משרד התחבורה יצא בהחמרה נוספת וקשה לנהגים העוברים על החוק

משרד התחבורה מקדם: מי שיבחר להישפט יפקיד ערבות בגובה הקנס ואם יורשע ישלם כפליים. במקביל הוחלט כי יוכפל הניקוד על שימוש בטלפון נייד בלי דיבורית

נמשך גל ההחמרה בענישה על עבירות תעבורה שמוביל משרד התחבורה. אחרי שהעלה את הקנסות על מעבר צומת באור אדום ל־1,500 שקל, יביא המשרד לוועדת הכלכלה השבוע עוד שורת החמרות נוספות.

בניסיון להקל בכל מחיר את העומס בבתי המשפט לתעבורה מבקש המשרד להכפיל את הקנסות על מי שמבקש להישפט במקום לשלם את הקנס ויימצא חייב. כמו כן מבקש המשרד לחייב את המבקשים להישפט בהפקדת ערבות בגובה הקנס.

בדברי ההסבר לחוק טוען משרד התחבורה כי "הנתונים מלמדים שכ־30% מהתיקים המתנהלים בבתי המשפט לתעבורה מקורם בבקשות להישפט על עבירות קנס, וחלקם הגדול מסתיים בהודאה של הנאשם ובהרשעתו. בכך נוצר עומס על בתי המשפט".

המשרד טוען כי כפל הקנס הוא "איזון ראוי בין הרתעה מפני הגשת בקשות סרק לבית המשפט לבין הימנעות מפגיעה בזכות הגישה לערכאות".

בנוגע לחיוב בהפקדת ערבות בגובה הקנס טוען המשרד כי "רבים מן המבקשים להישפט עושים זאת במטרה לדחות את מועד התשלום, שכן המשפט יתנהל אחרי חודשים רבים". הוא מציע להרתיע אותם באמצעות החובה לתשלום מיידי.

שר התחבורה ישראל כץ הגיש בנפרד לוועדה בקשה לשינוי תקנות התעבורה הקובעות נקודות על עבירות תנועה. על פי שיטת הניקוד של משרד התחבורה נהג שצבר 12 נקודות בתוך שנתיים יידרש לעבור קורס נהיגה מונעת של 12 שעות. נהג שצבר 36 נקודות רישיונו ייפסל לשלושה חודשים. בין היתר הניקוד על שימוש בטלפון נייד ללא דיבורית יוכפל מ־4 ל־8 נקודות.

שתי עבירות שעד כה לא קיבלו כלל ניקוד יקבלו מעתה ניקוד גבוה במיוחד של 8 נקודות: נהג חדש שנוהג ללא מלווה ונהג חדש שנוסע עם מספר נוסעים גדול מהמותר. עוד עבירה שעד כה לא קיבלה ניקוד – סירוב לבדיקת שכרות – תזכה מעתה ב־10 נקודות, כמו שמקבלים על נהיגה בשכרות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך