חופש הדיכוי של חופש הביטוי

שמוליק דואק בטור אישי על חופש הביטוי

אחינועם ניני, את אחת הזמרות הטובות בארץ ! את תישארי כזאת תמיד בלי קשר לדעות שתשמיעי. אני מעריך את האכפתיות שלך למדינה ואת הרצון שלך לחיות חיים טובים יותר כאן, המבוססים על שיוויון וצדק. רק מי שמאוד אוהב את המדינה שלו, לוקח כאלה סיכונים ומשמיע דעות נחרצות תוך אפשרות של פגיעה בקריירה האישית שלו. את לא "עוכרת ישראל" כמו שכינו אותך. את אחת שמאוד אוהבת את המקום שאת חיה בו. התאהבתי בך כשראיתי אותך מופיעה עם להקת פיקוד צפון כשהיינו שנינו חיילים. באתם לשמח אותנו. את הכי בלטת מכל הלהקה. שרת ורקדת. עלית על השולחנות ויצאת מגדרך להעלות לנו את מצב הרוח. ניגשתי להחמיא לך אחרי המופע ועד היום אני שמח על ההצלחה שלך.

אביב גפן, אתה גדול הכותבים והמלחינים. אדם מוכשר ופורץ דרך. כמעט יחיד מסוגך בנוף המוזיקלי. המשותף לך ולי הוא ששנינו רצינו בהחלפתו של נתניהו כראש ממשלה. אני אישית לא מסוגל להגיד על ראש ממשלה "שילך קיבינימט". גם לא על ראש עיר ולא על אף אחד. אבל זהו סגנונך ואני מקבל אותו ומתרגל אליו. תמשיך להיות מי שאתה. גם אחרים יתרגלו לזה בסוף.

אריאל זילבר, דורות שלמים גדלו על שיריך ! את "רוצי שמוליק" שרו לי הילדים בבית הספר כשהוא היה להיט. אתה חלק בלתי נפרד מפס הקול המוזיקלי של המדינה. אז נכון שלאחרונה אתה קצת מזייף עם ההתבטאויות שלך, אבל אתה אהוב ותישאר כזה. זה לא משנה שתטנף על הקהילה ההומו-לסבית. הם ממילא יהיו כאן תמיד כמו שהיו כאן תמיד גם קודם. גם הקריאה שלך לשחרר את רוצח רבין לא רלוונטית, כי אף אחד הרי לא מתייחס לזה ברצינות. מבחינתי אתה תישאר "חבר של קבע בחברה" ולא רק בחברה להגנת הטבע.

גילה אלמגור, השחקנית הלאומית של ישראל !! מי שהקימה את "קרן המשאלות" ומגייסת כספים למען ילדים חולי סרטן. מארגנת להם אירועים וימי כייף… דווקא לך מאחלים מוות ומאיימים על חייך?!! וכל זה רק בגלל שכינית "מעשה שטן" את שריפת הנער הפלסטיני אבו חדייר במזרח ירושלים. מי שלא מסוגל לגנות מעשה ברברי כזה הוא בעצמו שליח השטן. בשבילי את תמיד תישארי השחקנית מס' 1. גם בגלל האנושיות הרבה שבך.

ענת וקסמן, את שחקנית מוכשרת ומוערכת. מה שאמרת על מצביעי הימין היה מכליל מדי, אבל עדיין לגיטימי. אף אחד לא מצפה משחקן שיהיה גם הוגה דעות מתוחכם ומדויק. היו ויהיו פליטות פה לכולנו. מה שמותר לכולנו מותר גם לשחקנית או לזמרת.

פרופ' חצרוני, אתה ליצן חביב ומצחיק. אני לא יכול להבין את התגובות הזועמות לדבריך (למרות שאתה נהנה מהן).. אני צופה בך ונהנה בעצמי.. רואה איש קטן וקופצני. מקשקש שטויות ומתלהם. מתעוות ומזיז את העיניים כמו מוכה טירוף. בעיניי זה כמו מופע סטנד – אפ. מידת ה"חשיבות" של דבריך נקבעת רק עפ"י מידת ההתייחסות של הציבור אליהם. והציבור מגיב בדיוק כמו שאתה רוצה ומצפה. יש כאן הזנה הדדית מופלאה.

לכולכם אני רוצה לומר – ההתבטאויות שלכם הן לא הבעיה. הבעיה היא עם הציבור המתלהם מכל התבטאות, מכל דעה, מכל מחשבה שונה, מכל רעיון מנוגד. חוסר הסובלנות שלנו כלפי דעות שונות והקושי שלנו להכיל הם עיקר הבעיה !!!

אנחנו חייבים להיות אסירי תודה על כך שאנחנו חיים במדינה שאנחנו יכולים להתבטא בה בחופשיות. להביע כל דעה ולשתף כל מחשבה. ב-2015 עדיין ישנן מדינות רבות שבהן זה בלתי אפשרי. אנחנו עדיין לא מסוגלים להבין את התסכול שבדיכוי חופש הביטוי, כי לא ידענו מה זה אף פעם. אל תסתמו פיות לאנשים כי מחר מישהו אחר ירצה לסתום את פיכם שלכם. לא למקום הזה אנחנו שואפים. לא במדינה כזאת היינו רוצים לחיות.

אפשרו לכולם להגיד כל מה שהם רוצים. זכותם. אלה מילים שלהם ולא שלכם. אל תיקחו אחריות על מה שאחרים מדברים. שידברו. זה חוקי. ברוב המקרים התגובות להתבטאויות יותר חמורות מההתבטאויות המכעיסות.

בידינו האפשרות לבחור בין לנבוח אחד על השני לבין לשמוע ולהמשיך הלאה. אם נתמקד באופציה השנייה, גדולים הסיכויים שיפחת מס' ההתבטאויות המכעיסות מעצמו. שבוע טוב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך