טרגדיה: חגית נפטרה ממחלה קשה והותירה חמישה ילדים קטנים

חגית כהן (35) ז"ל, אם לחמישה ילדים, הלכה לעולמה בערב יום חמישי שעבר לאחר מאבק במחלה קשה, כחודש וחצי לפני שבנה הגדול אמור לחגוג בר מצווה. בעת ההספדים סיפר הרב יצחק שטרית כי בעת שביקר אותה, ושאל אותה מהי היא משאלתה, ענתה חגית כי היא רוצה להכין אוכל לילדיה. "גם מתוך תחלואיה וייסוריה היא דאגה וחשבה על ילדיה ולא על עצמה", אמר. גיסתה סיפרה לעיתון "המגזין": "מספר ימים לפני שהלכה לעולמה אמרה לי: 'לא חשבתי על שום אדם מחשבה רעה'. אני מתייחסת למשפט הזה כצוואה שלה". בשל המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעו בעלה וילדיה של המנוחה, בני משפחתה הקימו עמותה ופתחו חשבון למתן תרומות.
טרגדיה: חגית נפטרה ממחלה קשה והותירה חמישה ילדים קטנים
חגית כהן ז"ל נפטרה בדמי ימיה

בליל שישי, בשעה 2:00 לאחר חצות, ליוו מאות מתושבי העיר אשדוד למנוחות את חגית כהן (35) ז"ל, שנפטרה ממחלה קשה, כשחמשת ילדיה הקטנים קרוביה ובעלה המומים ובוכים את פטירתה בטרם עת.

חגית, תושבת רובע ח' באשדוד, נאבקה במחלה קשה כשנה וחצי. לקראת חג פסח חלה החמרה במצבה, והיא אושפזה בבית החולים תל השומר, עד יומה האחרון. חגית עברה סדרת טיפולים ארוכה וקשה ונלחמה על חייה, למרות שהרופאים לא הותירו לה סיכוי לחיות. כתוצאה מהטיפולים הקשים, התעוורה חגית לפני כחודש ואיבדה את מאור עיניה. ביום חמישי שעבר היא נפטרה.

"חגית הייתה אישה משכמה ומעלה, צדיקה וצנועה", מספרת לנו גיסתה רעיה בורק, "היא אהבה כל אחד, דאגה לעשות שלום, שלא יהיה כעס קנאה. היא חינכה את ילדיה למופת, והיוותה עבורי סמל ודוגמה לזוגיות טובה. מספר ימים לפני שהלכה לעולמה אמרה לי: 'לא חשבתי על שום אדם מחשבה רעה'. אני מתייחסת למשפט הזה כצוואה שלה".

בנות המשפחה ערכו ערב הפרשת חלה, והשמיעו את הברכה לחגית בטלפון

גם חברותיה ומוקירה מספרים על אישה אהובה. דליה חאמי, המפעילה מזה 15 שנה באשדוד ארגון חסד בשם "חסד לאלפים", ארגנה ערב הפרשת חלה מרגש, ובנות משפחתה של חגית השמיעו לה באמצעות הטלפון הסלולארי את ברכת הפרשת החלה שהן אומרות. קבוצה אחרת של חברות קיבלה על עצמה לומר תפילת "נשמת כל חי" למשך 40 יום. היום הארבעים הסתיים בלילה שבו הלכה לעולמה.

חגית, כאמור, הותירה חמישה ילדים קטנים. בתה הבכורה בת 14, בתה הקטנה בת שלוש, ובעוד כחודש וחצי עתיד לחגוג בנה הגדול בר מצווה. המשפחה שרויה במצב כלכלי קשה. אחיו של הבעל פתח חשבון לתרומות על מנת לעזור למשפחה, ובימים האחרונים אף נפתחה עמותה לעזור ליתומים. גיסתה מציינת כי גם עזרה בדמות רהיטים תתקבל בברכה.

הלווייתה של חגית נערכה בשעת לילה מאוחרת, 2:00 לאחר חצות. הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נעתר לבקשת המשפחה לקיים את הלוויה גם בשעה מאוחרת מאוד, על מנת לא להלין את המת. אביה, הגאון רבי אליעזר כהן, ראש כולל "אהבת שלום", ספד: "הקדוש ברוך הוא, יש לנו קשר גדול עם הבת המנוחה, אין יום שלא דיברנו איתה אבל 'וידום אהרון', אנו דוממים, אתה מנהיג את הבריאה, אנו מאמינים באמונה שלמה שמה שאתה עושה הכל אמת לאמתו".

הרב יצחק שטרית, ראש כולל החיד"א, סיפר: "כשביקרנו לאחרונה בבית חולים שאלנו אותה מה המשאלה שלה. היא אמרה שהיא רוצה להכין אוכל לילדים שלה. אנו חושבים שהכל ברור ופשוט מאליו, להכין אוכל לילדים זה דבר ברור – וכי מי לא מכינה אוכל לילדיה?! אבל הנה רואים שגם זה לא פשוט וזה מגיע בתור 'משאלה', ה' ירחם. אבל גם מתוך תחלואיה ויסוריה היא דאגה וחשבה על ילדיה ולא על עצמה". בסמוך לקברה הטרי אמרו ילדיה הקטנים קדיש, כשכל מילה ב"יתגדל ויתקדש שמיה רבא" נאמרת באיטיות, ודמעות שוטפות את פניהם של כל הנאספים.

לכל המעונין לעזור בתרומה להקל ולסייע בהוצאות ובחובות שנוצרו לאחר תקופה מטלטלת של טיפולים יקרים, אלה הם פרטי החשבון שפתח האח אבישי כהן לצורך זה: בנק ירושלים 054, סניף בית שמש 038, מספר חשבון 380000760, על שם אבישי כהן.

מאות הגיעו ללוות את חגית בדרכה האחרונה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך