אירועי יום האישה הבינלאומי במוסדות האמנות באשדוד

אירועים הכוללים מפגש אינטימי ומרתק עם שלוש אמניות עכשוויות, המופע "אוסף פרטי" עם מיטב השירים הישראליים של שנות ה-70 בעיבודים יצירתיים, תערוכה נשית "XX חודרות את המעטפת" בה מוצגות עבודותיהן של אחת עשרה אמניות וכנס מיוחד שיתקיים כחלק מהתערוכה הכולל הרצאות, מופע מחול, סדנאות יצירה ושיח גלריה עם היוצרות.
אירועי יום האישה הבינלאומי במוסדות האמנות באשדוד
אוסף פרטי. צילום: יח''צ

אוסף פרטי: מופע עם מיטב הלהיטים של שנות ה-70, בעיבודים יצירתיים הלוקחים את הקלאסיקות למקומות חדשים.  ארבע זמרות בליווי להקה קצבית וסוחפת יבצעו במופע שירים שנכנסו לכולנו ללב, של מיטב היוצרים שפעלו בשנות ה-70 הנחשבות ל"תור הזהב" של השירים הישראלים האמנותיים, בניהם: שמוליק קראוס, שם טוב לוי, אריק איינשטיין ועוד.  "אוסף פרטי" הוא מסע בארבע קולות, מופע מחווה מיוחד לרגעים הקסומים האלו. המופע מבית היוצר של המוסיקאי אסף פינקלשטיין, נוצר מתוך אהבה גדולה לסגנון ולשירים שכולנו גדלנו עליהם, וסגנונו הייחודי גובש במשך תקופה ארוכה של כתיבה וחזרות. התוצאה היא ביצועים חדשים עם זווית חדשה ועכשווית לשירים, ויחד עם זאת מכבדים את המקור. המופע יתקיים בשיתוף ויצו והמועצה לקידום מעמד האישה באשדוד .ניהול מוסיקלי, עיבודים ופסנתר : אסף פינקלשטיין, שירה: רעות לוי, ליאור קודמן, ירדן כהן, יעל מינץ, גיטרה: בן עזר, בס: יונתן פרץ, תופים: שי יפרח.
"אוסף פרטי", ביום רביעי ה-15.3, בשעה 20:00, עלות כרטיס: 60₪. טלפון לרכישת כרטיסים: 088545130/1. מונארט, מרכז תרבות, רחוב דרך ארץ 8, אשדוד.

שלוש במרחב האורבני: מפגש אינטימי ומרתק עם שלוש אמניות עכשוויות: מרב מרודי- צלמת, שיראל הורוויץ- אמנית רב תחומית וניצן מינץ- "משוררת רחוב". במפגש עם הצלמת מרב מרודי היא תספר על סוגי הצילום השונים בהם היא עוסקת ועל הקשר בין כולם מאש שהחלה את דרכה כצלמת סטילס בסטים של סרטי אקשן ועל לצילום סביבות תעשייתיות ומפעלים נטושים. היא גם במאית והעורכת הראשית של המגזין MS.USE לאמנות ומיניות. שיראל הורוויץ היא אמנית רב תחומית המציגה בגלריות ובאירועי אמנות בארץ ובארה"ב. בעבודותיה היא מאתגרת את מערכות היחסים בין גוף, קהילה ומקום ויוצרת התרחשויות מותאמות מקום המפגישות בין חפצים, מלל ופעולות יומיומיות. במפגש תיצור שיראל מיצג מותאם מקום בשיתוף הקהל. בהרצאה של ניצן מינץ, "משוררת רחוב", תשתף ניצן במה שמניע אותה ליצירה ובאתגרים שהרחוב מזמן לה. עבודותיה של ניצן נוצרות במרחב העירוני, מותאמות לסביבתן ומגיבות להתרחשויות. בעבודותיה היא מבקשת לתת ביטוי הולם לסיפורים, להיסטוריה ולתרחישים שהמקומות והחפצים שהיא בוחרת מכילים בתוכם.
"שלוש במרחב האורבני", ביום שלישי ה-7 במרץ בשעה 19:00, עלות כרטיס: 50 ₪. לרכישת כרטיסים: 08-9568285 (הנחה תינתן לקבוצות של 8 ומעלה), מוזיאון אשדוד לאמנות, רחוב דרך ארץ 8, אשדוד.

מיסטר נייס גאי מופע מחול.

XX חודרות את המעטפת: לרגל יום האישה הבינלאומי תפתח בבית אריה קלנג באשדוד התערוכה "XX חודרות את המעטפת", המציגה את תפיסת עולמן של אחת עשרה אמניות המעניקות פרשנות אישית וחדשה לגוף הנשי. כל אחת מהאמניות המציגות בתערוכה, עברה מסע של התבוננות עמוקה שמתחיל במעטפת החיצונית של הנפש וחודר לפנימיותה אשר חבויה תחת שכבות רבות. מסע זה הוביל לחיבור עם הגוף הנשי, וחשיפה של הדרך הנשית והטבעית של כל אחת מהיוצרות אשר מספרת ללא מילים, את התחיה האישית- קולקטיבית של מהות ה"אישה". התערוכה מציגה התבוננות בנשיות מזווית עדינה, רגשית ושונה מהדימוי הנשי "המקובל" במדיה .תחומי הביטוי האומנותי של היוצרות בתערוכה מגוונים וכוללים צילום, מיצב, וידיאו ארט, רקמה, פיסול ועוד, כשהמשותף לכולן הוא אופן הביטוי השופע רכות ועדינות. חלקן עושות שימוש במלאכות יד מסורתיות כמו רקמה, סרגה וצורפות, וחלקן משלבות בין מדיומים שונים, מסורתיים ועכשוויים, נשיים ואוניברסליים. אוצרת התערוכה: אנוק יוסבשוילי. התערוכה היא חלק מהאג'נדה שמובילה החברה העירונית לתרבות אשדוד, התומכת ומעודדת קידום של אמנים מקומיים.
"XX חודרות את המעטפת", פתיחת התערוכה: יום חמישי ה-16.3.17  תאריך נעילה- 4.5.17,אוצרת: אנוק יוסבשוילי .שעות פעילות / ביקור בתערוכה: ימים א׳-ה׳: 08:00-18:00, יום ו׳: 09:00-13:00, הכניסה ללא עלות. בית אריה קלנג- בית האמנים, רח' יאיר 2, אשדוד.

כנס מיוחד 'בסימן נשי': המורכב מהרצאות, מופע מחול, סדנאות יצירה ושיח גלריה עם היוצרות. ההרצאות כוללות מפגש עם העיתונאית והצלמת תמר מור סלע על ספרה החדש "ערות- נשים מדברות מיניות", מפגש עם אשת החינוך צופיה כהן, מומחית בפיתוח מהלכים חדשניים. במפגש היא תספר את סיפורה המרתק של סבתא רבתא סולטנה, שהשאירה אחריה  חפצים מיסטיים וסיפורים מרתקים. הרצאה נוספת שתתקיים במהלך הכנס היא של טלי דויטשר שחר, המתמודדת עם טרשת נפוצה. בהרצאה  תספר טלי איך אפשר לחיות כשהגוף לא מתפקד פיזית, איך ממשיכים לחלום, ליצור ולעשות במסגרת המגבלה של הגוף.  בנוסף יתקיים מופע מחול "מיסטר נייס גיי" בהשתתפות הרקדנית והכוריאוגרפית ענת גריגוריו, ושיחה עמה. כמו כן במסגרת הכנס תוכלנה המשתתפות לבחור בסדנא אחת מבין 6 הסדנאות המוצעות, במהלכה הן יוכלו להתנסות בטכניקה יצירתית וייחודית. הסדנאות כוללות: סדנה העוסקת בטכניקה של טיפול בצילום ע"י ריקמה עליו, סדנה שבמרכזה נושא ההזדקנות והשינוי הגופני המלווה אותה, סדנה העוסקת ביצירת חפץ נשי סנטימנטלי בהשראת ספרי מתכונים, סדנת קומיקס מבוסס אוטוביוגרפיה, סדנה שתחשוף את המשתתפות לשיטת צילום נשית, אישית ואינטימית, וסדנת בובות טופסי טרווי, בובות בעלות שניים או שלושה ראשים וגוף אחד המעוצבות בדרך המספרת סיפור.
הכנס "בסימן נשי " ביום רביעי ה-22.3.17 בין השעות 9:00-19:30,מחיר השתתפות בכנס: 150 ₪ ,טלפון להזמת כרטיסים: 08-9221883בית אריה קלנג- בית האמנים, רח' יאיר 2, אשדוד

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך