סוכל ניסיון לפוצץ מכונית תופת בלב שכונת מגורים

הותר לפרסום: סוכל ניסיון הכנת מכונית תופת בלב שכונת מגורים באזור לכיש. הרכב נוטרל ע"י יחידת החבלה של מרחב לכיש. על פי החשד, חיילים של דומרני ביקשו לחסל את בני שלמה, איתו הם מסוכסכים ולחסל אותו באמצעות פיצוץ מכונית תופת. מפקד משטרת מרחב לכיש נצ"מ אלי כזרי: "השימוש ברכב תופת מהווה עליית מדרגה של ממש. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הרכב היה מתפוצץ בלב שכונת מגורים."

בחודשים האחרונים החריף הסכסוך המתמשך בין 2 ארגוני פשיעה הפועלים בעיקר בדרום הארץ. הרקע לסכסוך הינו בעיקר מאבקי שליטה בשטחי המחייה באזור הדרום.

בעבר ובפרט בתקופה האחרונה, התרחשו לא מעט ניסיונות פגיעה הדדיים ואלימים בין חברי הארגונים. נדמה כי לפני כשבועיים נחצה רף האלימות, כאשר אחד הצדדים ניסה להשמיש רכב תופת לצורך ניסיון חיסול, מה שהיה עלול לפגוע באזרחים חפים מפשע.

ביחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש זיהו זה מכבר כוונות התארגנות של אנשים המזוהים עם אחד הארגונים הללו, והחלו בפעילות אינטנסיבית על מנת לסכל את ניסיון החיסול. עקב ניסיונות ההתמגנות ונקיטת אמצעי הזהירות של שני הצדדים, עלה הקושי ביכולת שלהם לפגוע האחד בשני. קושי זה בא לידי ביטוי בשטח בעליית מדרגה באמצעים ובשיטות שאותם ארגונים נוקטים בהם על מנת לפגוע ביריביהם, מה שדרש מבלשי הימ"ר להיות יותר מתוחכמים ויותר זהירים.

בשבועות האחרונים החלו בלשי הימ"ר להתחקות אחר המעורבים, ובמהרה הבינו כי עתיד להתרחש ניסיון חיסול אלים במיוחד. בתאריך 19.03.2015, התבצעה פעילות מבצעית באזור המושבים הסמוכים לעיר קרית גת בעקבות החשודים שהתכוונו לחסל את יריביהם באמצעות רכב תופת. במהלך הפעילות נכנס הרכב לשטחה המוניציפאלי של העיר קרית גת בלווית שניים מהחשודים. בשלב זה מפקד ימ"ר לכיש הורה על מעצר מידי של החשודים והרכב על מנת למנוע פגיעה אפשרית בחפים מפשע.

בלשי הימ"ר עצרו 2 חשודים בשנות השלושים לחייהם תושבי אזור קרית גת. בתוך הרכב היה ציוד רב אשר הצביע על כך שהיה מיועד להוות 'רכב תופת'. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום וסגרו את הזירה ובמקביל חבלן משטרתי נטרל את הרכב. בהמשך התברר כי מדובר ברכב גנוב מסוג 'מאזדה 6' עליו הותקנה לוחית זיהוי מזויפת. שני החשודים נלקחו לחקירה במשרדי הימ"ר.

בחקירתם סירבו לשתף פעולה עם החוקרים. לאחר שמעצרם הוארך פעמיים, בתחילת השבוע (29.03.2015) הוגשה כנגדם 'הצהרת תובע' והוארך מעצרם בשלישית. היום (יום ד'), צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיש כנגדם כתב אישום לבית משפט מחוזי ב"ש. סעיפי האישום המרכזיים שעומדים כנגדם הינם: קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון ייצור נשק ('רכב תופת').

מפקד מרחב לכיש במשטרה נצ"מ אלי כזרי שיבח את פעילותה של היחידה ואמר: " למרות כל הפעילויות האחרונות בהן סיכלנו ניסיונות חיסול, אין לנו את הפריבילגיה לנוח על זרי הדפנה. תמיד עומד לנגד עינינו שלומו וביטחונו של הציבור. מדובר בעליית מדרגה במאבק האלים והמתמשך בין ארגוני הפשיעה באזור, שכן פיצוץ מכונית תופת בלב שכונת מגורים היה עלול לפגוע בחייהם של אזרחים רבים.

פעילות זו מצטרפת לשורה ארוכה של פעילויות איכותיות שהיו לאחרונה במשטרת המחוז הדרומי בכלל ובמשטרת מרחב לכיש בפרט, ואשר תכליתן מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך