הקומקום: הדבר הבא בענף בתי הקפה ב-6 שקלים מגיע מאשדוד

שני יזמים מאשדוד, שאול פרץ ואביעד תורג'מן, מביאים לארץ את הדור הבא של בתי קפה ומאפים ב-6 שקלים * תכירו את "הקומקום", דוכן בצורת קומקום, שבו תוכלו לרכוש כריכים, מאפים, משקאות קרים וחמים במחיר של 6 שקלים. הקומקום הראשון ייפתח כמובן באשדוד, אבל זכיינים יש כבר גם בנקודות מרכזיות בישראל
הקומקום: הדבר הבא בענף בתי הקפה ב-6 שקלים מגיע מאשדוד

איש העסקים שאול פרץ, הבעלים של מועדון היאכטות ובית הספר לשייט "גלי-גל", ואביעד תורג'מן, הבעלים של הקייטרינג החלבי ובית הפיצה "נפוליטנה", הם שני יזמים אשדודים שעומדים להרעיד את ענף בתי הקפה ב-6 שקלים. המיזם שלהם, "הקומקום", הוא הדבר הבא בתחום המזון המהיר.

מדובר במכירה של מוצרים בדוכן בצורת קומקום, שבו יכולים לעבוד שני אנשים. הרשת מתעתדת לפעול באמצעות מכירת זיכיונות, ובקרוב תוכלו לראות קומקומים בצומת בילו, בקניון הזהב בראשל"צ, במרינה מרקט באשקלון, בביג פאשן אשדוד, וזו רק ההתחלה. את הרעיון קיבל שאול בזמן טיול לאוסטרליה. שם הוא ראה את לראשונה את בית הקפה בצורת קומקום, התלהב, בירר וגילה שהיצרן נמצא בטורקיה. הוא שיתף ברעיון את חברו אביעד (27), שחי את עולם המסעדות והקייטרינג כבר שבע שנים, ואחרי בדיקות שטח שעשו השניים הם הגיעו להסכם בלעדיות עם המפעל הטורקי, ויצאו לדרך.

שאול ואביעד הצליחו להלהיב עוד שותפים לדרך, כמו למשל "יפאורה", המשווקת את משקאות "שוופס", וקפה "לנדוור", שאת מוצרי הקפה שלו יכינו בקומקום. את מוצרי המזון יספק אביעד באמצעות הקייטרינג החלבי שבבעלותו. "אנחנו מכינים ומספקים לזכיינים אוכל טרי בכל יום, בבוקר ובצהריים", הוא מספר לנו, "סלטים, כריכים, פוקצ'ות, פיצות, מרקים ועוד מוצרים איכותיים. יש בקומקום מקום לחמם ולסיים את האפייה".

הקומקום הראשון ניצב בחזית בניין ה"פורום" באזור התעשייה. בימים אלה הוא עובר ליטושים אחרונים לקראת הפתיחה, ואמור לפעול מ-8 בבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה.

אתה נורא צעיר, איך הצלחת לגרום לשמות הגדולים להתייחס אליך ברצינות?
"נכון שהם ראו אדם צעיר, אבל הם גם ראו אדם שיודע מה הוא עושה ושרוצה להצליח. באתי עם תכנית עסקית ועם מוצר יפה. כולם התלהבו מהקומקום, מרכזי קניות וקניונים גדולים כבר מתחילים לפנות אלינו. סינמה סיטי ראו סרטון של הקומקום, התלהבו וזימנו אותנו לפגישה על מנת להציב קומקומים בכל המרכזים שלהם. ניגשנו גם למכרז בבתי הספר המקיפים בעיר. אנחנו מציעים אוכל טוב וטרי במחיר טוב".

כשהתחילה המהפכה בענף, היו התנגדויות להפעיל בתי קפה כאלה בקניונים. מה השתנה?
"יש ביקוש. כולם מבקשים זול. מי שמלכתחילה רוצה לשבת במסעדה או בבית קפה ילך לשם, אבל יש הרבה אנשים שרוצים 'לחטוף' משהו על הדרך, יש עובדים בקניון, יש חיילים, עוברים שם אנשים שמשתכרים שכר מינימום, הם לא יקנו קפה במקום יקר, אלא יבואו לקנות אצלי קפה ב-6 שקלים, קפה איכותי של 'לנדוור', שלא נופל מהמוצר של מקום יקר".

החזון של שאול ואביעד הוא מכירת זיכיונות לקומקומים מדן ועד אילת, אך גם בחו"ל. "פנה אלינו אדם מארה"ב שראה את הקומקום, והוא רוצה לקחת את הקונספט הזה לרחובות ארה"ב", אומר אביעד, "יש לנו חשיבה להתפתח. אני בהחלט יכול לראות בעתיד, עוד שנתיים-שלוש, 160 סניפים של קומקומים, כמו מספר הסניפים שיש היום ל'קופיקס', כי הקומקום יותר מגניב מחנות, הארנונה נמוכה יותר, הוצאות התפעול נמוכות והרווח יותר גדול. אנחנו מלווים את הזכיינים, דואגים שירוויחו, שיחזירו את ההשקעה, נותנים להם תמריצים. בסופו של דבר, הקומקום מדבר בעד עצמו. כל מה שנותר הוא למלא במים, להרתיח ולמזוג לאנשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך