זה גם אנחנו שקיבלנו מכות, לא רק החיילים

לא רק החיילים הותקפו על ידי המשפחה הלא תמימה, משפחת תמימי בנבי סאלח, גם אנחנו חטפנו סטירה. יש דבר כזה גם מוראל לאומי, ולכן והחיילים היו צריכים להגיב אחרת, אבל כשחושבים על אלאור עזריה, מבינים את החיילים שחוששים שיגיבו לפרובוקציה וייעצרו. בושה!
משה סידי הידוע גם כחכם סידי
חכם סידי

רציתי לפתוח בקללה, וואחד קללה מהלב… אבל אי אפשר כי זה עיתון מכובד. אז אגיד קיבינימט וזה הכי עדין שיצא לי. איך אפשר להישאר אדישים כששני חיילי צה"ל מקבלים מכות מנערות פלסטינאיות בנבי סאלח ולא מגיבים? איך? אני מצטער יקיריי, זה לא רק הם חטפו סטירה, זה גם אני חטפתי, וגם אתה ואת. אנחנו. קיבלנו יותר מסטירה, קיבלנו בוקס למעיים הלאומיים שלנו.

יש דבר כזה מוראלי לאומי. אי אפשר להגיד שלא. אנחנו גאים במדינה שלנו (רובנו…), וצה"ל עם כל הקלקולים שיש שם, ויש שם, כמו בכל מוסד אחר, זה אולי השריד האחרון של הדבר האמיתי, שכולנו מתאחדים סביבו (פעם זו הייתה כנסת. פעם…). כל מי שראה את האירוע נפגע ממנו. ישב על הספה בביתו והיה רוצה להיות לרגע שם ולהראות לבנות האלה מאיפה הדג משתין. לא בשמו אלא בשם כולנו.
החיילים מגבעתי החליטו לא להגיב למכות של הבנות ממשפחת תמימי, שהן הכל מלבד תמימות. משפחה שפעם אחר פעם מחפשת פרובוקציות ומצלמות את זה כשהן תוקפות חיילים, בצורה ברוטאלית לפעמים. אבל בגלל ששתקו להן בעבר, הן ממשיכות. זה שחייל סופג מכות ולא עושה כלום, זה אולי מראה לעולם כמה אנחנו "מוסריים", אבל גם מראה להם ולאויבנו כמה אנחנו חלשים. במזרח התיכון אתה יכול להיות הכל, רק לא חלש. כי "יאכלו" אותך כאן. במקרים מסוימים אצל שונאי ישראל אפילו תרתי משמע (ראו הלינץ' ברמאללה בשנת 2000). יש גם חוסן לאומי.

אותם חיילי גבעתי לובשים מדי צה"ל. הם לא לבשו ג'ינס וטריקו בצבע האהוב עליהם. הם שם בשמי, בשמכם. בשם מדינת ישראל. כן צריך להישאר ביהודה ושומרון, לא צריך להישאר (למרות שאם נצא טילים יגיעו לנתב"ג על בסיס יומי ויהיו זמני המראה ונחיתה גם של גראדים ושמי המדינה יהיו סגורים. ותודה לאדריכלי אסון אוסלו), זה ויכוח אחר. אבל ברגע שהם שם, הם חייבים להבין שמה שהם עושים או לא עושים, ישפיע עלינו אח"כ.

אני לא טוען שהחיילים היו צריכים להכות בבנות. ממש לא. אבל מיד לעצור או להביא תגבורת ולעצור. הרי בסוף עצרו. אז למה לא לעשות זאת לפני? או לחילופין לקרוא לעוד חיילים ולאזוק את הבנות. לא רוצים לעצור? לא צריך. אבל לא להגיב בכלל? הסטירה הזו כאבה למוראל שלנו וחיזקה את המוראל הפלסטינאי. אני מצטער שאני כזה חד, אבל זה מה שקרה. כל צבא אחר, אבל כל צבא אחר, תרשמו לעצמכם, כולל הירדני, המצרי והסורי ואפילו האמריקאי היה מגיב ובמקום. מירי בבנות, כן ירי ואני לא ממליץ על זה, ועד מעצר באותו הרגע של כל המשפחה ואח"כ מפוצצים את הבית במקום. ראינו איך האמריקאים התנהגו בעיראק ועל פחות מזה.

אבל במדינה שבה בג"צ מורה להחזיר גופות של מחבלים מהחמאס!!! כשהם מחזיקים בגיבורי צה"ל שחרפו נפשם כבר מ-2014 ולא מוכנים להחזירם, הכל יכול להיות. במדינה שבה חייל יורה במחבל שהרגע ניסה להרוג את חבריו והוא נכנס לכלא, הכל יכול להיות. השתגענו. התבלבלנו. איך חייל יגיב אם הוא חושש להיות האלאור עזריה הבא. אמרנו את זה מזמן. עכשיו בואו נאכל את מה שבישלה לנו הפרקליטות הצבאית.

מה שהכי הוציא אותי מדעתי זה שיש אנשים בתוכנו שהמילה אדיוטיים היא מחמאה עבורם. מה אני בא בטענות לעולם. יושב איזה אידיוט שאפילו את שמו לא שווה להזכיר כי זה לקח לי כמה שניות חשובות עכשיו מזמני היקר, בתוכנית של לונדון וקירשנבאום, ומתגאה שהוא חבר משפחת "התמימים" וחבר קרוב של אבי המשפחה, מתקן את הפרשנים איך צריך להגות את שם האב (בלשן עלאק), מאשים את צה"ל שהם באו לבית המשפחה ליצור פרובוקציה, אומר שזו זכותם להכות ולהדוף חיילים, כמו שמותר להכות ולהדוף שוטר שבא להיכנס לביתכם ללא רשות (נשבע לכם זה הוא אמר). והכי גרוע אומר במילים האלה: "הצבא שלכם". לך קיבינימט יא אדיוט. הפרשנים הגיבו בצורה מהוססת לדבריו ולא זרקו אותו לעזאזל, או הכי קרוב לשם, כמו שהיה צריך, והוא המשיך: "זה לא הצבא שלי". אני הייתי לוקח אותו ומעביר אותו לרשות הפלסטינאית שישרת בצבא שלהם. הרי שהטיל ייפול עליו לא ישאלו אותו מי הצבא שלו, אלא רק איפה הבית שלו בישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך