מחאת השבת: הכנסת דחתה ניסיון לדיון בנושא סגירת העסקים בשבת בעיר

נשיאות הכנסת דחתה בקשה של ח”כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני לדון בסגירת חנויות בשבת באשדוד בטענה שאסור ללבות את האש סביב הנושא

ח”כ קסניה סבטלובה פנתה יחד עם ח”כ דב חנין בבקשה לקיים דיון במליאת הכנסת בנושא החלטת עיריית אשדוד לסגור חנויות בשבת ולהטיל קנסות על אלו שיפתחו, אך נשיאות הכנסת דחתה בישיבתה שהתקיימה ביום שני (22 בינואר) את הבקשה בטענה כי “לא צריך ללבות את האש”.

סבטלובה לא ויתרה ובקשה לערער על ההחלטה, ובערעור דנה היום (יום רביעי 24 בינואר) ועדת הכנסת בראשות ח”כ מיקי (מכלוף) זוהר, שדחתה גם היא את הערעור.

ח”כ סבטלובה אמרה: “הנושא שבקשתי להעלות לסדר היום יחד עם חברי ח”כ דב חנין הוא חשוב. זו כבר ההפגנה שניה בעקבות החלטתו של לסרי לתת קנסות בקצב מוגבר לחנויות שפתוחות בשבת. המחאה היא של תושבי אשדוד, אך היא גם מתפשטת לערים אחרות. אנו מודאגים מכך שחלו גילויי גזענות קשים, בין היתר מקרב עובדי העירייה נגד האנשים שמשתתפים בהפגנות.

חשוב להדגיש: זו אינה הפגנה מגזרית, היא של כלל תושבי אשדוד, אך עולים רבים לוקחים בה חלק, זהו נושא חם שעל סדר היום ומחובתנו להביא אותו לכדי דיון במליאה, לשם כך נשלחו לכאן.

ח”כ מיקי זהר, יו”ר ועדת הכנסת שדנה בערעור אמר: “אין מקום לדון בנושא שהוא גחמה פוליטית. ראש העיר מקיים את החוק”. גם ח”כ טלי פלוסקוב הצביעה נגד ההחלטה לקיים את הדיון.

צילום תמונה: דוברות הכנסת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך