לאהוב את עצמי בתוך הזוגיות

היייי. מזמן לא כתבתי לכם. הייתי בחופשה ארוכה ורחוקה ולאט לאט חזרתי לשגרה. במהלך חופשתי ביקרתי בין היתר בלוס אנג'לס, שם העברתי סדנה לקבוצת נשים ישראליות. הסדנה עסקה באהבה עצמית בתוך הזוגיות. השבוע, זכיתי להרצות בפני קבוצת נשים חד-הוריות, המעוניינות ליצור זוגיות פרק ב' בחייהן. נושא ההרצאה היה: "בדרכי לאהבה זוגית, אני עוברת דרך עצמי".
טור עזרה

לכאורה שתי קבוצות נשים שונות. האחת, נשים נשואות שנמצאות במערכת זוגית, והאחרת – נשים גרושות, שטרם מצאו את אהבתם השנייה, או אולי חלקן אפילו לא מעוניינות במערכת זוגית מחייבת, לאור חוויות העבר השליליות. אז מה בכל זאת משותף לשתי הקבוצות?
בשתי הקבוצות עסקנו בסופו של דבר ב"אני". האני הפרטי שנמצא בתוך זוגיות או מחוצה לה. עם שתיהן התמקדתי בערך העצמי ובאהבה העצמית, עוד לפני ההתמודדות (או לפחות במקביל) עם המערכת הזוגית. בשני המקרים, האמירה הרווחת היא: "אני רוצה שיאהבו אותי כמו שאני!"

ואני ביקשתי מכל אחת מהן לשאול את עצמה בכנות(!) את השאלה המשמעותית: "האם אני אוהבת את עצמי כמו שאני?" בחדר שררה שתיקה ומיד אחריה "שמעתי" את האסימונים נופלים.

כן. אותו "אסימון" שאומר: אהבה לאחרים (/לבני הזוג) תלויה באהבה שלי לעצמי!
אם אנחנו לא אוהבים את עצמנו, איך אנחנו מצפים שמישהו אחר יאהב אותנו? זה נכון לגבי נשים וגברים- זוגות שכבר חיים במערכת יחסים משותפת, וזה נכון גם לגבי אלה שמנסים ליצור זוגיות בחייהם. אם אנחנו רוצים להצליח ליצור זוגיות בריאה, יציבה ואוהבת, אנחנו צריכים לשמור על הערך העצמי שלנו ועל ה"אני" שלנו בתוך הזוגיות.

אהבה עצמית קשורה תמיד באינטראקציות שיש לנו עם הסביבה. הרי אם היינו חיים לבד בעולם, ממילא לא היינו מוטרדים מאיך שאנחנו נראים, ממה יגידו עלינו, מלהיות "בסדר", מלעמוד בציפיות, מלתפקד בתוך מערכות שמגדירות ומכניסות אותנו לתבניות ומקטלגות אותנו בתוויות. היינו פשוט חיים בשלווה ובאהבה למי שאנחנו.
אבל מה לעשות, אנחנו חיים בסביבת אנשים, בתקשורת אינטנסיבית עם הזולת, בעולם תחרותי וסטיגמתי, שמוביל אותנו למקום של השוואה מתמדת בין עצמנו לבין "אידיאל" מסוים. אם נרצה או לא נרצה נכפית עלינו תחרות. כן, גם בזוגיות אנחנו כל הזמן בהשוואות ובתחרות.

אז הנה לכם כמה כלים פשוטים להגביר את האהבה העצמית ואת הערך העצמי:
1. הצהירו שמגיע לכם! – "מגיע לי שיהיה לי טוב", "מגיע לי יחס שווה", "לאהוב ולהיות אהובים", "לחיות בכבוד" ועוד… 2. זַהו והכירו ביכולות ובחזקות שלכם – מה שמיוחד בכם, הוא רק שלכם! (עשו רשימה) 3. בחנו את עצמכם תמיד ביחס לעצמכם ולא בהשוואה לאחרים! המשאבים שלכם שונים משל אחרים. אל תנסו להיות מי שאתם לא! פשוט תהיו עצמכם. 4. שאלו את עצמכם מול סיטואציות מטרידות: "האם המציאות הזו בשליטתי?" אם לא, וותרו על האנרגיות השליליות ושחררו. אם כן, בדקו מה אתם יכולים לעשות כדי לא להיות מוטרדים, ופעלו לטובת שלוות הנפש שלכם.
בהצלחה!

שנה טובה מלאה אהבה עצמית
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך