הדרך אל האושר

כולם רוצים למצוא את סוד החיים – האושר. מהי הדרך אל האושר? אז מסתבר שלא צריך לצאת לחפש, האושר נמצא הכי קרוב שאפשר * או במילים אחרות, חפשו אותו אצלכם * ככל שתחפשו, תפספסו אותו...
סידי

תזכירו לי איך הולך השיר הזה? נו, השיר הזה, "עוד ארוכה הדרך אל האושר". מכירים? בוודאי. מי לא שר אותו מידי פעם ברבע דכדוך, חצי דיכאון. אז זהו שלא. אפשר להפסיק. הדרך אל האושר היא בכלל ארוכה. יודעים מה, היא אפילו קצרה. מאוד קצרה.

כולנו מחפשים במשך שנים רבות את האושר. חלקו. רואים בו את מהות החיים. תמציתו. אנחנו הופכים עולם בכדי להיות מאושרים. מוכנים לצאת אל כל מקום אפשרי למצוא את האושר. רק תנו לנו אותו, את האושר. אבל גבירותיי ורבותיי מסתבר כי לא צריך לצאת אפילו מטר, מילימטר. האושר נמצא במקום שהוא קרוב הרבה מאשר אתם חושבים, הוא נמצא אצלכם.

לא מאמינים? בבקשה. ככל שאדם יחפש יותר ויותר את האושר שלו. את הרצון להיות מרוצה, ככה הוא יפספס אותו. האושר הוא פשוט במילה אחת, השלמה. כן יקיריי, להשלים עם מה שיש לכם, כמה שיש לכם, מי שיש לכם. להפסיק לחפש את העוד והעוד, ככה תרגישו פחות מאושרים. עוד כסף, עוד אישה יפה יותר, עוד בית גדול יותר. עוד, עוד, עוד… די. זה עושר, לא אושר. האושר נמצא בהשלמה שמה שיש לכם הוא הטוב ביותר עבורכם. כשתבינו את זה, הגעתם. כן כן, הגעתם אל האושר.

בואו ניקח דוגמא. כמה פעמים אתם לא מרוצים ממצב מסוים. אתם הולכים לישון עם הבעיה שמטרידה אתכם ומונעת מכם את האושר, קמים בבוקר ממורמרים ואומרים עם חצי עין פתוחה (לעצמכם אתם אומרים, זה כל אחד עושה, מבלי להכיר אתכם, אתם מדברים אל עצמכם…), "יש לי את זה על הראש" ולמה "אין לא את זה", או "אני צריך לעשות את זה ואת זה ואת זה". ככל שתתמרמרו, ככה זו תהיה נבואה שמגשימה את עצמה. ככל שתחליטו שהשבוע, החודש, השנה, יהיה לי קשה, ככה היא תהיה באמת קשה. כי ההרגשה שתשדרו היא של חוסר סיפוק, חוסר אושר, וזה דווקא שאתם רוצים ההפך, רוצים את האושר. תגידו לעצמכם שקשה, אז יהיה קשה. נקודה.

אבל באותה מידה. אם תגידו לעצמכם, "השבוע הזה, היום הזה יהיה לי טוב, עם כל הקשיים", אז זה מה שיהיה. הרי אתם קמים שוב למחרת ואתם מצליחים לשרוד את הבעיות, שחשבתם שלא תפתרו ביום הקודם. במילים אחרות, רוצים שבוע טוב? תעשו אותו.

אם אתם לא מרוצים ממה שיש לכם, תזכרו שתמיד יש גרוע מזה, למישהו, במקום כלשהו. תגידו שמה שיש לכם הוא המיטב ומיטב הוא האושר. כן, כן, כשאתם אומרים לעצמכם שהדשא של השכן שלכם ירוק יותר, אל תשכחו.. כי אתם השכנים שלו והוא חושב שאצלכם ירוק יותר. אז תסתכלו על "הדשא" שלכם ותגידו שהוא ירוק במידה הכי נכונה שניתן. זה אושר.

עיניים גדולות הן אושר קטן. ככל שהעין שלכם "תהיה רעבה" יותר, כך תשבעו פחות מכל דבר. לא סתם אומרים שאוכלים "עם העין". כמה פעמים מילאתם את הצלחת יותר ממה שיכולתם לאכול, כי העין רצתה עוד. מה קרה בסוף? כאבי בטן וצלחת שנשארת חצי מלאה. ככה בחיים. תפסיקו עם "עיניים גדולות". תרגילו את העין שמה שיש לכם זה בדיוק מה שאתם צריכים אז העין תשדר לראש… נכון, אושר.
אל תשכחו, "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". את זה לא אני אמרתי, אבל אני בהחלט מאמין בזה. החיבוק לילדים, המילה הטובה לאישה, לחבר לעבודה, העזרה לאחר, הטלפון לשאול לשלום ההורים גם אם אין לכם זמן, המחוות הקטנות, הן הדברים הגדולים. תתפלאו כמה המחוות הקטנות שאתם עושים לאנשים סביבכם יעשו אותם מאושרים. בתמורה הם יעשו אתכם מאושרים גם. לפעמים לתת זה לא פחות מספק מלקבל. יודעים מה, לדעתי יותר.

אומרים "ואהבת לרעך כמוך", זה הרי כלל גדול בתורה. את זה כל ילד יודע. אבל האם חשבתם פעם באמת לעומק על המשפט הזה? המשפט הזה אומר, תאהב את האחר כמוך. או במילים אחרות המשפט הזה אומר, קודם תאהבו את עצמכם. רק אז תוכלו לאהוב את האחר באותה המידה. הבנתם? קודם תאהבו את עצמכם. כמו שאתם. עם כל המינוסים. בנינו, בואו אגלה לכם סוד שאולי לא הכרתם… (בציניות כן?). אין אדם אחד שהוא מושלם, אז תאהבו את מה שאתם רואים. אצלכם. זה אושר.

לפני שנפרד. נכון, לא פשוט להיות מאושר. למה? כי כל החיים לימדו אותנו שאנחנו צריכים לחפש אותו. לא לנוח עד שנמצא אותו. אבל אף פעם לא אמרו לנו דבר פשוט, בסיסי, הגיוני. יודעים מה, גאוני כי הוא כזה פשוט. עצם העובדה שאנחנו מחפשים את האושר אומר שאנחנו לא באמת מוצאים אותו, אלא עסוקים רק בלחפש אותו. הבנתם? אנחנו פה לא בשביל למצוא את האושר, אלא המהות שלנו היא בלחפש. תחשבו על זה. מי אמר שצריך לחפש. צריך למצוא. ברגע שתבינו עד כמה אתם מאושרים. מצאתם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך