מופלטה – מלכת המימונה

אם מזג האוויר משאיר אתכם בבית, למה שלא תכינו מופלטה בעצמכם? זה לא קשה

המתכון הוא מעין הכלאת המתכונים למופלטות של קרין גורן ושל ג'קי אזולאי. אני הכנתי חצי כמות, ויצאו לי 22 מופלטות שנטרפו על ידי ארבעה גברים בוגרים.

חומרים ל-40 מופלטות:

קילו קמח

שלוש כוסות מים פושרים

כף מלח

כף סוכר

1 כוס שמן, לשימון

חמאה ודבש, להגשה

אופן ההכנה:

מערבבים קמח, סוכר ומלח. מוסיפים מים בהדרגה ולשים כ-2 דקות, לקבלת בצק אחיד ורך מאוד.

 

יוצרים מהבצק כדורים בגודל כדור פינג פונג, טובלים כל כדור בקערית עם שמן ומניחים על מגש משומן. יוצקים מעל את שארית השמן, כדי לשמור על הכדורים מהתייבשות. מניחים מגבת או ניר אפייה. אפשרות נוספת: מניחים את כל הכדורים בקערה עם שמן שיכסה אותם. משאירים 20 דקות בטמפרטורת החדר.

 

מחממים מחבת על להבה בינונית. פותחים כל כדור בידיים על משטח משומן בנדיבות, בתנועות מריחה, עד שהוא נמתח לעיגול דק (לא נורא אם הוא נקרע קצת).

 

מניחים את העיגול הראשון על המחבת (אין צורך בשמן – יש מספיק על הבצק), כשהוא מזהיב הופכים לצד השני. מניחים עליו עיגול בצק נוסף. ממתינים חצי דקה והופכים את השניים יחד, כך שעיגול הבצק החדש כלפי מטה.

מניחים עוד עיגול בצק, ממתינים חצי דקה, ושוב הופכים ושמים עוד עיגול בצק, עד שמגיעים לערימה של 12-10 מופלטות. בעצם מטגנים כל מופלטה רק מצד אחד (חוץ מהראשונה), והחום הפנימי של הערימה ממשיך את הבישול.

 

מוציאים את הערימה, מורחים בחמאה ובדבש (או בממרח שוקולד למי שלא אוהב חמאה ודבש), מגלגלים באיזה אופן שבא לכם: דק וארוך, כמו אגרול, צורת משולש כמו קרפ צרפתי וכו', ואוכלים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך