עלייה בשיעור הניגשים ל- 5 יחידות במתמטיקה

על פי נתוני "מפת המצוינות של ישראל", אשדוד מצליחה להגיע לשיא חדש ומראה מה קורה כששמים מצוינות בראש סדרי העדיפויות העירוני

"מפת המצוינות של ישראל" מציגה את שיעור התלמידים אשר נבחנו בחמש יחידות במתמטיקה בין השנים 2010-2016. הנתונים במפה כוללים 68 רשויות מקומיות והם מתבססים על נתוני משרד החינוך.

לאחר שנים של הידרדרות סימנו בעיר את נושא המצוינות כנושא מרכזי ואת התוצאות ניתן לראות בעלייה שהחלה בשנת 2014 והתגברה בשנת 2016 (עלייה של למעלה מ15%). מאז שנבלמה ההידרדרות רושמת אשדוד שלוש שנים רצופות של עליות קלות בשיעור בוגרי 5 היחידות בעיר, ובשנת 2016 אף הגיעה העיר לשיא.

כ- 365 בוגרי מערכת החינוך באשדוד (כ-12.8% מסך כל הבוגרים) ניגשו בשנת 2016 לבגרות ברמת 5 יחידות מתמטיקה. כאשר הממוצע הארצי עומד על 11.4%.

במשך 25 השנים האחרונות מדד ההצלחה של ערים בישראל בתחום החינוך התמקד באחוז הזכאות לבגרות, אבל היום תעודת בגרות כבר לא מספיקה. היום יש יתרון גדול למי שמחזיק ומחזיקה בתעודת בגרות איכותית, אשר הבסיס שלה הוא חמש יחידות במתמטיקה המקנות יתרון בקבלה לפקולטות הנחשבות באקדמיה, ליחידות הצבאיות היוקרתיות ולמשרות הנחשקות במשק. לא מעט אנחנו מדברים על התקצוב הדיפרנציאלי והלא שיווני כלפי הרשויות המקומיות, אך מהנתונים המתפרסמים כעת, ניתן לראות כי ראשי ערים שמשקיעים במצוינות חינוכית (ללא קשר למצב הסוציו-אקונומי של הרשות), מצליחים להביא להישגים מרשימים.

מדינת ישראל מגדירה את החשיבות של הכשרת תלמידי ישראל ברמת חמש יחידות מתמטיקה כצורך לאומי ממדרגה ראשונה שנועד לאפשר לנו להדביק את הפער בהישגי החינוך מול מדינות העולם ולהתייצב בעמדת זינוק טובה יותר לקראת הרבע השני של המאה ה-21 . מדובר במשימה בעלת חשיבות חברתית של מתן הזדמנות וצמצום פערים. בכל המגזרים והאזורים, יש תלמידות ותלמידים רבים הנכונים לאתגר, וסבורים שזו זכותם וחובת-כולנו לתמוך בלמידתם.

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "בשנים האחרונות יותר ויותר רשויות מקומיות ברחבי הארץ לוקחות אחריות על המצוינות, כי היום תעודת בגרות איכותית שכוללת חמש יחידות במתמטיקה היא מפתח זהב לדלתות רבות, בצבא, באוניברסיטה ובשוק התעסוקה. אנחנו רואים היום שרשויות שמציבות יעדים שאפתניים, משקיעות במורים ומאמינות בתלמידים, מגיעות לתוצאות מדהימות ומאפשרות להרבה מאוד תלמידות ותלמידים להגיע הכי רחוק שהם יכולים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך