מאיר קיקוז: "עיר כמו אשדוד, ראויה לקבוצת כדורסל איכותית"

יו"ר מכבי קפלן אשדוד/באר טוביה מאיר קיקוז, לו זו השנה הראשונה שהוא בתפקיד באופן רשמי ומעשי, מתייחס לתקופה הטובה שעוברת על הקבוצה. מציע לישראלים הצעירים להישאר עוד עונה באשדוד, מודה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על העזרה לקבוצה. ורוצה עוד השנה להגיע להישגים. האיש שמגיל שנתיים באשדוד ("כמו שאומרים לא מכיר מקום אחר"...), מאחל לעצמו להביא כבוד לעיר
מאיר קיקוז: "עיר כמו אשדוד, ראויה לקבוצת כדורסל איכותית"

בשנת 72', כשהיה בן שנתיים, הגיע מאיר קיקוז לאשדוד עם הוריו, מאז הוא הספיק לעשות הרבה למען העיר במספר תפקידים, חלקם גם היום, כמו מנהל הקנטרי "בית לברון", חבר ועדת רפרטואר במשכן לאומניות הבמה ועוד, אבל השנה הוא קיבל תואר חדש באופן רשמי ומעשי, יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי קפלן אשדוד/באר טוביה. תפסנו אותו לשיחה לאחר שהקבוצה הבטיחה את מקומה בליגת העל, 6 מחזורים לסיום העונה. אבל קיקוז מתקן אותנו: "מבחינתי יש לי עוד שאיפות העונה".

מאיר, מה קורה לקבוצה בתקופה האחרונה, 6 ניצחונות ב-8 המשחקים האחרונים…
"אחרי תקופה שהקבוצה לא הייתה מיוצבת, הגיעו סוף סוף זרים ששינו את פניה. היו ישראלים מצוינים וכשהחלפנו זרים, שהביאו פקטור, הקבוצה התייצבה. קח לדוגמא את צ'ייס סיימון כמה הוא בולט מאז שהגיעו האחרים. הקבוצה קיבלה פנים אחרות ודרייב אחר. היום מכבי קפלן אשדוד/באר טוביה היא קבוצה שמחה. גם בהפסדים ראית קבוצה שנלחמת בכדי לנצח. קבוצה ששמח לראות אותה משחקת, הקהל נהנה ממנה".

קיבלת 2 החלטות חשובות כיו"ר חדש, החלטות שבדיעבד הוכיחו את עצמן. הראשונה מאיר טפירו, נתת לו במה כמאמן בעונה ראשונה שלו. לקחת סיכון.
"מכבי אשדוד בהיסטוריה שלה לקחה הרבה סיכונים, לא תמיד זה הצליח. אני שמח שעם מאיר טפירו בשנה הראשונה שלו על הקווים זה צלח, והוא הביא תוצרים טובים. היום זה בא לידי ביטוי. אנחנו רואים אותו כיום הרבה יותר ערני, מגיב למשחק, שידרג את מה שהיה צריך לתקן. אני מאוד סומך עליו כמאמן ועוד צפויה לו קריירה ארוכה באימון. תמיד יהיה טוב לזכור שאת ההזדמנות הראשונה הוא קיבל אצלנו".

ההחלטה השנייה שלקחת, היא להביא שחקנים ישראלים, שבנינו לא היו רבים שרצו אותם. גם זה סיכון.
"לא חושב שלא רצו, לא קיבלו מספיק דקות משחק".

מקובל עליי, מתקן, שלא קיבלו מספיק דקות. שחקנים פחות מנוסים.
"תראה, הם הגיעו לאשדוד כי הם הבינו שיקבלו אצלנו דקות משחק שלא יקבלו במקום אחר, וזה אכן קרה. עכשיו כולם מדברים עליהם. הם גם ראו גם במאיר מנטור, ולכן חלקם הגיעו. העונה הזו מאוד מוצלחת מבחינתי ולישראלים מניה חשובה בכך. הגענו לחצי גמר הגביע וכמעט עברנו את מכבי ת"א, ונשארו בליגה כבר עכשיו, שישה מחזורים לסיום. המשחקים שאנחנו מציגים בתקופה האחרונה הם יוצאים מן הכלל. אנחנו יודעים לעמוד מול קבוצות קשות בחוץ, בבית ולנצח. לישראלים יש חלק גדול בכך. אני מאוד מרוצה מהישראלים. באימונים רואים שהישראלים באים כדי להביא את היכולות שלהם לידי ביטוי. הם ימשיכו לקבל אצלנו במה".

ימשיכו לקבל? אתה לא חושש שעכשיו "יחטפו" אותם בעונה הבאה אחרי מה שהציגו באשדוד?
"יש כמובן חשש, אני גם מבין שחקנים צעירים שבאמת רוצים קבוצות גדולות. אבל יש לי עצה אליהם, אני לא ממליץ להם לרוץ לקבוצה גדולה. אני ממליץ להישאר עוד עונה באשדוד ואח"כ כמו שאומרים לפרוש כנפיים לקבוצה אחרת גדולה יותר. זה הגיוני וטוב להם. עוד עונה של ניסיון רק תביא להם ליותר הצלחה בעתיד".

אני מבין שלמרות שנשארתם בליגה, מבחינתך הליגה עוד לא נגמרה .
"ממש כך. אני חוזר עכשיו מאימון הקבוצה ורף הציפיות עולה לקראת כל משחק, רואים את זה. בשישי אנחנו משחקים מול קרית גת. היא ירדה ליגה ולכן היא בלי לחץ, כל הלחץ עלינו. הם האנדרדוג במשחק הזה, לא אנחנו. מבחינתי ומבחינת הקבוצה עדיין לא אמרנו את המילה האחרונה בליגה. אני חושב שיש סיכוי וגם לו הקטן ביותר, אז חשוב שנשאף לשם. אני רוצה פלייאוף עליון. אתה יכול לצטט אותי, עוד העונה אני רוצה פלייאוף עליון".

זו השנה הראשונה שלך שאתה יו"ר רשמית ומעשית. קשה?
"חשוב לי שהקבוצה מבחינה כספית תיישר קו. אני חייב להודות לראש העיר. בלי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שעומד לצידנו ותומך בספורט בעיר, כלום לא היה קורה פה. זה מגיע לו. אני רוצה להודות גם לראש מועצת באר טוביה ובית חולים קפלן המאמץ את הקבוצה".

אני רואה שלמדת להיות יו"ר פוליטיקאי, אומר את הדברים הנכונים…
"לא, זו האמת. אני לא פוליטקאי, ראש העיר אכן עוזר ולא רק לנו, לכל הספורט בעיר. לגבי עצמי והתפקיד החדש, הרי שאני משתדל לעשות את עבודתי ולתת לעיר הזאת כמה שניתן. זה תפקיד שדורש המון זמן. זה תפקיד תובעני וזה הכי נח לעמוד אחרי ניצחונות ולמחוא כפיים לשחקנים. אבל צריך לדעת לעמוד גם ברגעי משבר. ברוך השם זה הצליח השנה. השנה הייתה מאוד טובה ואני מקווה שזה רק יימשך. נעמיד קבוצה ראויה לעונה הבאה. אשדוד היא העיר החמישית בגודלה, ולדעתי העיר ראויה לקבוצה מאוד איכותית".

מה אתה מתכנן לעונה הבאה?
"אנחנו מיד אחרי החג נשב עם צוות המאמנים לדעת מה התוכניות שלהם, ומנגד לדבר על הצרכים שלנו. לאחר שנעבור את משוכת הצוות נתקדם. אני מדבר איתך כשבועיים לאחר החג. אני רוצה לראות תמונה גם אם לא מלאה, אז חלקית, כבר עכשיו בשלב הזה ולבנות את העונה הבאה. לא נוכל לחכות מעבר כי יש פלטפורמה טובה של צוות טוב, בשילוב ישראלים וזרים מצוינים וחשוב לשמור על זה".

שאלת ג'ייק כהן, "השחקן" של העונה. הוא יישאר?
"הלוואי שאוכל להשאיר את ג'ייק. אני מניח שלג'ייק כהן יהיו הצעות גדולות יותר, אני בטוח בזה. אבל אפגש איתו ואנסה לעניין אותו בעוד עונה בקבוצה".

כהרגלנו בקודש בסיום, מה נאחל לך?
"קודם כל בריאות, לא? ככה תמיד אומרים. תראה, אני מגיל שנתיים פה. כמו שאומרים אני לא מכיר עיר אחרת. היא בדמי. אז אני רוצה לאחל לעצמי להביא כבוד לעיר אשדוד, עיר שחשוב שהדברים הטובים הם שיבלטו בה, בין היתר גם בספורט וגם בקבוצת הכדורסל שלה. מגיע לעיר הזאת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך