סכנת גירוש מהארץ לבת 60 מאשדוד הלוקה בשכלה

קארינה אורקלוב (60), הזקוקה לטיפול 24 שעות ביממה, גרה היום עם אחותה באשדוד, ואין לה איש אחר בעולם. עכשיו המדינה רוצה לגרש אותה מהארץ לרסויה, שם תאלץ לחיות לבדה. דבר שהוא בלתי אפשרי עבורה. משרד הפנים: "המקרה נבחן פעמיים על ידי הוועדה הבין־משרדית, לא נמצאו טעמים הומניטריים מיוחדים שמצדיקים קבלת מעמד".
אישה מבוגרת מכסה את הפנים
. (צילום אילוסטרציה)

קארינה אורקלוב, 60, מתגוררת באשדוד עם אחותה היחידה מרינה קוזנצוב. אין לה קרוב אחר בעולם. באחרונה החליט משרד הפנים לגרש את אורקלוב לרוסיה, שם תאלץ להסתדר לבדה. דבר שהוא בלתי אפשרי. קוזנצוב הגישה ערעור לבית־הדין לעררים נגד צו הגירוש, והיא ממתינה להחלטה.

לבקשה צורפה חוות דעת פסיכיאטרית, הקובעת שהיא סובלת מפיגור שכלי משמעותי. היא איננה מבינה היכן היא נמצאת ולא תמיד מבינה מה אומרים לה.  גירושה עלול להעמיד את חייה בסכנה. "אם תגורש ותופרד מאחותה תחול החמרה מיידית במצבה".

נימוקי משרד הפנים לגירושה: "אין טעם המצדיק מתן מעמד בישראל, ואין טעמים הומניטריים מיוחדים", כתבה עובדת המשרד. "זיקתה לרוסיה חזקה וממשית יותר. היא לא נדרשת לטיפול מיוחד, וקיים בית שבו גרו ההורים שנפטרו ברוסיה"  נכתב בנימוקי משרד הפנים . מדוברות המשרד נמסר: "המקרה נבחן פעמיים על ידי הוועדה הבין־משרדית, לא נמצאו טעמים הומניטריים מיוחדים שמצדיקים קבלת מעמד". בחודש הבא ידון בית־המשפט בסוגיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך