בשורה משמחת: משרד האוצר יוזם "מחירי השכירות יוקפאו לשנים ארוכות"

צוות של משרד האוצר יגיש בשבועות הקרובים תכנית לעידוד חוזי שכר דירה יציבים באזורי ביקוש, זאת באמצעות סבסוד ביטוח הדירה והאחזקה שמשלם בעל הדירה

על פי התוכנית, שיזם יושב ראש סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן, בעלי דירות שיסכימו להקפיא את שכר הדירה למשך חמש שנים יזכו לסבסוד ביטוח הדירה מקופת האוצר וכן לסבדוד אחזקת הדירה שתבוצע על ידי חברה חיצונית.

התוכנית מקודמת על ידי צוות בראשות סגן החשב הכלל יהלי רוטנברג. שר האוצר משה כחלון מביע בה תמיכה, והוא מסכים להקצות לטובתה 12 מיליון שקל בשנה. אם תהיה הענות לתוכנית שתביא למיצוי התקציב, באוצר מתכננים למצוא מקורות תקציביים נוספים. מטרת האוצר היא כי בכל שנה יצטרפו 7,000 בעלי דירות לתוכנית וכי חמש שנים מיום יציאתה לדרך יהיו 50 אלף חוזים יציבים.
 
בימים אלו בוחן הצוות מה היקף התמריצים המדוייק שיינתן למשכירים, ואם יהיה חלקי או מלא, שכן גובהו ישפיע בסופו של דבר נכונות בעלי הדירות לקחת חלק בתוכנית. כמו כן, הצוות בוחן את תנאי ההצטרפות לתוכנית מצד השוכרים וכיצד ליצור נגישות לקבלת הסובסידיות עבור ציבור המשכירים. לפי גורמים באוצר, המטרה היא ליצור מנגנון פשוט ותהליך קצר עבור השוכרים, כך שלמשכירים לא יהיה תירוץ להעלות את השכירות בטרם ייכנסו לתהליך. בנוסף, הוועדה בוחנת הקמתו של מנגון שכירות משנה והקמת מאגר דירות רלוונטי לתוכנית באמצעות גוף ממשלתי, גוף מוניציפלי או גוף אחר. המלצות הוועדה צפויות להתפרסם בעוד מספר שבועות, ולאחר מכן שר האוצר יחליט אם לאשרן.

"אנו יוצאים למהלך חשוב, בתמיכתו המובהקת של שר האוצר כחלון. נתמרץ בעלי בתים שיבטיחו לצעירים השוכרים דירות שכירות יציבה וארוכת טווח", אמר פולקמן. "המצב בו משכירי דירות מנצלים כל שינוי בשוק להעלאת שכר דירה צריך להפסק. צעירים שעסוקים בלימודים, בניית קריירה או בהקמת משפחה צריכים ודאות ובטחון שיש להם קורת גג בטוחה מעל הראש ושכר דירה יציב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך