המשטרה הורידה מהכביש 15 משאיות סמוך לנמל

המשטרה אסרה לשימוש 15 משאיות ליד נמל אשדוד בשל ליקויי בטיחות המהווים סיכון חיים.
המשטרה הורידה מהכביש 15 משאיות סמוך לנמל

כחלק ממגוון פעילויות אכיפה ממוקדת, אותן מבצעת המשטרה כנגד עבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש, ניתן דגש לאכיפה כנגד אוכלוסיית "רכבים כבדים" כגון משאיות, אוטובוסים ורכבי הובלה הנעים בכבישים. זאת במטרה להעניק תחושת ביטחון בכבישים לכלל ציבור משתמשי הדרך על ידי הרחקת כלי רכב ונהגים מסוכנים מהכביש.

כך למשל עולה מנתוני אכיפה בתקופת חציון ראשון של שנת 2017 בצירים הבינעירוניים שביצעה המשטרה – "במהלך התקופה המדוברת נרשמה עלייה של כ-51% באכיפה הכוללת, סה"כ מספר הדוחות עומד על למעלה מ-150,000 דוחות במסגרת מתחם העבירות שהוגדר, זאת בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד שבה נרשמו סה"כ כ- 100,000 דוחות.*

משאיות בכבישים – כיום המשאיות מהוות כ- 3.5% מסה"כ הנסועה, מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות הינה פי 5 מחלקם מסה"כ הנסועה, במסגרת מיקוד האכיפה כנגד כלי רכב כבדים ומשלחיהם, עולה כי נרשמו בשנת 2017 למעלה מ- 17,000 דוחות בגין תקינות, בטיחות ועבירות נוספות, לציין כי חלה עלייה של 29% באכיפה ביחס לשנה מקבילה אשתקד.

בתוך כך, בפעילות שביצעה המשטרה באזור נמל אשדוד, בשת"פ עם משרד התחבורה בתאריך ה 17.7.17 השוטרים ביצעו למשאיות שעשו את דרכן ביציאה מהנמל ובצירים הסמוכים לו בדיקות מקיפות הכוללות בין היתר– בדיקות תקינות הרכב, בדיקות בטיחות, שקילת המשאיות לאיתור מטענים חורגים ובדיקות מסמכים של הרכבים והנהגים.

*במסגרת הפעילות, נשקלו 61 משאיות, מתוכן 9 משאיות נאסרו לשימוש, ו-6 משאיות שהושבתו לאלתר הועברו למגרש אחסנה למשך 60 ימים.

*כמו כן נרשמו 41 דוחות לנהגים בגין עבירות שונות כגון: טכוגרף לקוי, משקלי העמסה לא תקינים, אי חגירת חגורות בטיחות, רישיונות רכב שאינם בתוקף, נסיעה בשוליים ועוד.

במהלך הפעילות סמוך לנמל אשדוד הבחינו השוטרים במשאית "פול טריילר" המועמסת במטען,
*בבדיקה שביצעו השוטרים עלה כי המשאית והגרור בחריגת משקל- במשאית 26% ובגרור 29% מעל המותר, כמו כן נמצאו ליקויים בטיחותיים במשאית. הנהג בשנות ה60 לחייו תושב המרכז עוכב לחקירה, *כמו כן השביתה המשטרה את המשאית והגרור לאלתר למשך 60 ימים ופסלה את רישיונו של הנהג, לא לפני שזימנה לחקירה בתחנת המשטרה גם את בעל החברה וקצין הבטיחות מתוקף אחריות שילוחית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך