רוצה להמשיך הלאה…

"אני לא רואה ברירה אחרת, אנחנו כנראה נתגרש. אבל אני עדיין אוהב אותה. הבעיה, שבמשך שנה שלמה אני ממשיך לרוץ אחריה ולבקש ממנה שנחזור, והיא לא מוכנה... מה את מציעה לי לעשות?", כך שאל אותי בשיחת טלפון, משה (שם בדוי), בן 43, שביקש את עצתי לאחר שקרא כאן את אחד הטורים שלי.
טור עזרה

הדבר הראשון שאני אומרת לאנשים המבקשים בעצתי הוא, שאני לא נותנת עצות ולא מחליטה עבורם מה לעשות או איך לנהל את חייהם. במקום לתת עצות אני מכוונת דרך שאלות ממוקדות, הקניית כלים לשינוי דפוסי חשיבה והתבוננות פנימית, כך שאדם יקבל את ההחלטות בעצמו.

אני מאמינה גדולה ביכולת של כל אדם להגיע לתשובות הנכונות מתוך היכרות עם עצמו, וכי את העצה הטובה ביותר אנשים יכולים לקבל בעצמם, מתוך עצמם! וכששואלים אותי "איך אני יכול לדעת מה לעשות?" אני מציבה בפניהם מספר שאלות, שאם הם יענו עליהן, הם כבר ימצאו את הפתרון הטוב ביותר בעבורם, מתוך ההרגשה הפנימית שלהם (כמובן שמדובר בתהליך, ולא בשליפה של מטה קסם).

אחת השאלות החשובות שאדם יכול לשאול את עצמו היא "מה יעשה לי טוב?". זו שאלה שלכאורה נראית מאוד פשוטה, ובכל זאת, לא תמיד התשובה ברורה לנו. מדוע?

רוב האנשים עסוקים במה שלא טוב להם ומשקיעים את מרבית זמנם במחשבה סביב הסיבות שהביאו אותם למקום הרע הזה או בניסיון לכבות שריפות, אבל הם לא באמת שמים את ליבם לעסוק בשאלה – מה כן יכול לעשות להם טוב עכשיו, ומכאן ואילך.
אנשים נוטים לומר לעצמם שאם יהיה להם X – יהיה להם טוב, אם הם ישיגו Y – הם יהיו מאושרים. אבל מה הם עושים תכלס בשטח כדי שיהיה להם X או Y שיובילו אותם לחיים טובים?

כששאלתי את משה "איך אתה מרגיש עם זה שאתה רודף אחריה והיא לא נענית לך?", כתשובה הוא תיאר כמה רע לו ושהוא יודע שהרדיפה הזו לא תוביל לשום מקום, כי הם כבר פרודים יותר משנה ללא כל התקדמות. הוא ציין שאין לו מושג למה הוא ממשיך להתענות ככה, במקום להפסיק ולמצוא מישהי שתעריך אותו. כשביקשתי ממנו לשאול את עצמו "מה יעשה לך טוב?" הוא הגיב כאילו גיליתי לו את אמריקה. הוא פשוט לא חשב בכיוון הזה. הוא היה עסוק כל השנה סביב המקום שעשה לו רע, ושקע ב"שעבוד" אחרי ניסיונות חסרי סיכוי, שממשיכים לתסכל אותו. כשבעצם, אם הוא רק ייתן לעצמו את החופש לעשות מה שמרגיש לו טוב-תהיה לו חירות אמיתית ושמחה.

משה החליט לעבור תהליך שבו הוא ילמד לשחרר ולהמשיך הלאה בחייו, כי זה מה שהוא בחר שיעשה לו טוב.

ומכם, זוגות יקרים, אני מבקשת לשאול אחד את זולתו "מה היית רוצה שיקרה בזוגיות שלנו, שיעשה לך טוב?" זהו כיוון החשיבה הנכון והחיובי. אחרי שתקבלו את התשובות, תתחילו להשקיע ברעיונות כיצד לממש את הדברים שעושים לשניכם טוב בזוגיות ובחיים בכלל.
אני כאן בשבילכם.

בהצלחה!
שלכם ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך