תכירו את הבחור מאשדוד שיעלה מיליארדים לבנקים

אושרי ניזרי מאשדוד כבר הפך להיות דמות ציבורית, המאבק שלו בבנקים ובחברות האשראי לטובת העסקים הקטנים עלה מדרגה, בשבוע שעבר הוא הגיע לכנסת במטרה לדחוף חקיקת חוק בעניין ולצמצם את העמלות שמשלמים העסקים הקטנים, בינתיים זה לא עבר, ניזרי כבר מתכנן "יום חרם" על הבנקים וחברות האשראי ב-10.1.18. מה שהתחיל בצ'ק שחזר יהפוך אולי לשינוי חקיקתי
תכירו את הבחור מאשדוד שיעלה מיליארדים לבנקים

הוא עוד יעלה לבנקים מיליארדים. בינתיים הוא נלחם בזה בכל הכח. אושרי ניזרי מאשדוד, שעומד בראש המאבק נגד הבנקים וחברות האשראי בגלל העמלות שהם לוקחים והקלות בה הם מבטלים עסקאות אשראי שכבר בוצעו, הגיע לפני כשבוע לכנסת כשהמטרה חקיקה נגד העמלות. החוק לא עבר בגלל משמעת קואליציונית, אבל הוא אולי הפסיד בסיבוב, אבל לא בקרב.

הכל החל כשניזרי, הבעלים של פיצריות "איטליאנו" ו"פארגו" בעיר, ראה כי חברות האשראי מבטלות עסקה רק כי מי שביצע ורכש אותן (הלקוח) טוען כי לא נעשו (הכחשת עסקה), מבלי לבדוק. הסיבה פשוטה, הבנק גוזר את העמלה שלו בסביבות 1.3-1.5 אחוז, חברת האשראי, שהיא "חברת בת" של הבנק גוזרת את אותה העמלה, ועוד 39 שקלים קנס על החזרת העסקה. במילים אחרות, ביטול עסקה עשוי לכאורה להשתלם להם יותר. אושרי נלחם בזה, בנק שעבד איתו החזיר לו צ'ק למרות שכיסוי מחברת האשראי עצמה עמד להיכנס לחשבונו (שזה בעצם כאילו הבנק לא אישר לחברת האשראי שלו, של הבנק את אישור ההעברה…). ניזרי החליט שמאותו רגע הוא נלחם.

ניזרי: "ראיתי שבמשך 14 שנה כל ההחזרות האלה של 'עסקאות מוכחשות', שלא נבדקו על ידי הבנקים, עלו לי באופן אישי 140 אלף שקלים ולך תחשב כמה זה יוצא לכל העסקים הקטנים. הבנק את העמלה ייקח, אני את המע"מ והמס אשלם על העסקה, וכך הכל נופל על העסק הקטן ולא מבינים למה זה קורס".

ניזרי וחבריו הקימו עמותה שתפעל למען העניין, "עסקים קטנים חושבים גדול באשדוד". ניזרי כבר איגד מעל 270 עסקים קטנים בעיר, אבל עכשיו הוא רוצה לעשות זאת בכל הארץ. בערוץ 2 עושים על כך כתבה בעניין, ומיקי חיימוביץ' ליוותה אותו עם צוותה לאחרונה. מה שניזרי הצליח לעשות בינתיים הוא להקטין את ריבית האשראי לחברות שאיתו מאשדוד, לגובה של 0.85 אחוז מהעסקה, שזה כאמור פחות מהמקובל בשוק. הוא גם דאג להם לסליקה בחברה ב-30 אחוזים פחות. ניזרי לא הסתפק בעסקים הקטנים בעיר.

אבל הוא החליט לקחת את זה עוד צעד אחד, צעד שיעלה לבנקים כנראה מיליארדים. הוא דחף יחד עם ח"כ מיקי לוי מ"יש עתיד" (רק חבר כנסת או הממשלה יכולים להגיש הצעת חוק) וחבריו לעמותה, הצעת חוק שתקבע את גובה עמלת האשראי על 1 אחוז לכל העסקים הקטנים בארץ. החוק נפל בגלל משמעת קואליציונית ובגלל שיקולים ולחצים אחרים. ההצעה נפלה בקריאה ראשונה (עברה קריאה טרומית) ברוב של 41:52.

ניזרי כתב בדף הפייסבוק שלו, מיד אח"כ: "עלינו לכנסת בירושלים כדי לתת רוח גבית להצעת החוק של ח"כ מיקי לוי, שליווה אותנו משלבי ההתחלה של המאבק ועד לרגע השיא… הצעת חוק. עלינו לירושלים נרגשים בתקווה שאנחנו עושים שינוי, עבודה של 8 חודשים שתטיב עם עשרות אלפי בעלי עסקים ותוריד להם את עמלת הסליקה באופן שווה ל-1% באופן גורף. מיקי לוי נתן את נאום חייו, למד את החומר ודאג לציין את אשדוד במיקרופון הכי חשוב במדינה… ואז באה הסטירה, אלה שמנהלים בפועל את המדינה חושבים שלעסקים הקטנים בפריפריות לא צריך לעזור, זה בסדר שימשיכו לחלוב אותם, זה בסדר שצד אחד ימשיך להרוויח מיליארדים וצד שני ימשיך להילחם על חייו. שלחו אתכם להמשיך ולהילחם על העסק שלכם. על הפרנסה שלכם. על האוכל של הילדים שלכם".

אבל דווקא ההפסד הזמני בכנסת גרם לניזרי וחבריו להמשיך במאבק בכל הכח. הם החליטו על יום ללא אשראי. יום שבו כולם יקנו במזומן ויקבלו על כך הנחה, בכל הארץ. הוחלט כי היום הזה יהיה ב- 10.1.18. נזרי מבטיח שהמאבק רק החל. אנחנו נעקוב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך