אהבה ב-SMS

נדמה שכולנו חתמנו "ברית נישואים" עם הסמארטפון שלנו. אני מודה, גם אני מנהלת את עיסוקיי מהמכשיר הממכר הזה, מסמסת המון, ונגועה בתסמונת הוואצאפ. זה לא סוד, שישנה חשיבות עצומה לְמילה טובה וּלְפרגון הדדי בזוגיות, וכתבתי על כך המון בכל 98 הטורים הקודמים (כן, כן, זהו טור 99), אבל היום אני אתמקד דווקא במילה הכתובה... ב-SMS.
טור עזרה

גם תקשורת דרך הודעות טקסט, יכולה להועיל להפקת תועלת רבה למערכת הזוגית. גם שימוש בהודעה הכתובה אפשר לנצל למטרת קירבה (בלבד!). תנו לי לנחש… רבים מכם ודאי מרימים עכשיו גבה ואומרים לעצמכם, איך יועצת זוגית מעלה את האפשרות לתקשורת מקרבת, בסמסים?

למען האמת, צודקים! אסור שהתקשורת הזוגית תהיה מושתתת על התכתבויות, ובודאי לא בַּתִמצות המאפיין סמסים. התבטאות בכתב, היא מנותקת לגמרי מהבעות הפנים ותנועות הגוף, וחסרה בה כל אינטונאציה ורמזים בלתי מילוליים נוספים שמלווים את הדיבור (וזו הסיבה, שנולדו כל הסמיילים למיניהם). הודעות בוואצאפ אינן תחליף לשיחה חמה בין בני זוג, והן לא נועדו להעביר רגשות אהבה, שאי אפשר להעביר בשום צורה אחרת מלבד נימת הקול והמגע האינטימי. שיחה וירטואלית בטח לא אמורה לשמש דרך ליישוב סכסוכים, ובודאי לא פתרון (קל) להבעת התנצלות והתפייסות.

אסור בשום אופן לריב בהתכתבות – מריבות זוגיות עשויות לצאת משליטה כאשר אחד הצדדים קורא הודעת טקסט, בטון הלא נכון. כאשר בני זוג רבים ביניהם פנים מול פנים, אזי שפת הגוף, ההבעות וטון הדיבור, עוזרים להם להבין את התגובות העתידיות של בן הזוג, ואף לדעת מתי כדאי להם לבלום את מה שעמדו להגיד, אם בן הזוג נכנס למצוקה, נמצא על סף דמעות או חיוורון. ההצמדות לסמארטפון פוגמת בתקשורת הבינאישית במובנים רבים, אבל זה נושא חשוב בפני עצמו.

יחד עם זאת, אי אפשר להתכחש לעובדה, שהודעות טקסט הפכו לאחד מאמצעי התקשורת הפופולאריים של ימינו, ומשמשות את רוב הזוגות עשרות פעמים ביום.

מה אני בעצם מציעה? אם אתם כבר מנהלים תקשורת כתובה ביניכם, נצלו את ההזדמנות למילת חיבה, לפרגון הדדי, להבעת תודה, או סתם להזכיר כמה אתם אוהבים… מי מאיתנו לא אוהב לקבל מילה טובה, מהשותף הכי קרוב אליו בחיים? כמה כוח זה נותן לנו לעבור את המרתון היומיומי. איזה כיף לבוא הביתה, אחרי שקיבלנו הודעות מחמיאות אחד מהשני.

אם כתבת לבעלך רשימת קניות בוואצאפ, דאגי בסוף הרשימה להודות לו על המאמץ ולשלוח נשיקה וירטואלית (תאמיני לי, הוא יקנה לך מה שתבקשי), אלא אם כן, את עושה את הקניות, אז תפקידו להודות לך. אם אשתך טרחה להכין לך ארוחת בוקר לעבודה, אל תחסוך בשליחת הודעה "תודה על הארוחה, יקירתי, היה מאוד טעים" (תהיה בטוח, שמחר תהיה ארוחת גורמה), או שאולי אתה מכין לה ארוחה לעבודה? אז יהיה כיף לקבל ממנה תודה ומחמאה על הדאגה שלך.

נכון, היום כבר לא צריך לסמוך על "חבילות סמס ללא הגבלה", והכל זמין באפליקציות חינמיות… אבל לעולם אל תוותרו על השיחה, על החיבוק ועל האינטימיות ביניכם, לטובת הוואצאפ.
קחו את הנייד שלכם. ממש עכשיו! וסמסו לבני הזוג שלכם את אהבתכם. כן, סתם ככה באמצע היום.
ואם קשה לכם, אני כאן בשבילכם.

בהצלחה!
שלכם ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך