הזוגיות שלכם לא בחופשה!

טור עזרה

חום יולי-אוגוסט, ללא ספק, כבד מאוד. ולא רק על החום אנחנו מקטרים, אלא גם על מחירי הקייטנות, המרץ העודף שיש לילדים, השעות שבהן הם הולכים לישון, על כך שאנחנו הופכים להיות "צוות הווי ובידור" לקטנטנים שלנו 24/7, ובכלל, על כך שהחופש הגדול כל כך גדול.
מה שלא פעם אנחנו שוכחים, שהחופש הגדול משפיע בצורה משמעותית גם על ההיבט הזוגי, אם נרצה או לא נרצה, לטוב ולרע.

מה קורה לזוגיות בתקופה הזו? איך לשמור עליה בין ההפעלות לבין הטיולים? איך מתמרנים עם העבודה? איזו סבתא נרתמת יותר לעזרה? ואיך יוצאים לחופש גדול מבלי שגם הזוגיות שלכם תצא לחופש?
בשגרה היומיומית הרגילה ישנן מטלות ברורות (סדר יום קבוע, הכנת שיעורי בית, זמני משחק ועוד) והן בדרך כלל מוסכמות, אבל בתקופת החופש הגדול הגבולות מטשטשים לגמרי, מה שנוטה לערער על הבית בכלל, וגם על היציבות הזוגית. אם מוכרחים להקדיש שעות בילוי ארוכות עם הילדים, זה בהחלט יכול להשפיע על צמצום זמן האיכות הזוגי.

אז איך שומרים על זוגיות טובה בחופש הגדול – לגזור ולשמור.

תכנון מוקדם– כבר בתחילת החופשה, צפו את הקשיים שבדרך, וחישבו על פתרונות להתמודדות.

חצי חצי!– להיות עם הילדים במהלך החופשה זו משימה מעייפת ומתישה אף יותר משהות במשרד/בעבודה. חלקו את העומס ביניכם חצי חצי (עד כמה שניתן).

רשימת אנשי הקשר– זה הזמן ליצור קשר. לבקש עזרה מסבים וסבתות ולתכנן מפגשים עם קרובי משפחה ומכרים כדי להקל על העומס. כשילדים נמצאים עם בני גילם, הם מעסיקים את עצמם. כך תקלו על העומס הזוגי וגם תבלו.
אל תוותרו על זמן איכות זוגי – שמרו על הרגלים שמאפשרים לכם לבלות וליהנות יחד. צאו לחופשה זוגית קצרה בלי הילדים. מה יקרה לילדים אם יבלו את אחד מסופי השבוע אצל סבתא? כלום!

גם אתם בחופשה– גם אם יצאתם לחופשה עם הילדים, בחרו פעילויות שיהיו מהנות גם בעבורכם. סעו ביחד עם משפחות חברים, קחו חדר נפרד מהילדים כדי ליהנות מלילה אינטימי. נסו להגיע לאן שחלמתם תמיד. גם לכם מגיע.

קחו הכל בפרופורציה– ובכן, אינכם צריכים לשעשע ולהעסיק את ילדיכם בכל רגע, ואתם לא בתפקיד המדריכים בקייטנה המשפחתית. הילדים בהחלט יודעים וצריכים להעסיק את עצמם, רק תנו להם. ככל שתהיו פנויים יותר, כך יהיה לכם יותר זמן לזוגיות שלכם.
זמן איכות משפחתי – זכרו שהחופש הגדול הוא גם הזדמנות לבלות יחד כמשפחה, מבלי להיות עסוקים במטלות השוטפות. תיהנו, תבלו ואפילו הרשו לעצמכם להתפרק במגלשות מים ולחזור להיות ילדים לזמן קצר. זה יחזיר לכם צבע ללחיים.
פרגון – זה הזמן לפרגונים, מחוות קטנות ומחמאות. כן, בדיוק עכשיו. הם אלה שיכולים לפצות על העומס ועל הצמצום בזמן האיכות הזוגי.

חופשה נעימה ובטוחה!
שלכם ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך