למה אתה מגביל את עצמך?

אדם רואה טבע. מה שהוא רואה בעיניים זה מה שהוא מיישם, מה שקורה זה גם מה שימשיך לקרות, או כך לפחות אדם נורמטיבי חושב. הרשו לי לחדש למי שאינו יודע.. בכל יהודי יש חלק אלוקה ממעל, בצלמו נבראנו!
אישה מתפללת

אדם רואה טבע. מה שהוא רואה בעיניים זה מה שהוא מיישם, מה שקורה זה גם מה שימשיך לקרות, או כך לפחות אדם נורמטיבי חושב. הרשו לי לחדש למי שאינו יודע.. בכל יהודי יש חלק אלוקה ממעל, בצלמו נבראנו! ואם בורא עולם הוא מעל כל טבע, כך גם החיים שלנו וכל מה שקשור בהם… הכל מעל הטבע! קל להאמין למה שרואים, לדבר מוחשי, קל להאמין שהסכום הנקוב בתלוש המשכורת זה הסכום שאני מרוויח ולא שקל אחד יותר, קל להאמין שהזיווג שלי לא יקיש בדלת ביתי מחר כי איך פתאום הוא יגיע אליי עד הבית? קל להאמין שהמחלה לא תחלוף לחלוטין מחר כי הרופאים אמרו שתקופת הטיפולים היא ארוכה ולא פשוטה, קל להאמין לאישה שהיא לא תיכנס להריון טבעי ממש בחודש הזה כי הרופאים אמרו שאין לה סיכוי… קל להאמין לטבע. אבל בורא עולם אומר לך: "אני שולט בעולם, אני שולט בכל! הפרנסה, הבריאות, הזיווגים, הילדים – הכל שלי! ואתה הבן שלי, אני אוהב אותך יותר משאי פעם תוכל לדמיין. למה אתה לא מאמין שאני יכול לתת לך?? למה אתה לא מאמין שהנס הפרטי שלך יכול להתממש מחר? למה אתה מגביל אותי באמצעות האמונה המוגבלת שלך?".

אדם שלא מאמין שיכול לקרות לו נס, במו ידיו מונע מהנס להתממש. שהרי תכלית הבריאה שלנו היא שנכיר אותו יתברך, כל מה שעובר עלינו זה כדי שנגיע להבנה והמסקנה החד משמעית שיש בורא לעולם ושהוא כל יכול. ברגע שהאמונה שלנו מוגבלת, אנחנו בעצם לא באמת מאמינים בו… שהרי אם היינו באמת מכירים בגודל חוכמתו, יכולתו וגדולתו, כשהיו שואלים אותנו כמה כסף אנחנו מרוויחים בחודש היינו עונים: "אני מרוויח עד בלי די כי יש לי אבא עשיר". אם היו שואלים אישה רווקה מתי היא מתחתנת היא הייתה עונה: "אני כבר מארגנת את החתונה שלי, בורא עולם מכין לי את החתן הכי טוב בעולם בשבילי והוא ממש בדרך אליי".

לדעת שיש בורא לעולם זה קל, שהרי כל הבריאה צועקת בקולי קולות: יש בורא לעולם! אבל להכיר אותו באמת, לאהוב אותו אהבה אמיתית, לסמוך עליו בלב שלם… לכך דרושה עבודה יומיומית, אבל זאת העבודה המשתלמת ביותר בעולם, עם השכר הכי גבוה, התנאים הכי טובים והבוס הכי מושלם שיש… אם תכניס אותו איתך לעסק, הרווחת שפע עצום לכל החיים. אם תאמין שהוא יכול לתת לך, הוא ייתן. פשוט וקל! כי הוא יכול, כי הוא רוצה, כי הוא הביא אותך לכאן כדי לתת לך… כל מה שעליך לעשות זה להוכיח לו שאתה מאמין בו. האמונה יכולה לשנות את חייך ברגע, להזמין ניסים מעל הטבע בדרך שלא דמיינת שאפשרית… אבל זה כל היופי, בורא עולם הוא מעל הטבע, והטבע של האדם הוא להאמין במה שהוא רואה ולא מעבר… אבל אם תשנה את הטבע שלך, הוא ישנה את הטבע בשבילך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך