כיצד להרכיב אימוני אינטרוולים אישיים?

אימון אינטרוולים הוא אימון המתאים לא רק למתאמנים מנוסים, גם מתחילים יכולים ליהנות מהתוצאות שלו. על מנת להבין כיצד גם אתם יכולים להשתמש בתזמון להשגת תוצאות כושר מעולות. מומחי הכושר של חברת הרבלייף מעניקים טיפים, עצות והסבר על הדרך יעילה לאימוני אינטרוולים אישיים.

אימון אינטרוולים הוא אימון המתאים לא רק למתאמנים מנוסים, גם מתחילים יכולים ליהנות מהתוצאות שלו. על מנת  להבין כיצד גם אתם יכולים להשתמש בתזמון להשגת תוצאות כושר מעולות, להלן הסבר וטיפים ממוחי הכושר של חברת הרבלייף. אימון אינטרוולים הוא דרך יעילה במיוחד לשריפת קלוריות בקצב מהיר, אך קיימת תפיסה מוטעית לגבי סוג אימונים זה, לפיה רק מתאמנים מנוסים עובדים בשיטה זו.

ניתן לבצע אימון אינטרוולים בכל רמת כושר שהיא. אימון אינטרוולים הוא פתרון מושלם לימים עמוסים בהם אין זמן לאימון ארוך מדי, או לימים בהם רוצים להגביר את רמת העצימות של האימון ולשרוף יותר קלוריות. השימוש בתזמון מאפשר להשפיע על העלייה והירידה של קצב הלב בזמן האימון. ברוכים הבאים לאימון אינטרוולים…

אימון אינטרוולים איננו מפחיד כמו שמו – אימון אינטרוולים הוא אימון שמשלב מאמץ קצר בעצימות גבוהה ואחריו זמן התאוששות בתזמון דומה או מעט ארוך יותר. לדוגמא, אחרי חימום, ריצה מאומצת למשך 2 דקות ואחריה 2-3 דקות של ריצה קלה או הליכה. בשיטת האימון הזו, משתמשים בתזמונים שונים ורמות עצימות שונות, כדי לדחוף את הגוף להשתמש במערכות האנרגיה השונות שלו.

מדוע מומלץ להשתמש בסוג אימון זה – שימוש בתזמון ובעצימות, כדי לשלוט בעלייה וירידה של קצב הלב, מאפשר לדחוף את הגוף לשימוש במקורות אנרגיה שונים בשגרת האימון. בעזרת אימוני האינטרוולים ניתן לשפר את הביצועים ואת רמת הכושר הכללית.

כיצד רצוי לשלב אימון אינטרוולים באימון הקבוע – הדרך הפשוטה ביותר להתחיל לשלב אימוני אינטרוולים, היא להחליט על פרק זמן מסוים בו עובדים קשה מהרגיל. אחרי פרק הזמן הזה, המשיכו בפרק זמן זהה של מנוחה או מנוחה אקטיבית, שמורכבת מתנועות עדינות ופחות מאמצות, שמאפשרות לקצב הלב להירגע.

לתזמן אינטרוולים – אימונים למתחילים צריכים לשמור על יחס שווה בין מאמץ למנוחה. התחילו ביחס של 1:1, כשרמת המאמץ צריכה להיות בערך 6-7 מתוך 10. כלומר, על כל 30 שניות של אימון כח, נוחו 30 שניות; על כל 60 שניות של פעילות קרדיו, נוחו 60 שניות. אחרי מספר שבועות, הגבירו את העצימות. ככל שרמת הכושר תשתפר, תוכלו להגביר עוד את עצימות האימון, עד שהאימון יתבצע ברמת העצימות הגבוהה ביותר שאתם מסוגלים לה.

מעבר לשלב הבא – כשאתם מרגישים שיחס של 1:1 הוא קל מדי ואתם מוכנים לפעילות נוספת לפני שזמן המנוחה תם, נסו לבצע את הפעילות ביחס חדש. אתם יכולים להגדיל את משך הזמן של המאמץ, להגביר את רמת העצימות במהלך המאמץ או להפחית את משך זמן המנוחה. כשאתם מרגישים מוכנים, המשיכו הלאה לשלב הבא – נסו לעבור ליחס של 2:1 – פי 2 מאמץ ממנוחה. נסו 20 שניות של מאמץ ואחריהן 10 שניות של מנוחה וחזרו על האימון 5 פעמים.

הקשר בין אימוני אינטרוולים וירידה במשקל – פעמים רבות כאשר מתאמנים, חשוב לדעת כמה קלוריות נשרפו. השאלה נשמעת פשוטה אבל בפועל מספר הקלוריות שכל אחד מאתנו שורף בזמן האימון הוא אישי ומבוסס על מספר משתנים, כמו משקל הגוף, רמת העצימות, משך האימון וסוג האימון שמבצעים. האמת היא, שכדאי להימנע מהתעסקות במספרים כשאנחנו מדברים על פעילות גופנית ואימונים. עדיף פשוט להשאיר אותם לתכנית התזונה. במקום לספור קלוריות שנשרפות, נסו לשפוט את האימון שלכם לפי התחושה. אתם עלולים להתאכזב אם תגלו

ששעה של אימון לא שרפה אפילו כוס קפה אחת, אבל היתרונות של פעילות גופנית חשובים הרבה יותר מכמות הקלוריות שנשרפות על הדרך. אם ממש חשוב לכם החשבון, אתם יכולים להשתמש באפליקציה לשריפה קלוריות בטלפון הסלולרי שלכם או השתמשו בשעון דופק. זכרו שפעילות גופנית, התקדמות בקצב הנכון ושמירה על גישה חיובית הן הדרך הטובה ביותר להשגת תוצאות מעולות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך