנים לא יקרים, שימו לב להוראות שלפניכם, כי הן חשובות מאוד. מוכנים? בבקשה… תחילה קחו את החוק שלכם וקפלו אותו היטב היטב. אח"כ ניתן להרטיב אותו מעט ואז תעשו איתו שימוש לשעת הצורך או נכון יותר שעת הצרכים… כן, אתם חברי הפרלמנט הפולני. לא יעזור כלום, אתם יכולים להגיד מה שבא לכם, אבל לשנות את המציאות לא ניתן.

למה המילים הקשות? כי בדרך כלל אני אומר דברים אמיתיים והם לא תמיד קלים, ובעיקר בגלל החוק החדש שממשלת פולין אישרה ועוד בסמוך ליום השואה הבינלאומי. גם רוע וגם טיפשיות במדינה אחת.

במה מדובר? הפרלמנט הפולני אישר חוק לפיו אמירות שיש בהן הטלת אחריות על פולין לפשעים נגד האנושות שביצעה גרמניה הנאצית יהיו בגדר פשע, והעונש עליו יהיה עד שלוש שנות מאסר. זהו, מעכשיו אתם נקיים? הייתם מתים.

מבחינת מספרים זה מאוד קשה לכם לנקות את ידכם. מה לעשות. מחנות ההשמדה שהוקמו בפולין אחראיות לרצח מיליוני יהודים לא רק מפולין. מעבר לזה, יהדות פולין עצמה מנתה לפני כניסת הנאצים 3.5 מיליון ורק כ-100 אלף שרדו. אז תגידו אלה הנאצים. לא ולא (אני מורה להיסטוריה למי ששכח), רבים מהפולנים, אני אומר עשרות אלפים ואולי יותר, שיתפו פעולה עם הנאצים בכדי להשיג טובות הנאה או את רכושם של היהודים, או כסף. או סתם היו אנטישמיים מלידה.

אבל מעבר לזה, האנטישמיות בפולין הייתה לפני הנאצים והכי גרוע גם אחרי. למרות שלא היו הרבה יהודים בפולין אחרי המלחמה, אלה שנותרו ספגו אנטישמיות מפולנים רבים, חלקה פיזית. האנטישמיות בפולין היא שורשית ואף חוק, לא ישנה זאת. הנייר עליו כתוב החוק לא ראוי. המקסימום שניתן לעשות זה לנגב איתו. איך? יש לכם רבותיי חבר הפרלמנט הפולני הוראות למעלה…

למי ששכח שם נזכיר את הפוגרום ביהודיי קיילצ'ה בפולין, שהיה לאחר המלחמה ב-1946, שבה, שימו לב, העלילו על היהודים שהם שוחטים ילדים נוצרים ומשתמשים בדמם לאפיית מצות. לא להאמין. פשוט לא להאמין. הפולנים רצחו בפוגרום 42 מתוך 163 היהודים בעיירה, כולם ניצולי שואה ועוד 80 נפצעו והיה נוסף בקראקוב לפני כן. אולי חברי הפרלמנט הפולני על הדרך גם תחוקקו חוק שמבטל את האירוע הזה? מה דעתכם? רוע וטיפשות זה השילוב הכי מסוכן שיש.

הרוע וטיפשות (אתם מוזמנים להוסיף עוד מילים שבאות לכן בראש), הם גדולים במיוחד לנוכח העובדה שהפולנים סבלו מהנאצים. הנאצים כשנכנסו לפולין ב-1939, (טענו שזו זכותם כי זה מרחב המחייה שלהם), טיפלו לא רק ביהודים אלא גם בפולנים. אם על ידי מאסר ועבודת פרך, אם על ידי סילוקם מבתיהם ויישוב גרמנים, אם על ידי הריגתם. העמים הסלבים על פי "הסדר החדש" של היטלר אמורים היו להיות במעמד עבדים. מבחינת הנאצים הם היו גזע נחות שמיועד רק לשרת. "כבוש שלוט נצל", אמרו הנאצים על המדינות הסלביות ובתוכן פולין. כנראה שהם נותרו עדיין גזע נחות. עובדה.

לפולנים דם על הידיים של יהודים. ממשלת פולין מנסה לצייר תמונה שתשמר אחרת בהיסטוריה של פולנים, כאילו היו חסידי אומות עולם. מי שחרפו נפשם להצלת יהודים. 6706 אנשים בלבד מתוך עשרות מילוני אנשים נקבעו כחסידי אומות עולם על ידי מוסד "יד ושם". זה כלום ושום דבר. כלומניקים.

עולה השאלה מה יהיה על משלחות. אם מדריך יגיד לתלמידים מישראל את המשפט "מחנות ההשמדה הפולנים". מה יהיה? האם הוא ייאסר עד 3 שנים? האם ממשלת פולין תצמיד לכל משלחת מישראל בלש? מרגל? האם יקליט אותם? לא ברור כיצד יאכפו את החוק. האם עכשיו גם אליי תגיע ידם הארוכה של הפולנים כי כתבתי את הדברים האלה. האמת, מעניין לי את המקום שאפשר לנגב עם החוק שלהם.

אני מציע הצעה אחרת, לשקול את המשך המשלחות. זה חשוב מאוד שיגיעו מישראל למחנות ההשמדה הפולניים שהנאצים בנו (שימו לה לניסוח זה מינימום שנתיים בפועל בפולין…). אל תטעו. אבל כצעד מחאתי הייתי רוצה לעצור קצת את המשלחות, שממשלת ישראל תמנע זאת רק לשנה. לא יותר. הפולנים, צאצאי אלה ששיתפו פעולה עם הנאצים ואו העלימו עין ואו לקחו ליהודים את הרכוש רגע אחרי שעזבו (אנשים רעים וטיפשים. כמו הפרלמנט. זה בגנים כנראה), מתפרנסים מהמשלחות האלה. לצערי. ניתן להם שנה להתייבש ואו לשנות את החוק. תאמינו לי כלום לא השתנה. אז הם רצו להרוויח משהו מהנאצים, והיום להבדיל אלפי הבדלות הם רוצים להרוויח משהו מהמשלחות שלנו, שבאות לראות את ההיסטוריה הרצחנית שחלק מהפולנים, חלק לא קטן, יש לו יד בכך. אני באופן אישי מוותר על הזכות הלא נעימה להגיע לשם.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך