בשורה לחיילים ולאלה שהשתחררו מצה"ל לאחרונה

הצעת החוק הממשלתית שהוביל שר הביטחון ליברמן עברה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת "ישראל ביתנו כמפלגה ואני כשר הביטחון, שמים דגש רב על שיפור וקידום תנאיהם של חיילי צה"ל, ואני שמח שהיום הבאנו את הדבר הזה לידי ביטוי"

אתמול, 03.07.17, עברה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק הממשלתית, שהוביל שר הביטחון ליברמן, ובה שורה של הטבות ושיפורים לטובת חיילי צה"ל. לתוך הצעת החוק הממשלתית מוזגו 3 הצעות חוק של חברי סיעת ישאל ביתנו.

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "ישראל ביתנו כמפלגה ואני כשר הביטחון, שמים דגש רב על שיפור וקידום תנאיהם של חיילי צה"ל, ואני שמח שהיום הבאנו את הדבר הזה לידי ביטוי. בדיוק הבוקר סיירתי ברמת הגולן וראיתי את העבודה המצוינת שחיילי ומפקדי צה"ל עושים לילות כימים כדי לשמור על השקט, ולהבטיח לכולנו להמשיך בשגרת חיינו. זו עוד הוכחה לחשיבות החוק שעבר היום, ולמחויבות של החברה הישראלית לחיילי צה"ל".

הצעות החוק של חברי סיעת ישראל ביתנו שמוזגו להצעה הממשלתית:

1. הצעת חוק של ח"כ חמד עמאר: השתתפות בהוצאות שכירות או בניית בית מכספי פיקדון.

סגן יו״ר הכנסת ח״כ חמד עמאר :״בקרוב יוכלו חיילים משוחררים לנצל את כספי הפיקדון לבניית בית או לדמי שכירות. הצעת שלי שאוחדה עם הצעת החוק הממשלתית של משרד הביטחון היא הכרחית במציאות בה השכירות היא מרקיעת שחקים וחלום הבית הולך ומתרחק מהדור הצעיר. רבים נאלצים לשכור דירה במשך שנים זכותו של כל חייל לעשות שימוש בכספי הפיקדון לדבר כה בסיסי כמו קורת גג מעל לראשו. אני מודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן אשר איפשר להעביר את הצעת החוק לרווחת החיילים המשוחררים״.

2. הצעת חוק של ח"כ יוליה מלינובסקי: תמיכה בחיילים משוחררים בודדים.

ח"כ יוליה מלינובסקי: "החיילים הבודדים התגייסו לצבא ושירתו את המדינה למרות שחלקם כלל לא היו חייבים בגיוס. חלה עלינו חובה מוסרית כחברה וכמדינה לדאוג לחיילים בודדים ששירתו בצה"ל ורוצים לחיות כאן. סיעת 'ישראל ביתנו' פועלת להגדרת קשר הדוק יותר בין השירות הצבאי לבין ההטבות הניתנות על ידי המדינה, כל זאת ברוח העיקרון הברור שמי שתורם יותר צריך לקבל יותר. המדינה חייבת לדאוג לחיילים הבודדים גם לאחר שחרורם".

3. הצעת חוק של ח"כ עודד פורר: משיכת כספי פיקדון לחיילים משוחררים שנקלעו לבעיות כלכליות.

ח"כ עודד פורר: "בזמן השירות הצבאי ישנה מעטפת המקלה על אורח חייהם של החיילים, בין אם במתן מגורים ובין אם במזון, תלושים ושיפור תנאי שירות. סיום השירות הצבאי מביא עימו את החופש המיוחל אך גם חושף בפני המשוחררים הטריים את הבעיות הבירוקרטיות שבחיי האזרחות הבוגרים. מטרת החוק היא לאפשר שימוש בפיקדון באופן כזה שיוכל באמת לסייע לחייל המשוחרר, בעיקר כדי שיוכל להתחיל את חייו האזרחיים ללא עיקולים והוצאות לפועל".

להלן עיקרי הצעת החוק הממשלתית:

✔ מענק שכר דירה לחיילים משוחררים בודדים כשנה מיום השחרור, ע"פ קריטריונים (עד 1000 ₪ בחודש).

✔ הארכת משך תקופת הפיקדון מ-7 שנים ל-10 שנים וכן שינוי בדרך קבלת הפיקדון – בעתיד כל חייל משוחרר שלא ימשוך את הפיקדון, יקבל אותו אוטומטית לחשבון הבנק. סעיף זה נועד למנוע מחיקת פיקדונות של חיילים ששכחו למשוך את הכסף בתום תקופת הזכאות.

✔ הוספת מטרות למשיכת הפיקדון – החוק מבקש לאפשר לחיילים משוחררים למשוך את הפיקדון בעבור מחיקת חובות וקנסות, רכישת מקרקעין ובניית דירות מגורים, וכן שימוש בכספי פיקדון למי שלא יכול לממשו בשל מחלה או חבלה. (יבוא בצו בחתימת שר הביטחון).

✔ חיילים בודדים יוכלו למשוך עד מחצית מפיקדון לכל מטרה (כ-15,000 ₪). (יבוא בצו בחתימת שר הביטחון).

✔ חיילים משוחררים שנמצאו זכאים לקבלת מלגות סיוע בתשלום שכר לימוד במוסדות להכשרה מקצועית, יוכרו, בנוסף, גם כזכאים למלגות קיום (כ-1200 ₪ בחודש), בהתאם לכללים שייקבעו.

✔ השלמת השכלה בחינם לכל לוחם – הטבה זו תינתן, בניגוד למצב היום, באופן אוטומטי, ללא בדיקות רקע סוציואקונומי, ללא ועדות וללא קריטריונים נוספים. הטבה זו תחול גם על חיילי מילואים פעילים. (יבוא בתיקונים ותקנות).

✔ חיילי מילואים פעילים וחיילים בודדים משוחררים יהיו זכאים למלגות סיוע בתשלום שכר לימוד ובדמי קיום ללימודים במוסדות להכשרה מקצועית, מכינות קדם אקדמיות ולימודי תואר ראשון בפריפריה במשך 10 שנים מיום שחרורם (בניגוד למצב היום בו הם זכאים לכך רק במשך 5 שנים מיום שחרורם- כמו חייל משוחרר "רגיל"). חייל משוחרר יחשב כזה למטרה זו כבר 3 חודשים טרם שחרורו.

✔ הארכת משך מתן זכויות חייל משוחרר לחיילים בודדים מ-5 ל-10 שנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך