בשורות טובות: הוזלה במוצרי האלקטרוניקה בישראל

שר האוצר משה כחלון, חתם על צו המבטל את מס הקנייה על מוצרי אלקטרוניקה בידורית. המשמעות לאזרח היא ביטול מס הקנייה על טלוויזיות, רמקולים, צגים, ממירים, מקרנים, מגברים, מיקרופונים, אזניות, כרטיסים חכמים, מכשירי רדיו ועוד מוצרי אלקטרוניקה בידורית.

אם בא לכם על קריוקי או לראות  סרט במסך טלוויזיה בייתי גדול, עכשיו זה הזמן.  שר האוצר משה כחלון,  חתם על צו המבטל את מס הקנייה על מוצרי אלקטרוניקה בידורית

שר האוצר, משה כחלון: "הבוקר חתמתי על הצווים שיוזילו באופן דרמטי מספר רב של מוצרי אלקטרוניקה בישראל.  זהו צו ראשון מתוך סדרת צווים עליהם אחתום בתקופה הקרובה במסגרת תכנית 'נטו הוזלות'. הבטחנו להוזיל את יוקר המחיה בישראל – ואנחנו מקיימים.

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום במסגרת תכנית 'נטו הוזלות' על הצו, שהוכן ברשות המסים, המבטל את מס הקניה על מוצרי אלקטרוניקה בידורית. המשמעות לאזרח היא ביטול מס הקנייה יחול על טלוויזיות, רמקולים, צגים, ממירים, מקרנים, מגברים, מיקרופונים, אזניות, כרטיסים חכמים, מכשירי רדיו ועוד מוצרי אלקטרוניקה בידורית שחל עליהם מס קניה.

ביטול מס הקניה יחול מפרסום הצו ברשומות ועד ל-31.12.2018 ובתום הוראת השעה תבחן האפקטיביות של הצו ומידת השפעתו. הפסד הכנסות למדינה ממסים בשל ביטול מס הקניה עומד על כ-245 מיליון ₪.

תכנית "נטו הוזלות" של משרד האוצר מהווה צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה והיא צפויה לסייע לכלל האוכלוסייה בהפחתת העלות הממוצעת לצריכה של משקי הבית. על מנת להבטיח שביטול המכס ומס הקניה יגולגל לצרכנים ולא ייעצר אצל היבואנים, בכוונת משרד האוצר לבטל את אלו כהוראת שעה עד לסוף שנת 2018. ביטול המכס יתבצע לאחר שיתקיים הליך שימוע וביטול מס הקניה יחול עם פרסום הצו ברשומות בתוך ימים ספורים.

תכנית "נטו הוזלות" היא התכנית הגדולה ביותר לביטול מכסים שהתרחשה במדינת ישראל משנות ה-'90. התכנית תבטל כרבע מכלל המכסים התעשייתיים אשר קיימים כיום בישראל.

עיקרי התכנית:
ביטול מסי קניה:

תכנית "נטו הוזלות" של משרד האוצר מביאה לביטול מסי קניה בעלות של 245 מיליון שקלים בשנה על המוצרים הבאים:
1. מוצרי אלקטרוניקה: ביטול מסי קניה בעלות של 245 מיליון שקל בשנה. כיום: מוטלים מסי קניה בין 10%-30% על מוצרי אלקטרוניקה ובידורית.
בעקבות תכנית "נטו הוזלות": יבוטלו מסי הקניה על טלוויזיות, רמקולים, מסכי תצוגה, מכשירי וידאו, מקרנים, מגברים, מערכות הגברה, מיקרופונים, אוזניות, צגי LCD ועוד והם יופחתו ל-0%.

ביטול מכסים:
תכנית "נטו הוזלות" של משרד האוצר מביאה לביטול מכסים בעלות של 568 מיליון שקלים בשנה על המוצרים הבאים:

1. מוצרי חשמל: ביטול מכסים בעלות של 60 מיליון שקלים בשנה. כיום: מוטל מכס של 12% על מרבית מוצרי החשמל. בעקבות תכנית "נטו הוזלות": יבוטלו המכסים על מקררים, תנורים לחימום המרחב, מחממי מים, תנורים לבישול חשמליים, מקפיא ביתי, מערבלי מזון, מסחטות לפירות וירקות והם יופחתו ל-0%.

2.מנורות, נברשות ומתאמי תאורה: ביטול מכסים בעלות של 61 מיליון שקלים בשנה. כיום: מוטל מכס של בין 8%-12% על מרבית מוצרי התאורה. בעקבות תכנית "נטו הוזלות": יבוטלו המכסים על נברשות, גופי תאורה ומנורות והם יופחתו ל-0%.

3. תמרוקים: ביטול מכסים בעלות של 11 מיליון שקלים בשנה. כיום: מוטל מכס של 12% על רוב המוצרים.
בעקבות תכנית "נטו הוזלות": יבוטלו כלל המכסים על תכשירי איפור, תכשירים לשמירה על העור, לרבות תכשירים לסינון קרני שמש או שיזוף, תכשירי מניקור ופדיקור (7.3 מיליון ₪), תכשירים לשיער ובהם שמפו, תכשירים לסלסול ועוד (1.3 מיליון ₪), סבונים מוצקים ומגבונים לחים (550 אלף ₪), דאודורנטים 2 מיליון ₪, והם יופחתו ל-0%.

4. טקסטיל: ביטול מכסים בעלות של 400 מיליון שקלים בשנה. כיום: מוטל מכס של 6% על ביגוד וטקסטיל.
בעקבות תכנית "נטו הוזלות": המכסים על כלל פרטי הביגוד ובהם מעילים, שמלות, חצאיות, מכנסיים, חולצות, חגורות, כפפות, גרביים, צעיפים, ג'ינסים, סוודרים, גופיות, והם יופחתו ל-0%.

5. צעצועים: ביטול מכסים בעלות של 36.2 מיליון שקלים בשנה.
כיום: מוטל מכס של 12% על צעצועים שונים.

בעקבות תכנית "נטו הוזלות": לא יוטלו מכסים על משחקי וידאו, ציוד ספורט להתעמלות, בריכות שחיה ביתיות ובריכות לילדים, פריטים לחגיגות, משחקי שולחן, משחקי חברה, משחקי מטבעות או שטרות, נדנדות, תיאטרון נייד וקלפים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך