בעלי שכר נמוך יקבלו מענק בגובה אלפי שקלים

275 אלף שכירים ועצמאיים יקבלו ערב הדלקת נר ראשון של חנוכה "מענק עבודה מוגדל" בסכום כולל של כ-700 מיליון שקלים. שר האוצר כחלון: "התכנית להגדלת מענקי העבודה שהובלנו מאז הכניסה לממשלה היא אחד הגורמים המרכזיים לצמצום האבטלה".

חג שמח. בשורה למשתכרים בשכר נמוך לקראת החנוכה וחג המולד: שר האוצר, משה כחלון, ומנהל רשות המסים, משה אשר, הודיעו על הקדמת תשלומים של "מענק עבודה" בסכום כולל של כ-700 מיליון שקלים שיועברו לזכאים היישר לחשבונות הבנק שלהם כבר מחר (שלישי), ערב הדלקת נר ראשון של חנוכה. זאת, במקום המועד המקורי ב-15 לדצמבר.

"מענק העבודה", בשמו המקורי "מס הכנסה שלילי", משולם לשכירים ועצמאיים המשתכרים שכר נמוך יחסית. סכום "מענק העבודה" מסתכם בין 1,200 שקלים ל-11,480 שקלים (להורים לשלושה ילדים).

שר האוצר, משה כחלון: "זאת בשורה משמחת עבור כ-275,000 זכאים. התכנית להגדלת מענקי העבודה שהובלנו מאז הכניסה לממשלה היא אחד הגורמים המרכזיים לצמצום האבטלה והגדלת שיעור ההשתתפות במשק".

בעקבות ההקלות שנכנסו לתוקף השנה, מעגל הזכאים למענק העבודה הורחב: טווח ההכנסה החודשית הממוצעת המזכה במענק של הורים במשפחות חד הוריות הורחב. לדוגמא, טווח ההכנסה של הורה במשפחה חד הורית עם שלושה ילדים ומעלה, הורחב ל-1,270 – 11,480 שקלים במקום 2,060 – 6,810 שקלים בטווח הרגיל).

בנוסף, עובדים עם מוגבלות שנקבע להם שכר מינימום מותאם מכוח "חוק שכר מינימום" יוכלו ליהנות מהמענק גם אם אין להם ילדים והם ייהנו ממענק גם ברמות שכר גבוהות יותר. גם עצמאים מקבלים החל מהשנה את המענק במועדים זהים לשכירים, בניגוד לעבר אז קיבלו את המענק כזיכוי מהמס שלהם בפריסה על פני ארבע שנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך