מתחם האוכל במדיטרנה 2017

מתחם הקולינארי הים-תיכוני של פסטיבל מדיטרנה החמישי הופקד השנה בידיו של השף גיא פרץ, שמבטיח טעמים ים תיכוניים אמיתיים. מסעדות מובילות באשדוד יגישו מנות ייחודיות בעלות של עד 35 שקלים. פסטיבל האוכל יתקיים מידי ערב בתאריכים 12-15 ביוני.
מתחם האוכל במדיטרנה 2017
גם הסופלקי יחכה במתחם האוכל הים-תיכוני (צילום: חנבו תקשורת)

פסטיבל מדיטרנה החמישי יקיים גם השנה מתחם קולינארי. המסעדות שיציעו מנות במתחם הן סינטה, בני הדייג, אראמיס, סקלאק והטברנה של השף גיא פרץ, שתתפרס על שטח גדול עם שולחנות, כיסאות, מפות משובצות ואווירה ים תיכונית אמיתית. פרץ הוא זה שמרכז השנה את הנושא הקולינארי, לאחר שבשנים הקודמות הופקד על הנושא אידי ישראלוביץ'. האפיון של הפסטיבל, כשמו כן הוא, מתכתב עם הים התיכון. כל מסעדה תציג 2-3 מנות שונות, שמהוות את הפרשנות של המסעדה לטעמים ים תיכוניים. מחיר המנות לא יעלה על 35 שקלים, כל המסעדות כשרות, וכולן כמובן ממוקמות ופועלות בעיר אשדוד.

החוויה העיקרית היא להגיע רעבים ולטעום מכמה מנות באותו הערב או להגיע בכל יום ולטעום משהו אחר. פרץ לא זה שבחר את המסעדות שישתתפו במתחם האוכל, אבל כיועץ קולינארי הוא זה שבדק שאכן המנות המשתתפות, שיוגשו לקהל הבאים עומדות בקריטריונים של "אוכל ים תיכוני", מגוונות ולא חוזרות על עצמן. ומהם הקריטריונים? אוכל ים תיכוני הוא בעצם אוכל מקומי שמבוסס על חומרי גלם מקומיים. להבדיל מהמטבח הצרפתי, האוכל הים תיכוני הוא יותר "פשוט" ועממי, אבל עם השנים הפרודוקטים הפכו לאיכותיים יותר.

מה צפוי לנו בפסטיבל האוכל של מדיטרנה? מיטב המסעדות יציגו מאכלים שונים הייחודיים להן. סינטה תציע מניפת סינטה וחזה עוף, הטברנה תציע סופלקי, שיפודי קבב על לאפה דקה וטחינה עם סלט ירוק, עגבניות ובצל. בני הדייג יציע פאייה ספרדית עם אורז ודגים, אראמיס יגישו מעיין טוסט קבב מעניין מאוד בפיתה והסקלאק יגיש דואט בקר אווז בתיבול מקסיקני. "אני נכנס לפסטיבל קיים, אומר פרץ, "עשיתי את השינויים והשיפורים שלי מניסיוני האישי, ונפתיע במתחם עם אופי ששם דגש על אווירה וטעמים ים תיכוניים ופרזנטציה איכותית ואחידה, אפילו מבחינת הכלים בהם יוגשו המאכלים של העסקים המקומיים. אני מקווה שבשנה הבאה יותר עסקים מקומיים ייקחו חלק בפסטיבל הזה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך