השינויים ב"מחיר למשתכן" יגיעו מאשדוד?

יועץ המשכנתאות האשדודי מרטין בוקסדרוף, יצר קשר עם הצוות המלווה את שר האוצר משה כחלון, והעביר להם שורה של הצעות ייעול לתוכנית "מחיר למשתכן", שהפכה אקטואלית מאוד גם באשדוד, בוקסדרוף: "לאחרונה אני נתקל בהרבה מאוד נוטלי משכנתאות שזכו ב"מחיר למשתכן", שחשים אבודים ומבולבלים מאוד, דבר שגורם לפרישתם מהפרויקט או ויתור על ההשתתפות בפרויקט בכלל"
השינויים ב"מחיר למשתכן" יגיעו מאשדוד?

זה לא סוד שתוכנית "מחיר למשתכן" הפכה לדבר הכי חם בשוק הנדל"ן בארץ. מצד אחד, היא מעניקה בשורה של ממש לזוגות הצעירים, בזכות מהלכים מבורכים שהוביל שר האוצר משה כחלון, הזוכה לתמיכה גדולה מהציבור בזכות העשייה שלו. מצד שני, גם השר עצמו יודע שיש עוד מה לייעל בתוכנית החשובה הזו, שגורמת להאטה במחירי הדירות בארץ.

יועץ המשכנתאות מאשדוד מרטין בוקסדרוף, שפרסם שורה של מאמרים בנושא לאורך התקופה האחרונה, הצליח ליצור קשר עם הצוות המלווה את השר כחלון והעביר להם שורה של הצעות ייעול, שעשויות להפוך את תוכנית "מחיר למשתכן" לטובה ויעילה יותר. בוקסדרוף אף שיגר מכתב מפורט לשר כחלון, שהגיע לידי עיתון "המגזין" ןאתר "אשדוד אונליין".

בוקסדרוף כתב: "כבוד השר והצוות שמלווה אותו שלום רב, שמי מרטין בוקסדרוף, אני יועץ משכנתאות עצמאי מאשדוד. אני בעל ניסיון עשיר מאוד בליווי לקוחות מכל הסוגים, בכל סוגי המשכנתאות הקיימות. לאחרונה אני נתקל בהרבה מאוד נוטלי משכנתאות שזכו ב"מחיר למשתכן", שחשים אבודים ומבולבלים מאוד, דבר שגורם לפרישתם מהפרויקט או ויתור על ההשתתפות בפרויקט בכלל. התחושה הרווחת בעולם הנדל"ן היא שהפרויקט מפספס את הייעוד שלו, לעזור לזוגות צעירים, בעיקר בגלל כמה בעיות עיקריות: זמן ארוך מאוד ולא ברור לעיתים – הזוכים במחיר למשתכן מעידים שכאשר הם מתבשרים על זכייה במכרז, הם מנסים להבין מה הלאה? התשובה שהם מקבלים היא: "כאשר הקבלן יתחיל לגלגל את הדברים, יצרו איתכם קשר".

אתה בוודאי מבין שהתשובה הזו היא לכל הפחות לא רצינית, ובעיקר מבריחה זוגות מהפרויקט שנכנסים ללחץ מהתשובות האלו ומכניסה אותם לסחרור, שבו הם לא יודעים מה בעצם לעשות. חוסר וודאות – הזוכים במכרז לא יודעים ולא מאמינים באמת שהזכות הזו תתממש באמת לדירה. כאשר מקבלים תשובה, שמהותה היא שכלל לא ברור מתי הדירות יהיו מוכנות, אם בכלל, הדבר מכניס רכיב עצום של אי וודאות לתוך עולם הנדל"ן כולו, ובטח לתוך שכבת הזוגות הצעירים שמעוניינים בפרויקט הנהדר הזה. בעיות בקבלת משכנתא – כדי לבחור את הדירה שאתה למעשה רוצה בפרויקט העתידי שזוכים בו, צריך להביא אישור משכנתא, דבר מאוד הגיוני. הבעיה היא שהזוגות מסתמכים על אותו אישור משכנתא שהם מקבלים, כאשר רובם כלל לא מבינים שהאישור הזה לא יהיה תקף עבורם עוד כמה שנים, כאשר הדבר יהיה רלוונטי. מה שזה יוצר, זה בעיקר מצב שבו האישור משכנתא לא שווה שום דבר, היות והוא לא יהיה תקף כלל ברגע שיגיע מועד התשלום על הדירה. המיקומים לרוב לא רלוונטיים – מרבית הזוכים בפרויקט למעשה זוכים בדירות במיקומים לא רלוונטיים בכלל, הרי תושב אשדוד שזוכה ב"מחיר למשתכן" בעיר רחוקה, הדבר למעשה לא נותן לו שום דבר וסביר להניח שהוא ינשור מהפרויקט בסופו של דבר".

בוקסדרוף אף העלה כמה הצעות ייעול במכתבו: "ברשות השר, הייתי שמח להציע כמה מהלכים שיכולים להפוך את הפרויקט להרבה יותר מעשי. א. רישום זכות על שם הלווה עוד הרבה לפני שהדירות מוכנות, דבר שיכול מאוד להקל על החוסר הודאות הוא רישום מוקדם של הקרקע על שם הזוכה. הרי ברגע שהאדם זכה במכרז, יש לו אוטומטית זכות לדירה שתהיה מוכנה בעתיד. דבר שמאוד יעזור לזוגות הוא לרשום את חלקת הקרקע שלהם על שמם, הרבה לפני שמגיעים אפילו לשלב הבנייה. למשל אם זכיתי במכרז באשדוד, ויש בבניין 40 דירות, אין בעיה לרשום על שמי חלקת קרקע שהיא 1 חלקי 40 מתוך הקרקע של הבניין. ב. לאפשר לאנשים לממש את הזכות בכל פרויקט מהקבלן שהם רוצים ולא רק פרויקטים נבחרים – הסבסוד של המדינה ניתן לקבלנים בצורה הנחה על הקרקע, כלומר ניתן בקלות ליישם זאת כך, שאם אני בוחר לקנות דירה מקבלן במקום מסוים, אני אקבל את הנחת "מחיר למשתכן" בכל מקרה, גם אם זה לא פרויקט רשמי (בהנחה שהקבלן מעוניין ונרשם לפרויקט כמובן), כאשר הקבלן יקבל את הסבסוד בצורת הנחה במס. ג. הזוכים בפרויקט יוכלו לקבל את המשכנתא שלהם בצורה מיידית ברגע חתימה על החוזה, כאשר המשכנתא תיזקף לתוקף בצורת בלון מלא (ולא חלקי), כך שהמשכנתא תהיה סגורה לחלוטין ולא תתאפשר בעיה כל שהיא כאשר הדירה תהיה מוכנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך