בשורה משמחת לנשים בהריון- חופשת הלידה תאורך

הצעה לתיקון חוק חשוב כ"כ לאימהות בישראל תונח היום על שולחנם של ועדת השרים לענייני חקיקה, והיא הארכת חופשת הלידה בשבוע נוסף, כאשר הארכה נוספת בעוד שבוע תיבחן כעבור חצי שנה מאז הגשת התיקון לחוק
בשורה משמחת לנשים בהריון- חופשת הלידה תאורך

בתום ישיבת הממשלה השבועית שתתקיים היום תאשר ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ רחל עזריה ממפלגת כולנו, ולפיה תוארך חופשת הלידה בשבוע נוסף כבר בשנת 2017, כאשר שבוע הארכה נוסף יבחן בחצי שנה הקרובה. כמו כן, יוענק סל הקלות ליולדות.

כזכור חופשת הלידה בישראל היא מהקצרות בעולם, כאשר כיום חופשת הלידה אורכת 14 שבועות ובה זכאית היולדת לדמי לידה של 100% בהתאם להכנסותיה בשלושת החודשים שקדמו ללידה. הפעם האחרונה שתקופת הלידה התארכה הייתה במאי 2007 ועד אז הייתה באורך של 12 שבועות. ברפורמה הנוכחית תוארך חופשת הלידה מ-14 שבועות ל-15 שבועות, כאשר הארכה נוספת ל-16 שבועות תיבחן בעוד כחצי שנה.

אך לא רק הארכה בחופשה כלולה בחוק החדש, במסגרת התיקון יבוצעו מספר שינויים שיקלו על יולדות. כך לדוגמא, סטודנטיות שנאלצות לחזור ללימודים יוכלו לחלוק את התקופה עם האבות ברגע שמוסד הלימודים דורש מהן לחזור.

נוסף לכך, תינתן הנחה במעונות היום עבור הילדים הנמצאים במעון גם ליולדת שמאריכה עד חצי שנה את התקופה. התיקון נעשה כיוון שלאחר 14 שבועות חופשת לידה, האישה מוגדרת כאינה עובדת ולכן אינה זכאית להנחה במעונות היום.

שינוי משמעותי נוסף הוא השתתפות האבות בתקופה. כיום אחוזי המיצוי של אבות היוצאים לחופשת לידה כמעט אפסיים ועומדים על 0.4% בקרב האבות ולמעשה אינם מנוצלים כלל. במסגרת הרפורמה תבוטל ההתניה של מינימום שלושה שבועות לאב, ותצומצם למינימום של שבוע לגבר מה שיאפשר מיצוי גדול יותר וחלוקה שוויונית בתקופת ההורות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך